2017-07-24, 18:11
Medlem
Geomeisters avatar
Guyver: Dark Hero | Årgång: 1994
http://www.imdb.com/title/tt0109965/?ref_=fn_al_tt_2

Ovetandes köpte jag en efterföljare då originalet är släppt 1991. Detta märkte jag i flmen då det förflutna nämns på ett sätt som borde handla om en tidigare en film. Just gällande denna film tror jag inte det har så stor relevans dock. Det är ingen direkt svår handling.

Egentligen är det här Power Rangers för vuxna-re personer. Har du sett filmen eller kommer se lär det inte dröja innan du förstår vad jag menar. Filmen är ganska daterad också... Kanske mer i skådespelet än något annat.

Les Poolclay III bjuder på en fantastiskt soundtrack i Terminator-anda som verkligen höjer filmen. Det dyker även upp en del olika saker i handlingen som gör att intresset håller i.

Inte riktigt vad jag hade hoppats på, men har man ett öppet sinne för sci-fi är den här filmen inte så pjåkig ändå. Kan tänka mig att se föregångaren en vacker dag också, men har ingen brådska dit.

Betyg? 3 / 5
Citera
2017-07-24, 18:27
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Tärningen är kastad (1960)

Svensk film, där någon kopierar mord från en TV serie om just mord. Författaren blir gensat misstänkt

Detta fick bli istället för den utlovade matinefilm TV 1 hade annonserat, men tydligen var det viktigare att lyssna på statsministern i något tal till nationen där någon har talat om vad alla redan visste.

Nåväl, brottet i den här thrillern var väl att få ut så lite som möjligt av de fina skåespelarna, för historien var inte så bra.
2-/5
Citera
2017-07-25, 00:19
Medlem
skreks avatar
Cherry 2000 (1987)

I framtiden råkar en man ha sex med sin robothustru när det är blött på golvet så hon kortsluts. Av någon anledning är det helt omöjligt att laga kroppen men personligheten finns lagrad på disk. Tyvärr är kroppen ån gammal vintagemodell från år 2000 och för att få tag på en sådan måste man ut i det farliga postapokalypslandskapet utanför stan. Han hyr Melanie Griffith som nån slags prisjägare och åker ut på äventyr där laglöshet och en galen sekt styr.

En ganska förtjänstfullt bortglömd framtidsfilm som inte bjuder på något som sticker ut men ändå är ganska småtrevlig på ett sunkigt 80-tals popcornfilmsätt.
Citera
2017-07-25, 01:39
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Guyver: Dark Hero | Årgång: 1994
http://www.imdb.com/title/tt0109965/?ref_=fn_al_tt_2

Ovetandes köpte jag en efterföljare då originalet är släppt 1991. Detta märkte jag i flmen då det förflutna nämns på ett sätt som borde handla om en tidigare en film. Just gällande denna film tror jag inte det har så stor relevans dock. Det är ingen direkt svår handling.

Egentligen är det här Power Rangers för vuxna-re personer. Har du sett filmen eller kommer se lär det inte dröja innan du förstår vad jag menar. Filmen är ganska daterad också... Kanske mer i skådespelet än något annat.

Les Poolclay III bjuder på en fantastiskt soundtrack i Terminator-anda som verkligen höjer filmen. Det dyker även upp en del olika saker i handlingen som gör att intresset håller i.

Inte riktigt vad jag hade hoppats på, men har man ett öppet sinne för sci-fi är den här filmen inte så pjåkig ändå. Kan tänka mig att se föregångaren en vacker dag också, men har ingen brådska dit.

Betyg? 3 / 5

Värt att nämna för folk som gillar TV-spel är att David Hayter medverkar i den här rullen, alltså han som gör rösten till Solid Snake i Metal Gear Solid.

Sen att Les Claypool III inte är samma person som bassisten och frontmannen Les Claypool i bl.a. Primus.
Citera
2017-07-25, 02:22
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Checkpoint (1956). Fartens våghalsar

Vid ett rån mot en italiensk bilfabrik mördas flera poliser.
Rånmördaren måste ta sig ur Italien som rallyförare.

I rallymiljö sker det mesta, bland depåer och rallybilar, dessutom i färg, mycket vackert foto genom hela filmen.
Lika bra var kanske inte handlingen, men visst dög den att titta på.
Ganska spännande. 3/5
Citera
2017-07-25, 20:10
Medlem
Geomeisters avatar
The Lion King | Årgång: 1994
http://www.imdb.com/title/tt0110357/?ref_=nv_sr_2

Inte första gången jag ser denna film och inte antagligen inte den sista. Då nostalgifaktorn är hög på denna film tänker jag inte sätta något betyg.

Bonus-materialet var väsentligt längre än vad jag trott. Onödigt långt, men det fanns nyttigheter i mängden. Pocahontas var det som var mest intressant hos Disney när den film gjordes. Det verkade som att få trodde på denna film. Filmen har sedan blivit den mest inkomstbringande filmen av sitt slag någonsin. Sorry Pocahontas!

Trots att jag har sett denna film flera gånger förut och vet tidslinjen i filmen på ett ungefär är det varje gång detaljer och scener jag glömt bort. Bra scener också som håller intresset uppe.

Musiken håller än idag. Animationen är fantastisk, men som vuxen är det nog handlingen som griper tag mest.. "Cirkeln av livet" som dom lyckas få med på ett bra sätt. Med värme, spänning och humor.

Om jag får barn ska det bli kul att en dag se denna film tillsammans. Lejonkungen ska man bannemig sett om man är mitt barn
Citera
2017-07-26, 00:13
Medlem
Zartazas avatar
Absence of Malice (1981)

Sally Field spelar en naiv journalist som får tag på en story om mordet på en fackledare där Gallagher, (Paul Newman) kan ha varit inblandad.

Filmen är inte direkt lika cool och avslöjande som All the President's Men men den har sina stunder ändå.

Extra pluspoäng till Sally Field för det jävla håret hon har.
Citera
2017-07-26, 00:24
Medlem
Geomeisters avatar
State and Main | Årgång: 2000
http://www.imdb.com/title/tt0120202/?ref_=nv_sr_1

En grupp med filmskapare rullar in i en amerikansk småstad och sedan är det bara en lång "satir" mot Hollywood. Charmen är noll, ett skämt flinade jag åt under hela filmen och handlingen existerar knappt. Varje gång något ska ske så händer något som gör resten av filmen intetsägande igen. Det finns inte en enda minnesvärd scen i hela filmen.

Jag känner mig nästan som en soldat efter att faktiskt orkat se igenom denna smörja. Det finns en rad skådespelarna som många borde känna igen. Skådisar jag inte har något emot, men ingen lämnar ett bestående intryck här.

Hur ett känt namn kan ställa upp på sånt här förstår jag inte. Att ställa upp i någon B-film mest för att det är kul kan jag någonstans förstå, men det här? Det var länge sedan jag var så nära på att stänga av en film och strunta i den.

Betyg? 1 / 5
Citera
2017-07-26, 02:19
Medlem
Herr.Dittlings avatar
No down payment (1957). Allt du begär

Ett drama där vi får följa fyra par, och deras problem, i ett välmående villområde.

För att vara drama, var det ovanligt händelselöst.

Det här var absolut inte min typ av film, ett relationsdrama , fast utan drama.
1+/5
Citera
2017-07-26, 17:53
Medlem
Geomeisters avatar
Straw Dogs | Årgång: 2011
http://www.imdb.com/title/tt0999913/?ref_=nv_sr_2

Tydligen en remake av en 40 år gammal Dustin Hoffman-film. Jag har inte den tidigare, men är definitivt intresserad av att göra det nu. Den här utspelar sig i en annan miljö och jag kan tänka mig att ganska mycket är ändrat.

Upplägget är en klassisk thriller. Jag tycker dom gör rätt i att föra filmen på några sidovägar så man inte fattar tidigt ungefär hur allt kommer spela ut sig. I "The Legend of Tarzan" skrev jag nyligen att Alexander Skarsgård aldrig imponerat.. Här gör han lite det. Tycker han passar för sin roll och gör flera, skådespelarmässigt svåra grejer, rätt bra.

Filmen kommer att eskalera, men på ett spännade sätt. Många av dagens filmer blir bara så mycket kaos att man mitt i allt slutar bry sig. Här brydde jag mig åtminstone. Filmen växlar mellan mörkt och ljust.. Några frågetecken lämnas, men dom är så små att jag inte riktigt bryr mig. Jag blev underhållen rakt igenom denna film. Även kul att se en rad olika skådespelare göra en annan typ av roll än vad dom vanligen utför.

IMDB har givit 5,8 / 10. Ett ljummet betyg. Jag är beredd att ge bättre!

Betyg? 3,5 / 5
Citera
2017-07-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Straw Dogs | Årgång: 2011
http://www.imdb.com/title/tt0999913/?ref_=nv_sr_2

Tydligen en remake av en 40 år gammal Dustin Hoffman-film. Jag har inte den tidigare, men är definitivt intresserad av att göra det nu. Den här utspelar sig i en annan miljö och jag kan tänka mig att ganska mycket är ändrat.

Jag såg originalet nyligen och den är bland det absolut bästa jag sett i sin genre. Kan rekommenderas, helt klart. Jag kanske får kolla in remaken jag å, inte sett den nämligen.
Citera
2017-07-26, 23:18
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Jag såg originalet nyligen och den är bland det absolut bästa jag sett i sin genre. Kan rekommenderas, helt klart. Jag kanske får kolla in remaken jag å, inte sett den nämligen.

Då ska jag hålla ögonen öppna!

Senaste filmen:

Who Framed Roger Rabbit | Årgång: 1988
http://www.imdb.com/title/tt0096438/?ref_=nv_sr_4

Hantverket? Mycket bra. I starten visas en tecknad film som senare växlas in till "riktiga filmen". Det fanns fyra olika tecknade filmer som visades vid olika tillfällen. Ambitiöst värre även om själva korta filmerna inte ger mig något idag.

Man skulle kunna tro att ett så extremt projekt (mixa tecknat för barn med en vuxen film) på 80-talet måste vara daterat idag? Men det är det inte. Jag blev själv överaskad hur väl denna "noir"-film får det att fungera med allt tecknat.

DVD-menyerna är snyggt gjorda och känns betydligt mer detaljerade än det mesta jag sett.

Handlingen? Är genomtänkt också. Det här var inte bara någon idé för att "casha in" då den skulle locka barn. Tyvär börjar att gå väl mycket åt "barn-hållet" i sista tredjedelen av filmen vilket fick mig att förlora intresset en del. Likt så många andra filmer måste så mycket som möjligt hända.

Det här är i slutet av dagen en barnfilm. Att 55 åringar tittar på denna och bara ser "tjafs" skulle jag kunna förstå, tänk i ett större perspektiv. Hur den är gjord, när den är gjord och hur bra den ändå ser ut. IMDB ger 7,7 / 10. Trots att hantverket imponerade på mig är jag inte lika positiv.

Betyg? 3 / 5
Senast redigerad av Geomeister 2017-07-26 kl. 23:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in