2017-01-15, 21:02
Medlem
Inferno 2016.

Jävla pissfilm. På tok för högt tempo och en allt för puckad handling för att det skulle vara bra. Jag läste att slutet skiljer sig enormt från boken, hur slutar boken?

1-2/5.
Citera
2017-01-15, 22:40
Medlem
nihilverums avatar
Down Under (2016)

En rejält svart komedi löst baserad på händelser under Cronulla-upploppen i Australien. Filmen följer några personer från respektive sida i konflikten när de laddar upp för att misshandla varandra, samt det kopiöst inkompetenta utförandet. Den karaktär som visar mest tecken på att kunna tänka någorlunda vettigt är den som har Downs syndrom.

Hyfsad som svart komedi betraktad, med gott om förlöjligande av samtliga inblandade.

Betyget blir 6,5/10 eller 3/5 på Filmtipset.
Citera
2017-01-15, 22:46
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Inferno 2016.

Jävla pissfilm. På tok för högt tempo och en allt för puckad handling för att det skulle vara bra. Jag läste att slutet skiljer sig enormt från boken, hur slutar boken?

1-2/5.
Håller med om att den här inte håller samma nivå som de två tidigare filmatiseringarna av Dan Browns böcker.

Slutet i boken Inferno:
Citera
2017-01-15, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Håller med om att den här inte håller samma nivå som de två tidigare filmatiseringarna av Dan Browns böcker.

Slutet i boken Inferno:
Ja vad fan det där slutet var ju 100 gånger bättre än det i filmen. Vad tänkte filmskaparna med!?
Citera
2017-01-15, 23:04
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ja vad fan det där slutet var ju 100 gånger bättre än det i filmen. Vad tänkte filmskaparna med!?
Jag håller med och jag antar att de som ligger bakom filmen fegade ur - deras slut är ju mycket "publikvänligare" (läs: tråkigare).
Citera
2017-01-16, 00:08
Medlem
Merwinnas avatar
http://www.imdb.com/title/tt0075232/?ref_=nv_sr_1

The Slipper and the Rose (1976). Musikal gjord efter Askungesagan. Sagan är utbroderad med mer händelser och detaljer än i den ursprungliga som vi alla läst, men den är åtminstone inte förvanskad som i många andra moderna versioner.

Det stora problemet här är sångerna. De är kompetent skrivna, men inte tillräckligt bra för att det ska lyfta, för att man ska vilja gå runt och tralla på låtarna och höra dem igen och igen... Detta är förmodligen också orsaken till att den här musikalen är så okänd jämfört med t.ex. West Side Story, My Fair Lady och Sound of Music. Sångarna är inte heller tillräckligt bra (jag har inte kollat upp om det är skådespelarna själva som sjunger eller om det är dubbat, för det spelar ingen roll).

Vidare är skådespelerskan som spelar Cinderella, Gemma Craven (aldrig hört talas om förr!) inte helt rätt. Hon är ganska söt, som många unga kvinnor är söta, men hon är inte VACKER, och hon har inget speciellt som förklarar varför prinsen skulle bli så blixtkär i just henne och riskera så mycket för hennes skull.

Richard Chamberlain som Prinsen däremot är ju alldeles fantastiskt snygg, som vanligt - men det hjälper liksom inte, för han har ingen kemi med Askungen... De framstår båda som så oengagerade; deras kärlekscener verkar så tillgjorda. Några av birollerna är mycket bättre tillsatta, som t.ex. Michael Hordern som kungen. Han spelar här sin vanliga roll: den knarrige men förbindlige och i grunden hjärtegode mysgubben.

Vissa scener är väldigt klumpigt och primitivt utförda, t.ex. förvandlingen av mössen till människor. Specialeffekterna överhuvudtaget är väldigt enkla, för att inte säga nästan obefintliga - där de borde ha varit...

Men visst går denna film att se med behållning EN gång. Historien är i princip omöjlig att misslyckas med, eftersom den redan från början innehåller ALLT... Och det finns mycket fint att titta på här, i form av dansscener, dräkter, vapen, sagoslott, natur... hela den där magiska sagovärlden som vi är vana att tänka oss den.

7/10
Senast redigerad av Merwinna 2017-01-16 kl. 00:13.
Citera
2017-01-16, 00:39
Medlem
Patrik2108s avatar
This Is Where I Leave You (2014)

Så har jag sett ännu en komedi. Filmen började inte speciellt bra. Redan i de första skälvande minuterna infinner sig en scen som fick mig att bli väldigt upprörd.

Jag var på väg att avbryta filmen efter den scenen men fann ork att se vidare. Det gjorde jag rätt i. Det är inte så att man skrattar sig genom filmen men den är hela tiden intressant och tiden flyger i väg. Plötsligt är filmen slut. Det är dock en film full av snusk men här fungerar det. Mänskorna är inte översexualiserade på nåt sätt utan snusket känns lika pinsamt för dem som för vem som helst. En väldigt sevärd film för en vuxen publik.

7/10
Citera
2017-01-16, 11:50
Medlem
Samizdats avatar
Arrival (2016)

Lågmäld, actionfri sci-fi som handlar om lingvistik, språk & annat. Sjufotingarna döps till Abbott & Costello (Who's on first? Who. Who? Yeah), Amy Adams jobbar dygnet runt i månader för att undvika att ledare jorden runt förklarar krig mot utomjordingarna vars syfte på jorden är minst sagt oklart. Kan inte uttala mig alltför mycket om fotot men det såg lovande ut. Jag kommer att se den igen; mycket möjligt att den då får ett högre betyg.

Det här är en film precis i min smak. De klagomål jag har är att det saknas karaktärer som engagerar (enbart Adams gör det), att man tyvärr är lite väl överpedagogisk & att man av någon anledning trycker in en voice-over (som Renner dessutom står för i stället för Adams) i stället för att korta ned all mellantid i base camp.

What is your purpose on Earth?

7/10
Citera
2017-01-16, 14:27
Passengers 2016, ett rymddrama om en man som vaknar upp 90 år förtidigt under en 120 års resa pga en meteor kraschar i skeppet. Skeppet är topp modernt och håller 5000 passagerare som ska tas till en helt ny planet.

Mannen ( chris pratt) inser snart att det har skett ett misstag och är helt ensam
att vara vaken. Förutom androiden (bartender) så finns det ingen att hålla honom sällskap.

Långsamt börjar han känna ensamheten och desperationen öka. Han är mekaniker är värt att nämna.
Han ser av en slump en kvinnlig passagerare och försöker länga motstå
Att väcka henne.

Tillslut ger han sig till vika och han väcker henne

Väldigt intressant story chris pratt gör ett exeptionellt jobb i huvudrollen. Jennifer Lawrence gör också en bra prestation. Tycker de kunde dra ut på vissa saker och försöka undvika vissa klyschor.

Stundvis var den lite förutsägbar. Men överlag en väldigt fin och vacker film.
Som gav en, en tankeställare vad man själv skulle gjort i samma situation.

7/10
Senast redigerad av Captinhero 2017-01-16 kl. 15:22.
Citera
2017-01-16, 15:25
Bannlyst
101 åring som smet från notan.

Filmen hade en del roliga skämt men annars känns de som upprepning

Film miljön e vacker .

Ger filmen 3 av 10
Citera
2017-01-16, 17:06
Medlem
Fjantors avatar
Arrival - http://www.imdb.com/title/tt2543164/?ref_=nv_sr_1

Helt oki film...
Lite halvmysig sådär..
3/5
Citera
2017-01-16, 17:34
Medlem
Gosifs avatar
The Hustler 1961

En utomordentligt bra film med en lysande Paul Newman och Piper Laurie. Bra filmat, bra skådespel och lagom underhållande handling.

Jag har alltid tyckt om den fristående filmen Color of Money och den här filmen blev pricken över i:t.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in