Annapolis (2006):
https://www.youtube.com/watch?v=jdZQ0m5jO_Y
Starten är mest korta scener som hoppar runt bland olika platser. Inget direkt dåligt, men ingen scen väcker vidare känslor. Filmen fortsätter och några bra scener slängs in här och där. Snart märker man att filmen inte är så ensidig som många andra utan det finns mer under den från starten "billiga ytan".
Flera "frågor" ställs i filmen och åtminstone började jag bry mig om både huvudpersonen och flera andra karaktärer. Det finns en del klichéer, men tycker ändå filmen bjuder på tillräckligt med värme, engagemang och humor för att det inte skulle störa mig för mycket.
Om jag ska vara ärlig har boxning (en del av filmen) aldrig intresserat mig IRL. Varken att vara boxare eller att se en boxningsmatch.. Trots det är jag svag för just boxningsfilmer. Den här filmen hade kunnat bli någon billig Rocky-kopia, men då filmen har flera andra element tycker jag den undviker det.
Filmskaparna tänkte på mycket, men försökte nog klämma in för mycket. Många korta scener hade enkelt kunna gjorts längre och bättre. Nu känns, tyvärr, vissa för ytliga.
Torts skavanker gillade jag denna film. Oväntat mycket! James Franco verkar vara med i tio filmer per år och jag kan tänka mig att det finns en del kalkoner av dessa. Just denna gillade jag dock.
Betyg?
Stark 3 eller 3,5 / 5