2015-11-02, 17:05
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Magnolia [1999] dir. P-T. Anderson

Hur Tom Hanks fick en oscarsnominering för bästa manliga biroll kommer nog alltid vara ett mysterium för mig.
Tom Cruise.
Citera
2015-11-02, 17:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Hade en sida för att hålla reda på sedda filmer, den är tyvärr nerstängd, så allt jobb var förgäves.
Har sporadiskt lagt upp tyckanden på filmtipset, men gillar inte sidan, den är så rörig, och sökmotorn är underlig.

Varför använder du inte IMDB?
Citera
2015-11-02, 17:23
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Magnolia [1999] dir. P-T. Anderson

Hur Tom Hanks fick en oscarsnominering för bästa manliga biroll kommer nog alltid vara ett mysterium för mig.

5
Tycker Tom Cruise är lysande, liksom filmen. Inte lika bra som Boogie Nights dock, har du sett den?
Citera
2015-11-02, 17:51
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Varför använder du inte IMDB?
Jo, emellenåt kikar jag på den.
Citera
2015-11-02, 17:53
Medlem
Bittersteels avatar
The Hitcher (1986)

Anledning nummer ett till varför man inte ska plocka upp liftare och framförallt inte snubbar som John Ryder. De kan vara en galen seriemördare som följer efter dig, och köttar alla i sin väg.

Det här är en klassisk thriller av det råaset sorten. Den sortens thriller som vet att det är mer effektivt, när man inte ser slakten, men får se allas reaktion till det. Den är utmärkt filmat och håller en stadig fart genom hela filmen. Rutger Hauer är så satans läbbig i filmen. Skulle inte förvåna mig om han var så här i det verkliga livet.

9/10
Citera
2015-11-02, 18:03
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Rutger Hauer är så satans läbbig i filmen. Skulle inte förvåna mig om han var så här i det verkliga livet.

Haha! Han ska vara en väldigt ödmjuk och trevlig människa, har jag hört!
Citera
2015-11-02, 18:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Haha! Han ska vara en väldigt ödmjuk och trevlig människa, har jag hört!

...på samma sätt som myspappan Bill Cosby drogade och våldtog unga kvinnor... Finns hur många exempel som helst. De ÄR ju skådespelare, det är deras jobb att kunna vara vem som helst på vita duken.
Citera
2015-11-02, 19:21
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
The Hitcher (1986)

Anledning nummer ett till varför man inte ska plocka upp liftare och framförallt inte snubbar som John Ryder. De kan vara en galen seriemördare som följer efter dig, och köttar alla i sin väg.

Det här är en klassisk thriller av det råaset sorten. Den sortens thriller som vet att det är mer effektivt, när man inte ser slakten, men får se allas reaktion till det. Den är utmärkt filmat och håller en stadig fart genom hela filmen. Rutger Hauer är så satans läbbig i filmen. Skulle inte förvåna mig om han var så här i det verkliga livet.

9/10
Suverän thriller! Rutger Hauer gör en klassisk roll som John Ryder!
Citera
2015-11-02, 19:28
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Fantastic Four (2015)

I den nyaste remake får man följa fem unga, men superbegåvade, nördar som tillsammans knäcker den vetenskapliga nöten angående teleportering. Därefter brakar helvetet löst.

Betyg: meeh, 2/5
Filmen visade sig vara en mellanmjölkig popcorn-rulle (men är icke förvånad). Den var visserligen underhållande, men förskräckligt förutsebar och en aning lökig. Redan under den första halvtimmen kunde man gissa till sig en del, allt ifrån handlingens fortsättning, plot-twistar till enstaka repliker. De nyaste filmtrenderna följs snällt; filmen präglas av ett ytligt lager mörker, seriositet och vetenskaplig realism - givetvis inte för djupgående för att inte göra rullen alldeles för svårsmält och anspråksfull.
Som lättsam underhållning på helgen funkar den filmen ganska bra, men det är inget jag kommer att lägga i minnet.
Citera
2015-11-02, 19:34
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Rick Rosenthals Halloween II från 1981. En uppföljare som producenten/manusförfattaren John Carpenter inte var så sugen på - och det märks. Jamie Lee Curtis och Donald Pleasence är filmens behållning. I övrigt är det bara en småtrött sjukhusrysare i mängden.
http://www.imdb.com/title/tt0082495/
Citera
2015-11-02, 20:03
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Rick Rosenthals Halloween II från 1981. En uppföljare som producenten/manusförfattaren John Carpenter inte var så sugen på - och det märks. Jamie Lee Curtis och Donald Pleasence är filmens behållning. I övrigt är det bara en småtrött sjukhusrysare i mängden.
http://www.imdb.com/title/tt0082495/
Synd att du inte gillade den. Själv så tycker jag att det är seriens näst bästa efter originalet, riktigt bra i min bok.
Citera
2015-11-02, 20:40
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Dr. Christian meets the women (1940)

En professor kommer till doktorns stad, han har en mirakelkur som får alla kvinnor att gå ner i vikt på rekordtid.
Doktorn anar oråd, och varnar kvinnorna, men de lyssnar inte.

Mja, det här var nog inte riktigt något för mig, lite småputtrigt........ingenting. 2/5

Men tack ändå för tipset, Kirk Douglas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in