2015-07-29, 12:37
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Every Which Way But Loose (1978)

Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Any Which Way You Can (1980)

Har båda filmer på dvd och har sett den första. Håller med dig i betyget och omdömet. Långt ifrån Clintans höjdarfilmer men ändå trevlig underhållning. Skön musik också.
Citera
2015-07-29, 13:14
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Jay and Silent Bob super groovy Cartoon movie
(notera att jag har inte sett hela filmen när jag skriver det här, men efter ha genomlidit 40 minuter av det här skiten pallar jag inte mer)
Det här är den senaste i Kevin Smiths filmserie View Askewniverse, och den här gången blir Jay och Silent Bob superhjältar. Den är animerade. Vad kan gå fel? Well, för det första, är filmen inte kul alls. Det är samma jävla stonerhumor igen, igen igen igen igen. Sen är berättelsen inte intressant. Ja, att se Jay och Silent Bob som Bluntman och Chorinc är kul.... i 2 min. Sen har vi animationerna. Oh herre gud, är de hemska. Hela filmen är gjort i flash och man kan använda flash för att göra bra animationer. Men inte i den här filmen. Filmen ser värre ut än en newgrounds film från 2005. Det är svårt att i ord förklara hur hemsk dålig filmen ser ut. Också har filmen en hemsk låg FPS.
Undvik den här filmen.

1/10
Brukar gilla Kevin Smiths filmer, men den där är hemskt dålig.
Citera
2015-07-29, 13:26
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Har båda filmer på dvd och har sett den första. Håller med dig i betyget och omdömet. Långt ifrån Clintans höjdarfilmer men ändå trevlig underhållning. Skön musik också.

Själv har jag bara sett tvåan, för många år sedan. Minns att jag älskade den och det skulle jag säkerligen göra även i dag på grund av nostalgin.

Filmerna var för övrigt några av farsans favoriter. Han älskade det mesta som hans idol Clintan var inblandad i. Och på tal om det så är det nog dags för en omtitt av hans absoluta favorit The Good, the Bad and the Ugly snart.
Citera
2015-07-29, 14:46
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Själv har jag bara sett tvåan, för många år sedan. Minns att jag älskade den och det skulle jag säkerligen göra även i dag på grund av nostalgin.

Filmerna var för övrigt några av farsans favoriter. Han älskade det mesta som hans idol Clintan var inblandad i. Och på tal om det så är det nog dags för en omtitt av hans absoluta favorit The Good, the Bad and the Ugly snart.
Den bästa filmen genom tiderna. Älskar den också.
Citera
2015-07-29, 14:49
Medlem
ragingcows avatar
Såg High plain drifter med clintan kanske inte en av hans bättre westerns men hans westerns håller en väldigt hög lägsta nivå. 4/5
Citera
2015-07-29, 15:43
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Såg High plain drifter med clintan kanske inte en av hans bättre westerns men hans westerns håller en väldigt hög lägsta nivå. 4/5
Också det en klassiker. Älskar att han är sådan jävel i filmen.
Citera
2015-07-29, 15:58
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Också det en klassiker. Älskar att han är sådan jävel i filmen.
Soundtracket är rätt så kusligt också https://www.youtube.com/watch?v=wn3kViR2mDo

Tänkte på en sak i filmen
Citera
2015-07-29, 17:08
Medlem
Merwinnas avatar
...och då har jag också sett "The Lost Weekend" från 1945. Det är en uttömmande film om alkoholism. Kanske var det FÖR mycket alkoholism i samma film - varenda cliché om alkoholister var med, och filmen handlade inte om NÅGOT annat. (Nu menar jag inte att clichéerna inte skulle finnas i verkligheten - det gör de förstås, och jag har stött på några av dem hos olika personer i verkligheten, men inte alla hos samma person.)

Bra som varningsfilm, absolut. Men inte en rulle jag skulle sätta på för nöjes skull, i goda vänners lag. Den var inte särskilt "filmisk" eller hur jag ska uttrycka det, inte konstnärlig, utan snarare som en sådan där informationsfilm med skådespelare som man fick se på billen i skolan, om just alkohol, tobak, olyckor och första hjälpen, mens, graviditet och förlossning...

Någon skrev om musiken ovan, att det var som ur en sf-film från samma tid. Ja, det stämmer faktiskt! Men jag tycker konstigt nog att den passade! Just det där suuuugande, som att han sugs in i en virvel, i en annan värld - en lockande men farlig värld.

Det får bli två betyg på denna:

Som information, varning, upplysning, uppfostran etc.: 8/10
Som konst, nöje, underhållning etc: 4/10

Så sammantaget 6 då!
Citera
2015-07-29, 17:16
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:

En av mina Clintanfavoriter. Riktigt brutal från första början.
Citera
2015-07-29, 17:24
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Tänkte på en sak i filmen

Citera
2015-07-29, 18:32
Sett några filmer i veckan:

Johan Falk - Lockdown, 2015. Mycket bra i Johan Falk-serien. 8/10.

Hotet, från 2004 av Kjell Sundvall. Handlar om en programmerare inom försvarsmakten som blir utpressad av främmande makt. 6,5/10.

The Rookie, från 1990. Clintan jagar biltjuvar. 7/10.

Jacob's Ladder, 1990. Har sett den innan o enligt mig en av de bästa filmerna. 10/10.

Hallonbåtsflyktingen, 2014. Om en finne som så gärna vill vara svensk. Ganska kul. 6/10.
Citera
2015-07-29, 19:01
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Det var det som jag misstänkte det lite som i twisten i For a few dollars more
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto