2015-07-08, 10:32
Medlem
Fried81s avatar
I förrgår såg jag The Big Lewbowski igen. Det är en av mina favoritfilmer. Den ger jag 4/5.

Det är en film av bröderna Cohen. När The Dude får besök av några torpeder visar det sig att han är namne med en förmögen man i Los Angeles. Detta leder till förvecklingar som är mycket komiska.
Citera
2015-07-08, 13:52
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fried81
I förrgår såg jag The Big Lewbowski igen. Det är en av mina favoritfilmer. Den ger jag 4/5.

Det är en film av bröderna Cohen. När The Dude får besök av några torpeder visar det sig att han är namne med en förmögen man i Los Angeles. Detta leder till förvecklingar som är mycket komiska.
Ja den är riktigt skön.
Citera
2015-07-08, 16:35
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"Prisoners" från 2013. Om två bortrövade flickor. Känns "närmare" idag än temat skulle göra annars, p.g.a. att Lisa Holm begravdes just idag. Dessa flickor var dock yngre. Ganska välgjort, lite spännande, lite intressant. Men även obehagligt; för mycket våld för min smak. Blekt, mörkt foto, inget färgglatt eller vackert alls i denna filmen. Man retar sig hela tiden på det dåliga polisarbetet!

Ger den 6/10.
Såg den filmen nyligen. Skulle nog sätta samma betyg som du gjorde. Jag skulle också vilja beskriva den som obehaglig. Sätter resten inom spoiler utifall någon blir sugen på att se den.

Citera
2015-07-08, 17:00
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Fruktans lön (1953)

I en liten bergsby någonstans råder en fruktansvärd tristess och arbetslöshet.
En oväntad tillfällighet öppnar sig då ett oljefält fattar eld och man behöver två lastbilar med nitroglyserin från just den här byn.
Fyra chaufförer får jobbet att köra nitroglycerinfyllda lastbilar till oljekällan.
Det visar sig inte vara så lätt som det verkade.

Spännande hela vägen. 5/5, mycket bra film.
Citera
2015-07-08, 17:05
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
The Thing(1982) - http://www.imdb.com/title/tt0084787/?ref_=nv_sr_1

Gammal klassiker som håller än idag..

4/5

Dock tycker jag att remaken håller samma klass som denna...
Enligt min mening den bästa sci-fi skräck som gjorts näst efter Alien. Remaken har jag inte ens sett.
Citat:
Ursprungligen postat av Fried81

Riktigt skön film och även en av mina favoritfilmer. Skön story, bra skådespeleri och helt galna karaktärer. Särskilt John Goodmans karaktär.

För att inte nämna alla sköna repliker. "Hey, I have a beverage here!", The Dude, ivrigt klamrandes fast vid sin white russian när han blir kidnappad.

OnT: TUSK (2014)

En poddradiopratare hamnar hos en gammal sjöman i Kanada efter att ha hittat en lapp på en pissoar. Väl hos sjöfararen börjar denna berätta om sina äventyr på de sju haven.

Filmen verkar inte riktigt kunna bestämma sig om det ska vara en komedi eller en bisarr skräckfilm eller något annat. Huvudrollen görs av Justin Long som inte ännu lyckats axla rollen som vuxenskådis efter alla ungdomsrullar.

Storyn verkar vara att det bara ska vara så knäppt som möjligt. Det blir vare sig roligt, skrämmande eller weird i någon positiv bemärkelse. Det är ungdomsgänget-känsla i en film som försöker vara vuxen och det funkar inte här iaf. Troligen bidrar Justin Long med denna känsla allra mest.

Nej, om detta tycker jag icke!

3/10
Citera
2015-07-08, 17:12
Medlem
Fried81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja

Riktigt skön film och även en av mina favoritfilmer. Skön story, bra skådespeleri och helt galna karaktärer. Särskilt John Goodmans karaktär.

För att inte nämna alla sköna repliker. "Hey, I have a beverage here!", The Dude, ivrigt klamrandes fast vid sin white russian när han blir kidnappad.

Haha, finns många sköna repliker.

"By the way, 'chinaman' is not the preferred nomenclature"..

"You see what happens, Larry? You see what happens when you fuck a stranger in the ass?"

En komisk detalj är att många fraser och ord återkommer hos flera av karaktärerna genom filmen.
Senast redigerad av Fried81 2015-07-08 kl. 17:17.
Citera
2015-07-08, 17:19
Medlem
Get Hard (2015)
En komedi om en bortskämd och snor-rik snubbe, Will Ferrell, som blir dömd att avtjäna ett längre fängelsestraff i USA. Han tror inte att han kommer att klara sig i fängelset och anställer en biltvättare som är i behov av en större summa pengar, Kevin Hart, att lära honom att klara sig på kåken. Det är bara det att biltvättaren som blivit anställd för jobbet aldrig själv har suttit i fängelse.

Jag tycker absolut att det är en sevärd film och båda huvudrollsinnehavarna gör en bra insats i filmen. Det händer något nytt praktiskt taget hela tiden och jag tycker iallafall att det var oförutsägbart vad som skulle hända i filmen. Den är riktigt rolig, jag tänker absolut snart se den igen och jag rekommenderar den varmt till alla!
Citera
2015-07-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Har du sett Martyrs?

Den filmen gav mig en reaktion snarlik den du fick av CH, solklaraste 1 / 10 i mitt liv men gillar du att bli provocerad av film är det en stark rek.

Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Har du sett Martyrs?

Den filmen gav mig en reaktion snarlik den du fick av CH, solklaraste 1 / 10 i mitt liv men gillar du att bli provocerad av film är det en stark rek.

Den var iallafall provocerande dålig.
Citera
2015-07-08, 18:42
Medlem
Merwinnas avatar
"Boogeyman" från 2005. Började väldigt bra - de lyckades verkligen beskriva ett barns mörkrädsla. Kommer ihåg när man hade de där vilda fantasierna och rädslorna - filmen väckte upp minnena! Den allvarliga lilla flickan var också kuslig, samtidigt som man sympatiserade med henne. Men mot slutet blev det mest kaos, våld och föremål som flög runt av sig själva i rummen. Inte heller fick man några riktiga svar. Fanns boogeymannen, eller var huvudpersonen psykiskt sjuk och inbillade sig alltsammans? Och vad hände med Jessica - eller fanns aldrig Jessica på riktigt? Jag gillar inte när man inte får ett ordentligt slut med alla mysterier lösta.

Ger den 5/10.
Citera
2015-07-08, 18:47
Medlem
Ex Machina

Snygg film i skönt tempo. Intressant manus och dialoger!
Citera
2015-07-08, 19:49
Medlem
Gosifs avatar
Änglarnas stad från 98. En mycket fin film med bl.a Nicholas Cage och Meg Ryan..

3/5.
Citera
2015-07-08, 19:53
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Änglarnas stad från 98. En mycket fin film med bl.a Nicholas Cage och Meg Ryan..

3/5.
Rätt patetisk remake.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in