Citat:
Ursprungligen postat av
Fjantor
The Thing(1982) -
http://www.imdb.com/title/tt0084787/?ref_=nv_sr_1
Gammal klassiker som håller än idag..
4/5
Dock tycker jag att remaken håller samma klass som denna...
Enligt min mening den bästa sci-fi skräck som gjorts näst efter Alien. Remaken har jag inte ens sett.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fried81
I förrgår såg jag The Big Lewbowski igen. Det är en av mina favoritfilmer. Den ger jag 4/5.
Det är en film av bröderna Cohen. När The Dude får besök av några torpeder visar det sig att han är namne med en förmögen man i Los Angeles. Detta leder till förvecklingar som är mycket komiska.
Riktigt skön film och även en av mina favoritfilmer. Skön story, bra skådespeleri och helt galna karaktärer. Särskilt John Goodmans karaktär.
För att inte nämna alla sköna repliker. "Hey, I have a beverage here!", The Dude, ivrigt klamrandes fast vid sin white russian när han blir kidnappad.
OnT:
TUSK (2014)
En poddradiopratare hamnar hos en gammal sjöman i Kanada efter att ha hittat en lapp på en pissoar. Väl hos sjöfararen börjar denna berätta om sina äventyr på de sju haven.
Filmen verkar inte riktigt kunna bestämma sig om det ska vara en komedi eller en bisarr skräckfilm eller något annat. Huvudrollen görs av Justin Long som inte ännu lyckats axla rollen som vuxenskådis efter alla ungdomsrullar.
Storyn verkar vara att det bara ska vara så knäppt som möjligt. Det blir vare sig roligt, skrämmande eller weird i någon positiv bemärkelse. Det är ungdomsgänget-känsla i en film som försöker vara vuxen och det funkar inte här iaf. Troligen bidrar Justin Long med denna känsla allra mest.
Nej, om detta tycker jag icke!
3/10