2014-11-04, 14:40
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Birdemic: Shock and terror (2010)

Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt detta anti-mästerverk. Går ej beskriva hur sanslöst dåliga effekterna och storyn är för någon som inte blivit frälst av Nguyens magi ännu, så ni får lita på mig när jag säger att den tar B-filmen till nya dimensioner.
Jag klarade inte av att se hela utan snabbspolade en del.
Men jag måste säga att fåglarna är grymma som lyckas stå stilla i luften och flaxa precis som fladdermöss i gamla dracula filmer.

Har för mig att fåglarna gör kamikaze anfall och exploderar när dom träffar målet eller minns jag fel.

Filmen brukar rättvist nämnas som en dom värsta filmerna som gjorts och jag tror inte att hitchcock skulle tycka att filmen är en värdig uppföljare till Fåglarna.

Nä nu ska jag kolla Red Letter Medias nya avsnitt av "best of the worst" på Y-tube, där får man se riktig kvalitetsfilm.
Senast redigerad av Koljarov 2014-11-04 kl. 14:44.
Citera
2014-11-04, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Jag klarade inte av att se hela utan snabbspolade en del.
Men jag måste säga att fåglarna är grymma som lyckas stå stilla i luften och flaxa precis som fladdermöss i gamla dracula filmer.

Har för mig att fåglarna gör kamikaze anfall och exploderar när dom träffar målet eller minns jag fel.

Filmen brukar rättvist nämnas som en dom värsta filmerna som gjorts och jag tror inte att hitchcock skulle tycka att filmen är en värdig uppföljare till Fåglarna.

Nä nu ska jag kolla Red Letter Medias nya avsnitt av "best of the worst" på Y-tube, där får man se riktig kvalitetsfilm.

Ja, finns några kvalitetsscener där bensinmackar sprängd och skogsbränder startas, på nåt sätt.

Nästa film på temat blir nog "The Room", mycket fin rulle med den helskumme Tommy Wiseau som producent, regissör, huvudrollsinnehavare och finansiär.
Citera
2014-11-04, 16:23
Medlem
House of voices (2004)
Bedrövlig rysare , som inte är ryslig öht. Den innehåller heller inga karaktärer jag fastnar för. Totalt intetsägande film. 1 av 10 blir betyget !
Citera
2014-11-04, 16:46
Medlem
Ghennas avatar
The Comedy of Terrors Vincent Price spelar begravningsdirektör med ironi och sarkasm, hans hustru är utsvulten på kärlek, och Vincents kumpan är inkompetens personifierad, men 'god i hjärtat' och förälskad i hustrun. Pengarna är slut, och för att få pengar måste någon dör, ni förstår premissen.
Rekommenderas pga. mörk humor, och Vincent price 8/10
Citera
2014-11-04, 18:16
Medlem
skrudiss avatar
Jag såg "dokumentären" Unhung Hero efter att ha fått den rekommenderad.

För det första saknar den tydligt fokus, snarare än ett konstant cirkelresonemang. Storleken har betydelse för vissa, för andra inte. Var Pat (mannen bakom filmen) står är knappast svårt att tänka. Hans ältande är patetiskt och gör att man som tittare finner avsky för honom.

Bland annat kommer han in med en dold kamera i en koreansk bastu för att filma deras kukar, misslyckas med ett frieri på en football-match, väntar sig att piller och penispump ska fungera men ballar ur när han har tid för en plastikoperation. Rörande operationen (som tydligen ska fungera) ändrar han sig efter att ha, vilket han ansåg var en bra idé, besökt operationssalen och sett proceduren. Vad väntade han sig?

Storleken spelar roll för personer som honom, som verkar ha svårt att nå ett förhållande baserat på annat.

1,5/10
Citera
2014-11-05, 04:16
Bannlyst
A Most Wanted Man Filmen hade kunnat bli bra om den gjorts på rätt sätt. Varför i helsike använda amerikanska skådisar som ska ha en lätt tysk brytning istället för tyska skådisar? Det var såklart även nödvändigt att ha den ständiga motståndaren inom rättssystemet som ogillar filmens huvudperson.

Man fick heller aldrig svar på varför en mördare och krigsbrottsling låter resultatet av hans våldtäkt på en chechensk tjej ärva alla hans pengar.

4/10
Citera
2014-11-05, 04:59
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
House of voices (2004)
Bedrövlig rysare , som inte är ryslig öht. Den innehåller heller inga karaktärer jag fastnar för. Totalt intetsägande film. 1 av 10 blir betyget !
Det kommer ofantligt många skräckfilmer som hamnar på det betyget. En filmgenre som likt svenska kriminalare gått på dekis i tid och evigheter nu.
Citera
2014-11-05, 07:31
Medlem
BlackMetals avatar
The Pleasure Garden (1925)

En film som jag skulle säga endast är sevärd för att det är Hitchcocks första långfilm. Det är en film som visar mer på att han vid den här tidpunkten inte riktigt lärt sig regissörsyrket än en inblick i vad som komma skall. Filmens tema är å andra sidan ganska tungt och möjligtvis smått utmanande med ett slut som är filmens höjdpunkt.

2/5
Citera
2014-11-05, 12:37
Medlem
SadEyess avatar
Long Twilight (1997) är en i raden av filmer som jag betat av de senaste veckorna. Har tidigare ingen erfarenhet av regissören Attila Janisch och detta var således den första filmen jag sett av honom.

Hur som haver så lät titelns synopsis intressant och filmen kostade bara 20:- på Ginza när det begav sig.

Det här är en riktigt bra film. Historien tenderar emellanåt att te sig obegriplig, men för egen del så höjer det bara mystikfaktorn. Har man sett en del David Lynch och uppskattar det så klarar man sig alldeles fin fint. Historien är minst sagt simplistisk även om den är något svårförklarad. Vi följer en gammal gumma som efter en sammankomst/fest ska ta sig hem genom den ungerska landsbygden. Vi ställs inför mystiska bussturer och ett persongalleri av allehanda mer eller mindre märkliga karaktärer längs resans gång. Atmosfären är drömlik och man får ställa sig frågan ofta om gummans upplevelser är på riktigt eller bara fantasier. Eller kan turen och mödorna rent av vara en resa genom det förflutna?

Trots att filmen tickar in på bara 70 minuter så gillade jag den skarpt som jag nämnde ovan. Atmosfären är riktigt mörk och kuslig. Kameraarbetet är högklassiskt och fångar de mörka miljöerna och människorna perfekt. Skådespelarna är också riktigt bra. Jag vet inte riktigt vad jag skulle sätta för referens på filmen, drama/thriller/skräck? Lite av varje skulle jag tro…

Gillar man Béla Tarr och David Lynch så tror jag att detta kan vara något. Kändes som en liten hybrid dem emellan.

Betyget för Long Twilight blir högt. 9 ogemytliga busschaufförer av 10 möjliga.

http://www.imdb.com/title/tt0119316/reference
Citera
2014-11-05, 12:45
Medlem
Treants avatar
Dawn of the Planet of the Apes

Jag förstår inte hur denna filmen kan ha 8/10 på IMDB. Tråkiga skådespelare och en tråkig handlig. Slutet var det värsta, förmodligen så gjorde de så för att de kommer göra en till film..

Vet inte vad jag ska säga egentligen, en medioker film, ettan var mycket bättre.

5/10
Citera
2014-11-05, 19:28
Medlem
FlygandeHattens avatar
The Thing (1982)

Bestämde mig för att något i efterhand komma in i lite halloweenstämning. The Thing är nog den bästa skräck/thriller film som jag någonsin sett. Nästan allt i filmen satt perfekt i min åsikt. Storyn, skådespelarna och framför allt monsterdesignen. Filmen har ett utmärkt tempo och kändes bra mycket längre än den 1,5 timme som den pågick. Älskar också att filmen låter dig som åskådare vara med och klura ut vad som försiggår.

Kanske inte lika mycket "Skräck" som jag väntat mig innan då till och med jag som utpräglad fegis kunde sussa lungt efter att ha sett klart den.

9 av 10
Citera
2014-11-05, 21:29
Medlem
Children of the corn IV: The gathering
B-skräckis med Naomi Watts i en tidig roll. Visst är den dålig,men på ett ganska underhållande sätt. Så det blir inte en totalsågning i alla fall. Och mycket mer gore än jag väntat mig. 4 av 10 blir domen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in