2015-07-07, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Haha! En av de första skräckfilmer jag såg. Tidigt 80 tal och med den fasta övertygelsen att det var en äkta snuff. Men för livet.

Ryktet gick väl på den tiden att det var en snuff, och regissören misstänktes för mord. Grym marknadsföring...
Citera
2015-07-07, 21:12
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
Cannibal Holocaust
http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt0078935/
Totalt jävla vidrig. Tror aldrig jag blivit så här illa berörd av en film, och det var säkert syftet med filmen. Visste inte alls vad jag hade att förvänta mig, trodde det skulle vara nån random 80-tals skräckfilm.

Jag kunde inte låta bli att skratta lite då jag läste det, vilket naturligtvis inte var menat som det lät. En vidrig och provocerande (men ändå på något jävla sätt sevärd, djurtortyren till trots) film, lät bara lite... tråkigt... att du i förväg inte visste vad du gav dig in på, utan bara förväntade dig en ordinär skräckfilm.
Citera
2015-07-07, 21:55
Medlem
Merwinnas avatar
"Prisoners" från 2013. Om två bortrövade flickor. Känns "närmare" idag än temat skulle göra annars, p.g.a. att Lisa Holm begravdes just idag. Dessa flickor var dock yngre. Ganska välgjort, lite spännande, lite intressant. Men även obehagligt; för mycket våld för min smak. Blekt, mörkt foto, inget färgglatt eller vackert alls i denna filmen. Man retar sig hela tiden på det dåliga polisarbetet!

Ger den 6/10.
Citera
2015-07-07, 22:04
Medlem
nihilverums avatar
Shame (2011)

Filmen handlar om Brandon (Michael Fassbender), som bor i New York och har utvecklat ett sexberoende. När hans syster Sissy (Carey Mulligan) kommer på ett besök av obestämd längd bryts Brandons vanliga rutiner och han tappar kontrollen över sitt liv.

Trovärdig rollprestation av Fassbender och hyfsat intressant handling.

Betyget blir 7/10 eller en stark 3/5 på Filmtipset.
Citera
2015-07-07, 22:06
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Telefon från en främling (1952). (Phone call from a stranger)

En frånskild advokat lämnar sitt hem, och hamnar på en flygplats. Det är oväder och en liten grupp på fyra personer bildas som lovar att ses fler gånger.
Planet störtar, advokaten överlever och tar på sin lott att besöka de övrigas anhöriga.
Ganska tråkig, långsam film, som blev ett, jaha.
3/10
Citera
2015-07-07, 22:51
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
Filmen lyckades verkligen väcka känslor, det är alltid ett plus. Vissa scener var väldigt välgjorda trots att filmen är så pass gammal, menar dock inte djurscenerna. I detta nu är jag villig att ge den en stark 3:a av 5 möjliga, då jag gillar att bli berörd.

Har du sett Martyrs?

Den filmen gav mig en reaktion snarlik den du fick av CH, solklaraste 1 / 10 i mitt liv men gillar du att bli provocerad av film är det en stark rek.
Citera
2015-07-07, 22:58
Medlem
Mighty Aphrodite - Woody Allen (1995)

10/10

Kanske min favorit av Allens filmer. Om att vi inte alltid logiskt kan räkna ut hur det ska bli. En underbar historia om en man som adopterar en son som nyfödd, en son som visar sig vara både väldigt intelligent och talangfull. Så mannen blir sugen på att ta reda på vem mamman är. Det visar sig vara en naiv hora och misslyckad porrfilmsaktris med ett hjärta av guld, briljant spelad av Mira Sorvino. Jag blir alltid förälskad i henne.
Citera
2015-07-07, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag tycker att Elvis borde ha varit perfekt i rollen som het latinsk ung älskare, som sagt! Då är det väl värre med alla usla filmer han medverkade i!

Han var med i ett par bra rullar men som helhet är hans filmografi fruktansvärd, ja. Och det kommer från en som varit Elvis-fan sen slutet av 90-talet. Stort misstag att inte låta honom vara med i den.
Citera
2015-07-08, 02:09
Bannlyst
Nu har jag precis sett om Taken igen. Har sett den några gånger nu. Action är väl inte min favoritgenre direkt men jag gillar filmen ändå. Men idag var jag inte på rätt humör för den, tyvärr.
Citera
2015-07-08, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Har du sett Martyrs?

Den filmen gav mig en reaktion snarlik den du fick av CH, solklaraste 1 / 10 i mitt liv men gillar du att bli provocerad av film är det en stark rek.

Nej den har jag inte sett, tack för tipset.
Citera
2015-07-08, 10:18
Medlem
Fjantors avatar
The Thing(1982) - http://www.imdb.com/title/tt0084787/?ref_=nv_sr_1

Gammal klassiker som håller än idag..

4/5

Dock tycker jag att remaken håller samma klass som denna...
Senast redigerad av Fjantor 2015-07-08 kl. 10:21.
Citera
2015-07-08, 10:24
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Jag såg efter tips här på FB Wyrmwood igår. Faktiskt en schysst zombierulle för att vara en modern zombierulle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in