2015-07-06, 15:35
Medlem
Terminator Salvation

Så jäkla värdelös. den hade inte ens bra action som trean kunde visa spår av. 2/5.
Citera
2015-07-06, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Terminator Salvation

Så jäkla värdelös. den hade inte ens bra action som trean kunde visa spår av. 2/5.

Bale är katastrofalt dålig som John Connor också..
Citera
2015-07-06, 20:35
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Hatchet 2 - en hygglig uppföljare med mycket splatter.

http://www.imdb.com/title/tt1270835/
Citera
2015-07-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Bale är katastrofalt dålig som John Connor också..
Ja han kändes så jäkla krystad och överdramatisk.
Citera
2015-07-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Vad tycker du om rebooten av serien? Land of the Dead tycker jag faktiskt är en bra film, men Diary of the Dead och Survival of the Dead var provocerande dåliga. Poolscenen i Diary... och hästscenen i Survival... kan jag inget annat än skratta åt.

Undrar om han någonsin gör något bra igen, gamle George.

"Land Of The Dead" Var det bra tag sen jag såg, men hade inget emot den när jag såg den. Men det får bli att se om den här i dagarna. "Survival" och "Diary" har jag faktiskt undvikit att se.

Hoppas han spottar ur sig nått mer innan han kilar vidare.
Citera
2015-07-06, 22:25
Medlem
nihilverums avatar
The Whisperer in Darkness (2011)

En retroskräckfilm baserad på H.P. Lovecrafts novell med samma namn och avsiktligt gjord för att likna skräckfilmer som de var på 1930-talet, inklusive avsaknad av färg. Till skillnad från The Call of Cthulhu (2005) (som producerades av delvis samma personer) är denna inte en stumfilm dock.

De stilistiska valen man gjort passar bra till handlingen och det är hyfsad stämning. Inte så särskilt bra skådespelarinsatser dock.

Betyget blir 5.5/10 eller 3/5 på Filmtipset.
Citera
2015-07-06, 22:48
Medlem
Herr.Dittlings avatar
West side stoty (1961)

Musical, normalt inte min favoritgenre, men den här innehåller väldigt många gamla fina melodier som jag ofta hörde på radio och gillade, då som nu.
Historien är egentligen inget annat än Romeo och Julia i modern New Yorkmiljö.
Vackert filmad, och kanske mer aktuell idag än när den gjordes, i varje fall för en svensk publik.

Rita Moreno, som Anita är vackrare än någonsin.

9/10
Citera
2015-07-07, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
West side stoty (1961)

Musical, normalt inte min favoritgenre, men den här innehåller väldigt många gamla fina melodier som jag ofta hörde på radio och gillade, då som nu.
Vackert filmad, och kanske mer aktuell idag än när den gjordes, i varje fall för en svensk publik.

9/10

Den har jag inte sett sen jag gick i nian men jag tyckte den var väldigt bra då i alla fall. En lärare lät oss se den som följetong på musiklektionerna och vi fick se en halvtimme åt gången. Vet inte varför jag inte sett om den. Nåt som kan vara värt att veta är att Elvis Presley ville ha en roll i filmen men det lyckades hans manager avstyra.

Själv har jag precis sett Frequency och Taking Lives, två väldigt bra filmer i min mening.
Citera
2015-07-07, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
West side stoty (1961)

9/10
Den är bra, även om jag tycker Grease är bättre.
Citera
2015-07-07, 06:39
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheScarecrow
Den har jag inte sett sen jag gick i nian men jag tyckte den var väldigt bra då i alla fall. En lärare lät oss se den som följetong på musiklektionerna och vi fick se en halvtimme åt gången. Vet inte varför jag inte sett om den. Nåt som kan vara värt att veta är att Elvis Presley ville ha en roll i filmen men det lyckades hans manager avstyra.

Själv har jag precis sett Frequency och Taking Lives, två väldigt bra filmer i min mening.
Elvisp, jösses, det visste jag inte. Vilken tur att han inte fick någon roll.
Citera
2015-07-07, 10:08
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Den osynlige (2002)

En ung man blir överfallen och dödad, därefter är han osynlig för alla andra och försöker få upprättelse.
Temat är inte nytt, och filmen är underlig då han helt plötsligt kan kominnusera, men bara, lite och med vissa.

2/5
Citera
2015-07-07, 12:32
Medlem
Gosifs avatar
Såg precis klart The Time Machine från 1960. En spännande skildring hur framtiden kan se ut. Spännande och med färg! Från en H.G Wells-bok från början.

4/5 !
Senast redigerad av Gosif 2015-07-07 kl. 12:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in