2015-07-05, 18:36
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Road House - http://www.imdb.com/title/tt0098206/?ref_=nv_sr_1

Gammal klassiker som kan ses om och om igen..

4/5

Ger det höga betyget för att den håller än idag...
Älskar den filmen. Så många underbara ciat.
https://www.youtube.com/watch?v=FThBM5JG6f0

Anyway, jag såg Osmosis Jones igår.
Något kommer att hända i staden Frank. En terrorist har kommit till staden och bara polisen Osmosis Jones (Chris Rock) kan stoppa honom. Tillsammans med sin nya partner Drix (David Hyde Pierce) är de på jakt efter Thrax (Laruence Fishburn). och allt det här utspelar sig i Frank (Bill Murrays) kropp. Jones är en vit blodkropp, Drix är en förkylingstablett och thrax är ett virus.
Jag gillar filmen en del, fast det finns problem med den. CGI de använder i vissa scener är hemsk dåliga, även för sin tid. Thrax är en skön skurk och både Chris Rock och David hyde Murray funkar i huvudrollen. De sämre delarna är de som utspelar sig i den riktiga världen, där mycket som händer är samma sorts humor som Farrelly bröderna har gjort sig kända för, fast sämre. När man hör dialogerna kan man förstår att filmen är ifrån tidig 00-tal. Men det som händer inne i kroppen är najs.
6/10
Citera
2015-07-05, 20:22
Medlem
Night of the Living Dead
http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt0063350/
Så jävla bra, helt klart den bästa "Zombie" rullen 5/5
Citera
2015-07-05, 21:14
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
Night of the Living Dead
http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt0063350/
Så jävla bra, helt klart den bästa "Zombie" rullen 5/5

Tycker personligen att Dawn of the Dead och Day of the Dead är bättre, men Night... är riktigt bra den också och inte minst en otroligt viktig film för skräckgenren. Kommer för evigt vara tacksam för att Romero gjorde den och gav oss zombien som vi känner den i dag.
Citera
2015-07-05, 22:52
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Kvinna utan samvete (1944)

En riktigt, riktigt bra film. Finns väl med på idbm top 250.

Något så osexigt som en försäkringsagent, planerar ett brott, trots en väl uttänkt plan så var det inte så enkelt som det verkade.

5/5
Citera
2015-07-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Tycker personligen att Dawn of the Dead och Day of the Dead är bättre, men Night... är riktigt bra den också och inte minst en otroligt viktig film för skräckgenren. Kommer för evigt vara tacksam för att Romero gjorde den och gav oss zombien som vi känner den i dag.
Alla tre filmerna är helt klart mästerverk, och Romero är genialisk.
Citera
2015-07-05, 23:17
Medlem
Terminator 1984

Tung actionrulle, men inte lika bra som tvåan som är ett mästerverk. Det är nästan så att jag tycker dockan som spelar Arnold när han visar sitt trasiga öga är läskigare än Arnold.

3-4/5.
Citera
2015-07-05, 23:20
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Terminator 1984

Tung actionrulle, men inte lika bra som tvåan som är ett mästerverk. Det är nästan så att jag tycker dockan som spelar Arnold när han visar sitt trasiga öga är läskigare än Arnold.

3-4/5.
Tycker att den är bättre än tvåan. Jag gillar att den mörka stämnignen bygger upp filmen. Arnold påminner om en slasherskurk ifrån någon skräckfilm ibland i filmen. Scenen där Arnold går lös på polissation är så bra.
Citera
2015-07-06, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Tycker att den är bättre än tvåan. Jag gillar att den mörka stämnignen bygger upp filmen. Arnold påminner om en slasherskurk ifrån någon skräckfilm ibland i filmen. Scenen där Arnold går lös på polissation är så bra.
Ja ettan är helt klart mer mörk än de andra filmerna.

Jag såg nyss Terminator 3.
Helt okej som action, men verkligen ljusår ifrån de ettan och tvåan när det kommer till Terminator-film.
3/5.
Citera
2015-07-06, 02:05
Bannlyst
Har precis plöjt igenom Borat och Supersugen. Tycker båda är bra.
Citera
2015-07-06, 12:05
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
Alla tre filmerna är helt klart mästerverk, och Romero är genialisk.

Vad tycker du om rebooten av serien? Land of the Dead tycker jag faktiskt är en bra film, men Diary of the Dead och Survival of the Dead var provocerande dåliga. Poolscenen i Diary... och hästscenen i Survival... kan jag inget annat än skratta åt.

Undrar om han någonsin gör något bra igen, gamle George.
Citera
2015-07-06, 12:13
Medlem
Colombiana.

Tyckte att filmen var otroligt bra, man sögs in i den och man ville bara veta vad som skulle hända härnäst hela tiden. Hela handlingen var genialisk. Diggade att ''huvudkaraktären aka seriemördaren'' var en kvinna för en gångs skull. 9.5/10.
Citera
2015-07-06, 13:36
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheScarecrow
Har precis plöjt igenom Borat och Supersugen. Tycker båda är bra.
Jävligt roliga filmer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in