2015-07-07, 12:50
Medlem
Bittersteels avatar
Terminator Genisys
Kortfattat: Filmen sög, men jag var inte uttråkat av den som Salvation. Tidslinjen är överallt på kartan. Jason Clarke som John Connor var väldig kul att se. Man kunde se att han hade kul när han gjorde filmen. Arnold är som vanligt kul att se. Jai Courtney är inte i närheten av Michael Biehn, men jag tror inte att det var helt hans fel. Emilia Clarke är ok som Sarah Connor, men bara ok.
All in all, en dålig film, men den har ett underhållandsvärde.
4/10
Citera
2015-07-07, 12:53
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Såg precis klart The Time Machine från 1960. En spännande skildring hur framtiden kan se ut. Spännande och med färg! Från en Orwell-bok från början.

4/5 !
Var det inte H.G. Wells ?

Men filmen är bra, riktigt bra.
Citera
2015-07-07, 12:58
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Var det inte H.G. Wells ?

Men filmen är bra, riktigt bra.

Så sant.. Redigerat superfilm!
Citera
2015-07-07, 13:36
Medlem
Merwinnas avatar
"The Age of Adaline". Om en kvinna som råkar ut för en olycka, och p.g.a. de samlade faktorerna som finns tillstädes - bland annat ett blixtnedslag - så slutar hon att åldras och förblir 28. Jag gillar egentligen inte science fiction, men den här filmen var ändå sevärd på ett mänskligt plan, för att de drog ut alla konsekvenserna av kvinnans tillstånd på ett uttömmande sätt. Detta att hon måste byta identitet med jämna mellanrum för att inte vetenskapsmän ska se henne som ett försöksdjur, att hon inte kan ha några längre relationer med män, och att hennes egen dotter åldras ikapp henne, och snart blir äldre än henne...

Det lustiga är att jag känner igen mig lite-lite, för jag har alltid sett "konstigt" ung ut. Folk brukar gissa på att jag är tio år yngre än vad jag är, i genomsnitt. Det har jag utnyttjat ibland, bl.a. när jag pluggade i London som 30-åring och inte berättade min ålder, utan festade med ungdomar som var i 20-årsåldern och som fick tro att jag var jämnårig... det var jättekul! :-) Men samtidigt hände det hela tiden sådant som i filmen, som att dom pratade om någon 70- eller 80-tals politiker eller idol som om det skulle ha varit ancient history, fastän jag mindes personen och händelserna omkring mycket väl.

För att återgå till filmen, så är den även påkostad, de "vetenskapliga" förklaringarna känns trovärdiga, det är vackert foto och välspelat.

Ger den 8/10
Citera
2015-07-07, 13:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheScarecrow
Den har jag inte sett sen jag gick i nian men jag tyckte den var väldigt bra då i alla fall. En lärare lät oss se den som följetong på musiklektionerna och vi fick se en halvtimme åt gången. Vet inte varför jag inte sett om den. Nåt som kan vara värt att veta är att Elvis Presley ville ha en roll i filmen men det lyckades hans manager avstyra.

Själv har jag precis sett Frequency och Taking Lives, två väldigt bra filmer i min mening.

Nu blir jag nyfiken. Varför skulle Elvis inte ha passat? Han hade väl både den perfekta rösten och det perfekta utseendet - väldigt snygg, cool och häftig, typisk amerikan men med mörka färger..?
Citera
2015-07-07, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu blir jag nyfiken. Varför skulle Elvis inte ha passat? Han hade väl både den perfekta rösten och det perfekta utseendet - väldigt snygg, cool och häftig, typisk amerikan men med mörka färger..?

Även Robert Wise ville ha med Elvis (i rollen som Tony) men det var hans manager som inte tyckte att Elvis passade in i filmen men jag minns inte varför. Jag tycker att Elvis borde ha stått på sig lite mer mot "översten" än vad han gjorde.
Citera
2015-07-07, 17:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheScarecrow
Även Robert Wise ville ha med Elvis (i rollen som Tony) men det var hans manager som inte tyckte att Elvis passade in i filmen men jag minns inte varför. Jag tycker att Elvis borde ha stått på sig lite mer mot "översten" än vad han gjorde.

Ja, jag tycker att Elvis borde ha varit perfekt i rollen som het latinsk ung älskare, som sagt! Då är det väl värre med alla usla filmer han medverkade i!
Citera
2015-07-07, 18:37
Bannlyst
Sista kontraktet

Riktigt bra svensk thriller som handlar om mordet på Olof Palme.

4/5
Citera
2015-07-07, 20:18
Medlem
Cannibal Holocaust
http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt0078935/
Totalt jävla vidrig. Tror aldrig jag blivit så här illa berörd av en film, och det var säkert syftet med filmen. Visste inte alls vad jag hade att förvänta mig, trodde det skulle vara nån random 80-tals skräckfilm.
Citera
2015-07-07, 20:24
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
Cannibal Holocaust
Totalt jävla vidrig. Tror aldrig jag blivit så här illa berörd av en film, och det var säkert syftet med filmen. Visste inte alls vad jag hade att förvänta mig, trodde det skulle vara nån random 80-tals skräckfilm.
Haha. Måste dock vara bästa sättet att uppleva den. När man redan innan blivit itutad att det skulle vara en av de vidrigaste filmerna som någonsin gjorts blir det lite svårare att leva upp till de förväntningar som det ger.

Väldigt bra även om jag är starkt emot det djursnuff som finns i filmen.
Citera
2015-07-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Haha. Måste dock vara bästa sättet att uppleva den. När man redan innan blivit itutad att det skulle vara en av de vidrigaste filmerna som någonsin gjorts blir det lite svårare att leva upp till de förväntningar som det ger.

Väldigt bra även om jag är starkt emot det djursnuff som finns i filmen.

Filmen lyckades verkligen väcka känslor, det är alltid ett plus. Vissa scener var väldigt välgjorda trots att filmen är så pass gammal, menar dock inte djurscenerna. I detta nu är jag villig att ge den en stark 3:a av 5 möjliga, då jag gillar att bli berörd.
Citera
2015-07-07, 20:56
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
Cannibal Holocaust
Haha! En av de första skräckfilmer jag såg. Tidigt 80 tal och med den fasta övertygelsen att det var en äkta snuff. Men för livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in