2015-04-25, 01:35
Medlem
skylten92s avatar
Avengers: Age of Ultron

Tycker att den här ligger på nästan samma nivå som den föregående filmen. Flera roliga ögonblick, även om jag tycker att de inte var lika roliga som i den förra. Gillade verkligen Quicksilver och Scarlet Witch karaktärerna, och att det var lite mer "drama" emellanåt.
Som med övriga Marvel filmer så är den underhållande och sevärd, men inte mer än så.

7/10
Citera
2015-04-25, 02:47
Medlem
serotonins avatar
L'argent (Blodspengar, 1983)

Börjar med att en bortskämd spoling från en välbärgad familj inte är nöjd med veckopengen han får av sin far. Han får tag på en falsk 500 francs-sedel och sätter därmed igång en händelsekedja som leder till att en oskyldig, vanlig ung man (Yvon, filmens huvudperson) hamnar i fängelse, och där börjar Yvons nedåtgående spiral.

En kall och distanserad film. Stelt skådespel, garanterat medvetet från Bressons sida men det imponerade inte på mig. Yvon börjar iofs filmen som oskyldig men några vidare sympatier för honom får man inte. Det är knappast meningen heller. Budskap: pengar är dumt och förstör människor, typ.

2/5
Citera
2015-04-25, 04:40
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Var sugen på att gapflabba, så 22 Jump Street fick bli kvällens film. Älskar den!
Visst är den rolig, men jag har sett många komedier som är mycket roligare.
Citera
2015-04-25, 08:08
Medlem
Fjantors avatar
Mr Jones http://www.imdb.com/title/tt2507280/?ref_=nv_sr_1

Nyss sett klart denna film..
Men fattade inte slutet..

Citera
2015-04-25, 08:11
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Riktigt tuff film! Pam Grier är så jävla stenhård, sen är det inte fel att hon visar tuttarna heller.

Har du sett Foxy Brown? Annars rekommenderar jag den; nästan lika bra som Coffy.

Jag håller på att "skaffa" Foxy Brown nu och tänker se den vid tillfälle. Att döma av beskrivningen av filmen på IMDb så bör den ju påminna en del om Coffy så den är säkert också bra.
Citera
2015-04-25, 09:24
Medlem
Citat:
Edit: Rakii: gillade inte The Big Doll House, The Big Bird Cage uppskattade jag dock mycket.
Jack Hill är en riktigt härlig regissör. Ich, ein Groupie är min favorit av honom och The Swinging Cheerleaders var bättre än jag trodde på förhand. Väldigt underhållande filmer.
Citera
2015-04-25, 10:07
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Blev själv lite besviken på filmen när jag såg den i mitt förra projekt. Som du säger så nämns den ofta som en av "världens bästa filmer", iaf omslaget vill göra den saken gällande, men, nja, knappast. Tror jag också gav den en trea.

Planerar ändå att se flera filmer av De Sica och ser framemot Umberto D., särskilt om du gillade den skarpt men liksom mig inte blev helsåld på Cykeltjuven.

Kul att någon håller med en där, det verkar vara en väldigt ovanlig åsikt!

Håller tummarna för att du gillar Umberto D. mer då. Tycker som sagt att den är bättre på alla sätt och vis, så det ska bli intressant att se om du håller med mig.

Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Jack Hill är en riktigt härlig regissör. Ich, ein Groupie är min favorit av honom och The Swinging Cheerleaders var bättre än jag trodde på förhand. Väldigt underhållande filmer.

Ja, Hill är härlig. Ska se allt han har gjort har jag tänkt, för underhållning verkar nästan vara en garanti. Har hittills sett Coffy, Foxy Brown, Spider Baby, The Big Bird Cage och The Big Doll House, och gillar alla förutom den sistnämnda. Av filmerna jag har kvar ser jag mest fram emot Switchblade Sisters.

Har du sett den?
Citera
2015-04-25, 10:37
Medlem
Citat:
Ja, Hill är härlig. Ska se allt han har gjort har jag tänkt, för underhållning verkar nästan vara en garanti. Har hittills sett Coffy, Foxy Brown, Spider Baby, The Big Bird Cage och The Big Doll House, och gillar alla förutom den sistnämnda. Av filmerna jag har kvar ser jag mest fram emot Switchblade Sisters.

Har du sett den?
Yes, även om Switchblade Sisters är den jag håller lägst av dom jag sett (Ich, ein Groupie, The Swinging Cheerleades, Coffy, Foxy Brown), är den fortfarande riktigt underhållande. Skiljer sig Spider Baby mycket från dom andra filmerna du sett av Hill? Tänkte eftersom den är i svartvitt och från 60-talet.
Citera
2015-04-25, 11:07
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Yes, även om Switchblade Sisters är den jag håller lägst av dom jag sett (Ich, ein Groupie, The Swinging Cheerleades, Coffy, Foxy Brown), är den fortfarande riktigt underhållande. Skiljer sig Spider Baby mycket från dom andra filmerna du sett av Hill? Tänkte eftersom den är i svartvitt och från 60-talet.

Tyckte nog att den skiljde sig en del ifrån hans andra filmer, även om jag inte minns på vilket sätt. Väldigt underhållande även den dock, rekommenderar dig att se den.
Citera
2015-04-25, 15:42
Medlem
eldoradokaffes avatar
Misssion Impossible II om en modifierad typ av influensa som stjäls. Första akten är rentav pinsam på grund av den stolpiga dialogen och överanvändandet av scener i ultrarapid. I de två följande akterna avtar den stolpiga dialogen i takt med att skjutandet ökar, men den är fortfarande av låg kvalité. Ultrarapidscenerna känns också mer motiverade under de mer fartfyllda sekvenserna. Tom Cruise gör en betydligt svagare insats än vanligt (säga vad man vill om hans personliga egenheter, men spela kan han).
Citera
2015-04-25, 15:51
Bannlyst
Såg Jupiter Ascending.
3 av 5 i betyg.
Tyckte den var bra i början men tyckte inte kemin mellan Channing Tatum och Mila Kunis funka speciellt bra. Lite för mycket överdrivna actionscener men om man gillar sciencefiction och action så är den ändå värd att se en gång.
Citera
2015-04-25, 16:33
Medlem
nihilverums avatar
Foxy Brown (1974)

Filmen handlar om Foxy Brown (Pam Grier) som låtsas vara en lyxprostituerad för att få möjlighet att hämnas på de gangstrar som mördat hennes pojkvän Michael, som var en brottsbekämpande agent. Foxys eftersökningar leder henne till Steve Elias och Miss Katherine.

Som Punkliv antydde så finns det likheter med Coffy som går utöver att Pam Grier har huvudrollen. Även den här är en helt OK blaxploitation.

Betyget blir 6/10 eller 3/5 på Filmtipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in