2015-02-24, 00:42
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Bästa filmen om Läderlappen och en av Burtons absolut bästa filmer, Keaton är den bästa Batman genom tiderna (tål ju inte Bale som sagt) och Pfeiffer är sexig som fan som Catwoman, mycket bättre än Halle Berry som förtjänade sin Razzie i den självbetitlade filmen.

Men å andra sidan växte jag upp med Batman och Batman Returns, Keaton blev genast en stor hushållsfavorit hos mig då, som 8-9 åring då jag såg de första gången, och nu tjugo år senare älskar jag de två filmerna enormt mycket fortfarande.

Du är inte ensam om det. Eller ja 1989 versionen är min favorit. Michael Keaton är en barndomshjälte även med filmen Beetlejuice. Fan synd han inte fick en statyett inatt. Han förtjänade den mer än någon annan.

Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Finns nog inte många i världen som föredrar Batman Returns framför de filmerna.

Jag föredrar Batman Returns före Batman Begins och The Dark Knight Rises.
Citera
2015-02-24, 00:48
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Jag föredrar Batman Returns före Batman Begins och The Dark Knight Rises.

You're batshit crazy!

Jag borde ge dig en omgång med min bat-ong (men jag äger ingen, så det får utebli).

Jajaja, jag får väl se om alla Batman och se om ni är mentalt tillräkneliga - just nu ställer jag mig tveksam. Och jag har fortfarande inte sett The Dark Knight Rises, så nu har jag ett svepskäl.
Citera
2015-02-24, 00:56
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
You're batshit crazy!

Jag borde ge dig en omgång med min bat-ong (men jag äger ingen, så det får utebli).

Jajaja, jag får väl se om alla Batman och se om ni är mentalt tillräkneliga - just nu ställer jag mig tveksam. Och jag har fortfarande inte sett The Dark Knight Rises, så nu har jag ett svepskäl.

Jag gillar bara The Dark Knight utav Nolans Batman filmer. Så ta det för vad det är värt.
Citera
2015-02-24, 01:07
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Michael Keaton är en barndomshjälte även med filmen Beetlejuice. Fan synd han inte fick en statyett inatt. Han förtjänade den mer än någon annan.
Definitivt min favoritfilm med just honom, från barndomen så klart. Ingen skådespelare jag har ett större "intresse" för dock. Bara sett ett fåtal filmer han medverkat i (däribland Batman givetvis). Men jävlar vad hypad han verkar vara nuförtiden. Inte konstigt förvisso.

... Bryr mig inte mycket om superhjältefilmer.
Citera
2015-02-24, 01:22
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Definitivt min favoritfilm med just honom, från barndomen så klart. Ingen skådespelare jag har ett större "intresse" för dock. Bara sett ett fåtal filmer han medverkat i (däribland Batman givetvis). Men jävlar vad hypad han verkar vara nuförtiden. Inte konstigt förvisso.

... Bryr mig inte mycket om superhjältefilmer.

Men då har jag varit ett stort fan av Michel Keaton sedan jag var barn och såg honom i Batman och Beetlejuice. Så att han blivit hypad på sistone tycker jag bara är något som kommit för sent i hans karriär.
Citera
2015-02-24, 01:44
Medlem
välkommenti bups avatar
Arabesque (1966) regissör Stanley Donen

Överspel och fumlighet kan vara extremt charmigt i dom lite äldre filmerna, Arabesque gjorde mig inte besviken

En film med helt underbar Scenografi Full med sköna Citat, Humor och snabba vändningar
Med Gregory Peck och den Allt för vackra Sophia Loren i spetsen

Självfallet så bleknar den lite (Men Inte Mycket) jämte Stanley Donen´s Charade (1963)
Även om jag nu gillar Sophia Loren betydligt mer än Audrey Hepburn
så ger jag Arabesque 6,9
Citera
2015-02-24, 02:55
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Filmprojekt gamla osedda klassiker
#7 Hondo

1953 med John Wayne

Imdb:Hondo

Tack för en välskriven och insiktsfull recension.
Citera
2015-02-24, 09:11
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Tack för en välskriven och insiktsfull recension.

Tackar. Var själv rädd för att jag skrev för långt och att folk bara TL;DR. Kul att någon uppskattade textmassan.
Citera
2015-02-24, 12:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Du är inte ensam om det. Eller ja 1989 versionen är min favorit. Michael Keaton är en barndomshjälte även med filmen Beetlejuice. Fan synd han inte fick en statyett inatt. Han förtjänade den mer än någon annan.

Jag älskar också Beetlejuice, han är tokigt underbar i den!
Citera
2015-02-24, 13:29
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Tackar. Var själv rädd för att jag skrev för långt och att folk bara TL;DR. Kul att någon uppskattade textmassan.

Jag skriver ju något långa recensioner. Så det tas inte illa upp, förhoppningsvis

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag älskar också Beetlejuice, han är tokigt underbar i den!

Han har själv sagt det är hans favoritfilm och favorit insats han gjort i hela hans karriär. För filmen och karaktären är så pass originell och unik.
Citera
2015-02-24, 15:16
Medlem
Carnage.s avatar
Såg Marathon Man igår. Fattade typ inte ens hälften av vad filmen egentligen handlade om - otroligt bisarr och annorlunda rulle när det gäller handling. Men, fan, den var riktigt jävla bra ändå. Spännande så in i bomben!
Citera
2015-02-24, 15:21
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Såg Marathon Man igår. Fattade typ inte ens hälften av vad filmen egentligen handlade om - otroligt bisarr och annorlunda rulle när det gäller handling. Men, fan, den var riktigt jävla bra ändå. Spännande så in i bomben!

Såg Seinfeld-avsnittet igår när de parodierar Maratonmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in