2014-08-04, 16:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Du kan vara lugn. Hela hans 80-tal är väldigt bra och en del senare verk med.

Nittiotalet var bra det med, men hans första filmer är ju som bekant väldigt surrealistiska och abstrakta som inte passar alla smaker.
Citera
2014-08-04, 20:25
Medlem
Locke

Efter att ha fått ganska mycket uppmärksamhet just för att den är lite speciell tänkte jag att jag skulle se den.

Jag gillade den, det är verkligen Tom Hardy som bär hela filmen. Lyckades bygga upp en bra atmosfär enbart i interiören av bilen tillsammans med några överblickssekvenser. Men något mästerverk tyckte jag inte den var. En sevärd, annorlunda film.
Citera
2014-08-04, 23:53
Medlem
tjenare.knugens avatar
The Grand Budapest Hotel

Andra gången jag ser filmen. Wes Anderson var någonting helt nytt för mig, fantastisk och unik film som verkligen grep tag i mig. Älskar atmosfären med skådespeleriet och miljöerna. Mycket tanke som ligger bakom filmen om man läser på lite.

En stark 4 av 5.
Citera
2014-08-05, 00:00
Medlem
MAJOR DUNDEE av Sam Peckinpah som är mest känd för THE WILD BUNCH, denna gjordes ett par år tidigare med Charlton Hästen i täten för en brokig samling som ska hämta hem några vita som kidnappays av indianer. Först 2005 kom filmen ut i sin restaurerade, oklippta version med ett helt nytt soundtrack på ljudbandet. Peckinpah hade mkt problem under inspelningen , inte minst med en jobbig Richard Harris, och det känns på nåt vis i atmosfären i filmen. i betyg...
Citera
2014-08-05, 13:50
Medlem
The Suspect (2013)
Kan liknas vid en koreansk Bourne. Handlar om Ji Dong-Cheol , en f.d. Nordkoreansk spion. Har nu hoppat av och jobbar som chaufför i Sydkorea. Där blir han falskt anklagad för mord och måste rentvå sitt namn samtidigt som han är jagad . Filmen skulle mått bättre av att vara 15-20 min kortare. Då hade tempot blivit mer passande eftersom det är en actionthriller. Den får 5 av 10!

Divergent (2014)

Hade inte väntat mig så mycket av denna film,eftersom det mesta jag läst om den har varit negativt.
Därför blev detta en positiv överraskning. Visst påminner den hemskt mycket om Hunger Game , men det gör inte så mycket. Många av dagens filmer påminner om varandra (nästan varje superhjältefilm...).
Den får 6 av 10! (även denna var lite för lång)
Citera
2014-08-05, 14:12
Medlem
Turner & Hooch (1989) Gillade verkligen den här filmen trots att jag läst mycket kritik om den. Har alltid varit en sucker för djurfilmer och det här var absolut inget undantag. Spännande och framförallt underhållande. Tom hanks var lysande och hade bra kemi med hunden. 8/10
Citera
2014-08-05, 14:43
Medlem
upperkatts avatar
Brazil. Bra film. 6/10.
Citera
2014-08-05, 19:55
Medlem
Forrest Gump (1994) Tog mig äntligen tid att se hela filmen från början till slut, efter att många gånger slökollat på den på tv en minut hit och en minut dit. Är kanske därför som jag tycker att den är en aning överskattad faktiskt. MEN den är väldigt gripande, fin och har ett positivt budskap. Riktigt bra film, absolut. 8/10
Citera
2014-08-05, 20:28
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Forrest Gump (1994) Tog mig äntligen tid att se hela filmen från början till slut, efter att många gånger slökollat på den på tv en minut hit och en minut dit. Är kanske därför som jag tycker att den är en aning överskattad faktiskt. MEN den är väldigt gripande, fin och har ett positivt budskap. Riktigt bra film, absolut. 8/10

Ja väldigt bra film, Hanks bästa roll.
Citera
2014-08-05, 22:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Brazil. Bra film. 6/10.

Näst bästa Gilliam efter 12 Monkeys!
Citera
2014-08-05, 22:47
Medlem
Punklivs avatar
The Music of Erich Zann (1980)

Bra 17 minuter lång filmatisering av Lovecraft's grymma novell med samma namn. Den är inte lika bra som novellen tyvärr och doftar inte så mycket Lovecraft men är fortfarande, som sagt, bra. Hyfsat skådespel. Det Lovecraft målade upp så bra med sina ord lyckas den här inte visa särskilt bra, men jag lyckades hålla intresset uppe och blev aldrig uttråkad - men det beror säkerligen mycket på att den bara är 17 minuter lång.

3/5
Citera
2014-08-05, 23:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
The Music of Erich Zann (1980)

3/5

Måste läsa Lovecraft snart igen och i synnerhet den helgrymma The Case of Charles Dexter Ward!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in