2015-03-14, 22:45
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Gillar Chuck Berry skämtet de gör i filmen också

Your cousin Marvin Berry you know that new sound you where looking for, well listen to this:

https://www.youtube.com/watch?v=S1i5coU-0_Q

Ja, det var guld!

Håller på och ser tvåan nu och det är roligt att se hur de tror att det ska se ut år 2015.
Citera
2015-03-14, 23:10
Medlem
nihilverums avatar
The Theory of Everything (2014), en av de nominerade till Oscar för bästa film vid den senaste, åttiosjunde utdelningen.

Filmen handlar som andra tidigare beskrivit om Stephen Hawking, från den tiden då han gick på Cambridge där hans sjukdom först började visa sig och följer hans liv under flera år då han gifter sig, får barn, doktorerar och blir en superkändis inom fysikvärlden för sina teorier kring svarta hål och universums oändlighet.

Huvudrollsinnehavaren Eddie Redmayne vann Oscarn för bästa manliga huvudroll, och hans prestation är också mycket bra. Det är ett intressant porträtt av en framstående fysiker, men om man jämför den här filmen med The Imitation Game (som ju också handlar om en framstående akademiker) så tycker jag att den senare är en mer intressant film.

Betyget blir 7.5/10 eller 4/5 på Filmtipset.
Citera
2015-03-14, 23:38
Medlem
Situationss avatar
Eversmile, New Jersey (Carlos Sorìn, 1989)

Daniel Day-Lewis spelar en ambulerande tandläkare vid namn Dr. Fergus O'Connell som är på ett jävligt diffust rädda-världen-från-hål-i-tänderna-uppdrag i Argentina. Under resan går hans motorcykel sönder varpå han träffar en ung kvinna vid namn Estela (Mirjana Joković) som följer med honom på hans korståg mot tandröta.

Detta är en av de skummaste filmerna jag sett och att Daniel Day-Lewis samma år gjorde en fantastisk prestation i My Left Foot är svårt att greppa. Filmen står som dramakomedi men det är svårt att veta om den verkligen är menad att vara rolig eller inte.

Ett exempel är när
Svårt att sätta betyg på en sådan här film men det får nog ändå bli en 5/10 (om man är på humör i alla fall) då den trots allt var underhållande. Rekommenderar den även till alla som vill ha en filmupplevelse utöver det vanliga. Och kom ihåg, "Ignorance is not the enemy... Tooth decay is the enemy!"
Citera
2015-03-14, 23:45
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Ja, det var guld!

Håller på och ser tvåan nu och det är roligt att se hur de tror att det ska se ut år 2015.

Den vill vi också ha en liten recension på Ja trean också .
Citera
2015-03-15, 01:02
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Smart. Man får se mycket skit om man hela tiden ska se tidigare osett.
Exakt det jag menar.
Citera
2015-03-15, 01:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Conan 1982.

Njaaaa. Så bra tyckte jag den inte var, jag hade hoppats på en bra actionrulle men allt föll. 2/5.

Den har trots allt ett utav tidernas bästa soundtracks.
Citera
2015-03-15, 02:13
Medlem
chessjamts avatar
Back to Future II (1989) av Robert Zemeckis med Michael J. Fox och Christopher Lloyd.

”De vört nå krångel”, säger doktorn. ”Vi måst åk tillbaks te framtiden!” fortsätter han varpå vi kastas in i en flygande (!) DeLorean och tillsammans med Doktorn, Marty och hans flickvän Lorraine åker iväg mot framtiden! Ursäkta min jämtska men behövs det egentligen någon mer förklaring på handlingen i denna uppföljare?
Tja, okej då: den här gången åker vi 30 år framåt i tiden och får se hur Zemeckis med flera trodde att 2015 skulle se ut. (Filmen rekommenderas att se bara av det underbara faktumet, speciellt för iår.) Men det slutar inte där: ytterligare komplikationer tvingar Doc och Marty att sedan åka tillbaka till 50-talet igen för att säkerställa ordningen och balansen i universum då saker och ting verkar ha gått snett sedan deras första tidsresa dit.

Omöjligt att inte jämföra med första filmen, särskilt också när den knyter an till handlingen till den så direkt som den gör. På ett sätt mer intressant och nydanande med tidsresor både bakåt och framåt och där vi även får se en alternativ 80-tals verklighet, vars krassa realitet tvingar huvudkaraktärerna att åka tillbaka till 50-talet för att styra upp det hela i rätt riktning. Samtidigt måste jag säga att den inte lyckas med att skapa samma nagelbitande intensitet vad gäller upplösningen som första filmen hade, (vilket iofs är ganska svårslaget). Styrkan ligger istället i att man tvingas tänka på alla de tidsparadoxer och förväxlingar som uppföljaren bjuder på. Särskilt när
Gillar man sådan huvudbry kan uppföljaren möjligen ses som överlägsen första filmen.

Samma lovord gäller för skådisarna som i förra recensionen. Både enskilt men också samspelt med varandra passar Christopher Lloyd och Michael J. Fox nästan perfekt i sina roller. Jag har absolut inget att klaga på vad gäller dem. Bikaraktärerna är också mindre störiga än vad de var i första filmen, fast fortfarande så är det väldigt klyschigt när mobbarna ska tvunget mucka gräl med Marty. Det är störande, men det här gäller inte bara de här filmerna utan även i t.ex. westernfilmer med Clintan som jag sett nyligen (typ Mannen med oxpiskan) så stör jag mig enormt på att idioter hela tiden måste visa någon sorts djurisk alfahanne mentalitet och dominans och bevisa att "jag är större och starkare än vad du är!" och går fram till huvudkaraktären och försöker spela tuff. Så jäkla tröttsamt att behöva titta på. Ska det vara så svårt att antingen inte behöva genomlida sådana konfrontationer eller att man på något sätt lyckas få dem att inte se korkade ut i mina ögon?
Ber om ursäkt för ett allmänt rage från undertecknad som gäller alla filmer med ett sådant upplägg. Ingen allvarlig kritik mot just specifikt Zemeckis film m.a.o. Jag behövde helt enkelt skriva av mig lite.

En annan sak som störde mig litegrann var dock:

Inte lika bra som första filmen men ändå väldigt underhållande. Kanske att jag tänker mer på första filmen men jag ger den ändå en fyra. En härlig filmupplevelse som jag troligtvis kommer att se om flera gånger.

Betyg: 4/5

Försent att se tredje filmen inatt, får bli under morgondagen istället.
Senast redigerad av chessjamt 2015-03-15 kl. 02:16.
Citera
2015-03-15, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den har trots allt ett utav tidernas bästa soundtracks.
Nja det är tveksamt där också hörru.

När lammen tystnar 1991.

Jag tycker inte den är värd en fullpoängare. Boken är betydligt bättre. 3-4/5.
Citera
2015-03-15, 02:36
Medlem
mr.demons avatar
Frontera. 1.5/5, näää.
Citera
2015-03-15, 03:19
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Nja det är tveksamt där också hörru.
Varför tycker du att det är tveksamt? Nämn en film med fantasymusik som är på samma nivå eller bättre än Conan the Barbarian? Det finns inga filmer med fantasymusik på samma nivå (eller bättre) bortsett från LOTR-trilogin (nej, Star Wars räknas inte som fantasy). Conan the Barbarian är lätt bland det bästa som någonsin har gjorts i både sin genre och utanför sin genre. Conan the Destroyer är däremot inget mästerverk och är betydligt sämre, dock fortfarande väldigt bra och det bästa även med den filmen.
Senast redigerad av Soulsurfer 2015-03-15 kl. 03:26.
Citera
2015-03-15, 08:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Wild tales! Innehåller en rad korta berättelser som alla handlar om hämnd i en form eller annan.
Mustiga skrönor som överlag är väldigt underhållande.
Rekomenderas starkt, tjejer lär älska den sista historien om en bröllopsfest.
Citera
2015-03-15, 08:59
Medlem
gurkmajjas avatar
Late Phases: http://www.imdb.com/title/tt2420756/

Varulvsfilm i USA-tappning.

En gammal blind krigsveteran flyttar till en form av gated community för äldre. Det visar sig dock snart att folk dör till höger och vänster i vad polisen kallar djurattacker. Detta tror dock inte vår gamle krigsveteran mycket på, han är övertygad om vad som sker efter att själv ha blivit attackerad.

Storyn är dåligt uppbyggd, skådespeleriet är mediokert och varulvarna ser ut som en blandning av Gremlins och Afghan-hundar. Det är helt enkelt en ganska usel film.

3/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in