2015-01-26, 16:09
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riggan
Kan inte annat än hålla med. Den som ratar denna film saknar både humor, känsla för tajming och inte minst den kritiken och budskapet som filmen vill visa.

Ser du, någon film vi kan båda gilla!
Citera
2015-01-26, 16:26
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicken96
Cubic. Underskattad liten pärla om en dystopi där ingen tillåts ha känslor. Schyssta action scener och Bale var grym i huvudrollen.

4/5

Inte jätteförtjust i den, den sämsta filmen jag sett av Bale hittills. För mycket fokus på slakt och ganska intetsägande story.
Citera
2015-01-26, 17:37
Medlem
Pickmylussys avatar
Wtf.

American Sniper. Inte ens en bra film.
svag 1/5, stridsscenerna är inte ens bra. 30 sekunders action var 10 minut typ.Sämsta filmen jag sett på bra länge.
Och Cooper bekräftar sitt rykte om att ta sig an kassa filmer.

Inte ens värt att steka bacon till skiten.
Citera
2015-01-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Överskattad, gråtrist film som inte säger något nytt direkt. Manuset är inte alls så perfekt som många vill få det till.

Icke. Längesen jag såg en film där man kom så nära inpå karaktärerna som i denna. Sen gillar jag kängan som inte endast riktas mot Hollywood, utan mot hela samhället och människors enorma bekräftelsebehov i stort. Lysande film.
Citera
2015-01-26, 19:44
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Jag är inte förvånad. Asbergerkufar som du och Rakii har lite svårt för film som svävar ut i kanten och lever sitt eget liv.
Bättre kan du allt
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Icke. Längesen jag såg en film där man kom så nära inpå karaktärerna som i denna. Sen gillar jag kängan som inte endast riktas mot Hollywood, utan mot hela samhället och människors enorma bekräftelsebehov i stort. Lysande film.
Ja det är ju roligt för dig att du känner så. Jag kände mig dock väldigt distanserad, kände verkligen ingenting för någon. Känns också väldigt självgod hela grejen, faktiskt.
Citera
2015-01-26, 19:47
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Det är både underhållande och nästan provocerande (om det inte vore internet dvs) att höra folk försvara Birdman som en innovativ film med budskap och viktiga saker att säga.

Kan ni inte se att den är fruktansvärt hafsig, ihålig och självförhärligande parodiskt på det värsta sättet?

Och seriöst. Keaton är en högst medelmåttig skådis.
Citera
2015-01-26, 19:56
Medlem
BigLouies avatar
Citat:
Jag är inte förvånad. Asbergerkufar som du och Rakii har lite svårt för film som svävar ut i kanten och lever sitt eget liv.
Jobbigt med asberger...
Citera
2015-01-26, 19:58
Medlem
N.I.Bs avatar
Jag såg nyss Damnation av Béla Tarr.

Filmen är ganska vacker filmad men sen tar det stopp. Vilken pretentiös dynga! Det var ungefär som att se på fotografier i 2h, sedan kommer en dansscen. Det här blir den första och sista filmen av Béla Tarr jag ser. (Jag försökte i alla fall)

2/10
Citera
2015-01-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Det är både underhållande och nästan provocerande (om det inte vore internet dvs) att höra folk försvara Birdman som en innovativ film med budskap och viktiga saker att säga.

Kan ni inte se att den är fruktansvärt hafsig, ihålig och självförhärligande parodiskt på det värsta sättet?

Och seriöst. Keaton är en högst medelmåttig skådis.

Viktigt och viktigt, det är en del av vår samtid antar jag, och den speglar detta problem (om man så vill) på ett underhållande och välgjort sätt. På vilket sätt är den hafsig menar du? Skulle snarare säga att det är ett gediget hantverk, både vad gäller manus och regi. Medelmåttig fram tills nu, ja. Det här är ju hans roll, Keaton är Riggan, det är det som gör det så briljant.
Citera
2015-01-26, 20:34
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Viktigt och viktigt, det är en del av vår samtid antar jag, och den speglar detta problem (om man så vill) på ett underhållande och välgjort sätt. På vilket sätt är den hafsig menar du? Skulle snarare säga att det är ett gediget hantverk, både vad gäller manus och regi. Medelmåttig fram tills nu, ja. Det här är ju hans roll, Keaton är Riggan, det är det som gör det så briljant.

Varken välgjort eller underhållande eller intressant. Vad är problemet? På vilket sätt är inte filmen en del av problemet?

Den är bara stil och teknik utan någon poäng. Det är hafsigt. De hade ett koncept med kameragrejen som de bara trycker in utan poäng. Manuset är ju en bilkrasch med usla karaktärer rakt igenom. Så dåligt skrivna. Och slutet är skrattretande.

Briljant? Snarare trött grej. Jag struntar väl i honom.

Jaja. Jag vet att många gillar den, men det är konstigt.
Citera
2015-01-26, 20:45
Medlem
BillTheButchers avatar
John Wick. Helt okej superhjältefilm.
Citera
2015-01-26, 20:48
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Lance Reddick kommer jag inte ens ihåg senast jag såg, hade bara en liten bi-roll i denna men rätt cool.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Han är en av mina favoriter mycket tack vare Oz, men sen spelade han tillsammans med Kirk Acevado (också ifrån Oz) i tv-serien Fringe, han var med i The Wire med dessutom och var med i The Guest senast förra året, så en föredetting är han inte.

Märkte ni att han körde precis samma afrikanska dialekt som han använde när han var undercover-snut i Oz?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in