2015-02-15, 11:34
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Film: Babel (2006) http://www.imdb.com/title/tt0449467/?ref_=nv_sr_1

Kommentar: Fantastisk film. Den utspelar sig i tre olika världsdelar, och innehåller fyra olika historier som alla hör ihop genom en olyckshändelse. Det är en mörk skildring, precis som "21 Grams" var, men samtidigt häftigt att hoppa mellan de olika platserna och få bevittna så olika kulturer. En riktigt bra kombination. Det filmen visar är i princip att saker går fel när människor inte kan kommunicera med varandra, samt hur ensam man kan känna sig i den här världen vid sådana situationer. Allt som sker har dock en gemensam nämnare, trots de stora avstånden, så kanske är världen ändå mindre än man tror... Välgjord film som håller sig intressant rakt igenom. Vissa scener är otroligt bra, och jag var helt fast från den första minuten till den sista!

Betyg: 9/10
Håller med dig - den är riktigt riktigt bra!
Citera
2015-02-15, 12:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akesvideo
Nu har han ju iovs bara regisserat 13 filmer. Men tycker du verkligen att A Stranger is Watching, The New Kids och Deepstar six är riktigt kassa filmer? Fredagen den 13:e del ett är särklass bästa...så det så

Alla filmer jag sett av honom ligger på ettor eller tvåor i betyg, ingen särskilt bra regissör om du frågar mig.
Citera
2015-02-15, 13:31
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Såklart Ibland är jag inte riktigt med i hjärnan på nätterna.

Haha, nä det är lätt hänt att missförstå då
Citera
2015-02-15, 14:54
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Film: Babel (2006)

Hat-hatar den jävla skitfilmen! Så pretentiös och skitnödig att den får Crash att framstå som subtil. En sån där film som framkallar svår huvudvärk och rent ursinne. Är nog bara Malick som kan få mig att bli mer förbannad än Iñárritu.
Citera
2015-02-15, 15:02
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Lone Wolf and Cub: Sword of Vengeance (1972)

Såg den första Lone Wolf and Cub filmen idag och jävlar vilken fullträff det var. Wakayama är minst lika hård som Mifune och fightingscenerna är utsökta med mycket klassiskt sprutande blod som är så ikoniskt, fasen vad jag älskade detta. Finns hur många klockrena och episka scener som helst, hela filmen skriker utav tuffhet och fantastisk filmskapande. Verkligen märkt det senaste vilken sucker jag är för samurajfilmer, älskar verkligen så mycket med allt runt samurajer och när det görs så rått, tufft och jävligt finurligt som i Lone Wolf and Cub: Sword fo Vengeance så kapitulerar jag.

Vattenstriden och sista striden är bägge två fantastiska och den absoluta sista scenen är så jäkla episk och knyter ihop filmen perfekt samt visar att Lone Wolf är en av de tuffaste karaktärerna någonsin.

5/5 - inget snack om saken
Citera
2015-02-15, 15:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake

En av tidernas bästa chanbarafilmer, inget snack om saken!
Citera
2015-02-15, 15:07
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake

Såg den första Lone Wolf and Cub filmen idag och jävlar vilken fullträff det var. Wakayama är minst lika hård som Mifune och fightingscenerna är utsökta med mycket klassiskt sprutande blod som är så ikoniskt, fasen vad jag älskade detta. Finns hur många klockrena och episka scener som helst, hela filmen skriker utav tuffhet och fantastisk filmskapande. Verkligen märkt det senaste vilken sucker jag är för samurajfilmer, älskar verkligen så mycket med allt runt samurajer och när det görs så rått, tufft och jävligt finurligt som i Lone Wolf and Cub: Sword fo Vengeance så kapitulerar jag.

Vattenstriden och sista striden är bägge två fantastiska och den absoluta sista scenen är så jäkla episk och knyter ihop filmen perfekt samt visar att Lone Wolf är en av de tuffaste karaktärerna någonsin.

Kul, har varit sugen på Lone Wolf and Cub-filmerna sen jag såg den ihopklippta Shogun Assassin. Det verkar verkligen vara skitbra filmer, ska bli kul att se alla i framtiden.
Citera
2015-02-15, 15:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Kul, har varit sugen på Lone Wolf and Cub-filmerna sen jag såg den ihopklippta Shogun Assassin. Det verkar verkligen vara skitbra filmer, ska bli kul att se alla i framtiden.

Själv har jag bara sett de fyra första filmerna i serien men de håller verkligen hög klass.
Citera
2015-02-15, 15:38
Medlem
Anarkhoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Hat-hatar den jävla skitfilmen! Så pretentiös och skitnödig att den får Crash att framstå som subtil. En sån där film som framkallar svår huvudvärk och rent ursinne. Är nog bara Malick som kan få mig att bli mer förbannad än Iñárritu.
Haha, jag tyckte den var sjukt intressant. Kändes absolut inte som "too much" för mig på något sätt, tycker bara den var rätt unik. Men sedan ser ju jag storheten i Terrence Malick också. Han är en av de bästa ju!
Citera
2015-02-15, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.

Exakt vad med Malicks filmer får dig förbannad?
Citera
2015-02-15, 16:00
Medlem
Anarkhoss avatar
Film: Vicky Cristina Barcelona (2008) http://www.imdb.com/title/tt0497465/?ref_=nv_sr_1

Kommentar: Så dålig att den nästan blir bra... Men nej, inte direkt min grej det här. Woody Allen tror väl att han är rolig, men tyvärr blir det bara för mycket med alla klichéer. Tyckte inte om någon av karaktärerna alls. Överskattad film.

Betyg: 3/10
Citera
2015-02-15, 16:20
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Exakt vad med Malicks filmer får dig förbannad?

Typ allt. Badlands är helt okej, men resten är total-nonsens i mina ögon. Att Malick själv är så jäkla mystisk och anspråkslös gör det hela värre, också. Hade varit bättre om han var en tölp som Von Trier, då hade han känts lite punkig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in