2015-03-14, 01:34
Medlem
NirvanAs avatar
The Canal

Egentligen en rätt medioker film, och som inte direkt sticker ut. Dock hade den två jävligt sjysta scener varav en kändes väldigt unik och gjorde en rätt illa till mods, så filmen blir ändå sevärd tycker jag.

3/5
Citera
2015-03-14, 01:46
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Dear White People. 3.5/5 Mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara. En film om fördomar. Indie film?
Såg 30 min av den innan den stängdes av och raderades. Skolteater.
Citera
2015-03-14, 11:21
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Verkligen underskattad, snackas ju fan aldrig om den längre, men Flashback har ju en tendens att göra bortglömda filmer aktuella igen!
Precis!
Citera
2015-03-14, 11:22
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Det finns annat i livet än film. Jag ser färre jag med, men Watchlistan växer. Tur det! Sist jag såg den hade jag med mig ett par kompisar och släktingar. Den uppskattades väldigt mycket, fast få människor under 50 minns Redford och många av de andra gamla giganterna.
Precis, så är det ju. Försöker numera lägga mest krut på säkra kort och klassiker jag sett flera gånger förut.
Citera
2015-03-14, 15:34
Medlem
chessjamts avatar
Cobra Verde av Herzog med Kinski, 1987.

Nja, inte så bra som jag hade trott. Sög också att trots att jag råkade låna två exemplar på filmen så var båda två den engelskdubbade versionen. Fan för dubbade filmer!

Kinski visar jävlar anamma men handlingen och miljön är inte fullt så spännande som i de två senaste Herozg&Kinski filmerna jag har sett. Han kämpar med och mot infödingastammarna i Afrika. Plus att han går barfota. Det summerar det mesta i den här filmen. Fitzcarraldo är fortfarande den bästa jag har sett hittills med de två.

Betyg: 2.5/5
Citera
2015-03-14, 15:43
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Sharknado (2013)

En storm och översvämning vid Los Angeles kust driver in hajar till staden.

Jag visste redan från början att detta skulle vara en kass film med sitt 3.3 på IMDb. Till viss del är den ändå rolig, åtminstone den första timman där jag snarare ägnar mig att leta fel än att titta på själva filmen. Sen börjar jag tröttna lite och det blir helt enkelt nästan outhärdligt. Tråkigt dessutom att Tara Reid har sänkt sig till sådana här roller, även om hon är en rätt kass skådespelare. 2/10 & 1/5
Citera
2015-03-14, 16:12
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Sharknado (2013)

Jag visste redan från början att detta skulle vara en kass film med sitt 3.3 på IMDb. Till viss del är den ändå rolig, åtminstone den första timman där jag snarare ägnar mig att leta fel än att titta på själva filmen. Sen börjar jag tröttna lite och det blir helt enkelt nästan outhärdligt. Tråkigt dessutom att Tara Reid har sänkt sig till sådana här roller, även om hon är en rätt kass skådespelare. 2/10 & 1/5
Usch vad dålig den måste vara. Jag ser väldigt sällan på så dålig film, men när det väl händer så brukar jag också göra dem roliga, eller man underhåller sig själv genom att hitta på saker. I alla fall när jag ser på film med andra...

Jag såg The Pyramid (2014) häromdagen, och det var så klart en fördärvad jävla film, men såg den tillsammans med några andra och vi hade fantastiskt roligt med att skratta åt allt (så fort vi insåg att den skulle vara värdelös) och hitta på subplots och dylikt. Så det blir mer eller mindre goda upplevelser ändå, istället för att man sitter och mår dåligt av hur fruktansvärt värdelösa vissa filmer är.

1/5 på den.
Citera
2015-03-14, 16:17
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Sharknado (2013)

Nu gillar jag visserligen Sharknado filmerna och finner nöje från dem. Men tycker faktiskt 2an är något "bättre".
Citera
2015-03-14, 17:30
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Nu gillar jag visserligen Sharknado filmerna och finner nöje från dem. Men tycker faktiskt 2an är något "bättre".

Var faktiskt din recension som fick mig att testa på ettan, haha. Kommer förmodligen att se tvåan någon gång också för Sharknado var ju inte nödvändigtvis tråkig som sagt. Bara jag får se ett par "bra" filmer emellan så är jag nöjd!
Citera
2015-03-14, 18:04
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Var faktiskt din recension som fick mig att testa på ettan, haha. Kommer förmodligen att se tvåan någon gång också för Sharknado var ju inte nödvändigtvis tråkig som sagt. Bara jag får se ett par "bra" filmer emellan så är jag nöjd!

Var ju ett tag sedan jag skrev den recensionen på ettan Men jag menar man hör ju bara på titeln på filmen om det är något för en eller inte.
Man går ju inte in i en sådan där film och förväntar sig Gudfadern 2.0
Citera
2015-03-14, 18:10
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Var ju ett tag sedan jag skrev den recensionen på ettan Men jag menar man hör ju bara på titeln på filmen om det är något för en eller inte.
Man går ju inte in i en sådan där film och förväntar sig Gudfadern 2.0

Recensionen på tvåan kanske jag skulle skrivit**. Var ju tvungen att börja med originalet!
Citera
2015-03-14, 18:26
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Precis, så är det ju. Försöker numera lägga mest krut på säkra kort och klassiker jag sett flera gånger förut.

Smart. Man får se mycket skit om man hela tiden ska se tidigare osett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in