Jag gillar skådespelaren Anthony Quinn och sena 1950-talet samt första halvan av 1960-talet har bara givit filmer jag uppskattat med honom (av de jag sett). Warlock, Last Train from Gun Hill, The Guns of Navarone, Barabbas, Requiem for a Heavyweight och Zorba the Greek. Mitt ibland alla dessa hittade jag en annan film..
Heller in Pink Tights, 1960.
https://www.imdb.com/title/tt0053902...ink%2520tights
En film med klassiska Sophia Loren och nämnda Anthony Quinn om en teatergrupp i gamla vilda västerns dagar.
Filmen beskrivs som en komedi. Ingenting med denna film var en komedi. Den var inte rolig och försöker inte ens vara det. Möjligtvis att den kan tolkas som en parodi på westerns, men knappt det.
.. Men hur är den som film i övrigt? Jag trodde det skulle bli en bra seg film att sett kanske tio till femton minuter. Med tiden händer dock saker och handlingen är i stort ganska bra. Det syns dock tydligt att mycket är kulisser och "logiken" i filmen lämnar en del luckor. En resa som går mellan "helt okej" till "inget vidare".
Inget jag kan rekommendera. Speciellt inte till nyare publik. Det finns säkert någon gammal filmräv som kan uppskatta denna, men vid intresse av Anthony Quinn är detta inget bättre alternativ.