2015-02-15, 00:08
Medlem
Burkbubbas avatar
Horrible Bosses 2
http://www.imdb.com/title/tt2170439/?ref_=fn_al_tt_4

Jag har alltid älskat Jason Bateman av någon konstig anledning. Får alltid spela lite stela och ordentliga roller men han gör det väldigt roligt enligt mig. Har svårt för gaphalsen Charlie Day. Men jag gillar filmen ändå, den bjuder på en hel del skratt. I jämförelse med andra komedifilmer är den bra enligt mig.

7/10
Citera
2015-02-15, 00:24
Medlem
The.Swedes avatar
Let's kill Warden's wife

7/10 En väldigt trevlig film där mord "glorifieras" kan man väl säga. Jag älskar denna sortens filmer
Citera
2015-02-15, 00:28
Medlem
Pickmylussys avatar
John Doe Vigilante
Rekommenderar absolut ingen att se denna film. Började tröttna efter 10 minuter och inget förändras under filmens lopp. Skitkassa byten mellan karaktärer och skit. Nej fyfan! Blev bitter efter 30 minuter. Antar att filmens "behållning" är att få se kriminella skadas grovt och mördas.

3/10
Citera
2015-02-15, 00:45
Medlem
J.R.s avatar
American Sniper, var så där. Ingen storfilm som man minns utan snarare lite shoot em up underhållning. Inte så apdålig utan en halvkvalitativ rulle faktiskt. Betyg 7 av 10
Citera
2015-02-15, 00:58
Medlem
Fjodorovs avatar
Såg Foxcatcher, en bra historia men så fruktansvärt dåligt berättat, så fruktansvärt vagt, de följer för tusan inte ens upp hur hans bror reagerar på att Dupont mördar hans bror. Man känner sig konfunderad över tidslinjen, tidsramen mellan olika händelser var väldigt vag och svår att förstå, när skedde mordet i relaterat till OS och Mark lämnade området? Måste man ha läst på om detta innan för att få någon som helst överblick och förståelse?

Nä, filmindustrin är i ett dåligt skick när en film som denna får 5 Oscars-nomineringar. Inte så konstigt egentligen, mest ett konstaterande efter år av melodramatiska, okreativa och rätt usla men överhypade filmer.

2/5
Citera
2015-02-15, 01:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
John Doe Vigilante
Rekommenderar absolut ingen att se denna film. Började tröttna efter 10 minuter och inget förändras under filmens lopp. Skitkassa byten mellan karaktärer och skit. Nej fyfan! Blev bitter efter 30 minuter. Antar att filmens "behållning" är att få se kriminella skadas grovt och mördas.

3/10

Nej den var inget vidare faktiskt.
Citera
2015-02-15, 01:19
Medlem
mr.demons avatar
The Call 3/5. Den var faktiskt spännande. Även om man vet hur en film som den ska sluta. Trodde den skulle vara sämre.
Citera
2015-02-15, 01:30
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Sean S. Cunningham tillhör nog en av de absolut sämsta skräckregissörerna som fått för mycket oförtjänta hyllningar, första filmen är otroligt kass i min mening och de flesta uppföljarna håller väldigt mycket högre klass. Cunningham var en produkt av sin tid som regissör och en enda stor one-hit-wonder-regissör.

Med tanke på att du inte gillade första F13 filmen vilken film av Sean S. Cunningham är det som är hans one-hit-wonder?
Citera
2015-02-15, 01:36
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Med tanke på att du inte gillade första F13 filmen vilken film av Sean S. Cunningham är det som är hans one-hit-wonder?

Det är väl F13 han menar som one-hit-wonder. Även fast han själv inte gillar den så blev den ju populär och ett fenomen, därav one-hit-wonder. Det har ju inget med hans personliga åsikt om filmen att göra om den blev en hit eller inte.
Citera
2015-02-15, 08:11
Medlem
akesvideos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Sean S. Cunningham tillhör nog en av de absolut sämsta skräckregissörerna som fått för mycket oförtjänta hyllningar, första filmen är otroligt kass i min mening och de flesta uppföljarna håller väldigt mycket högre klass. Cunningham var en produkt av sin tid som regissör och en enda stor one-hit-wonder-regissör.

Nu har han ju iovs bara regisserat 13 filmer. Men tycker du verkligen att A Stranger is Watching, The New Kids och Deepstar six är riktigt kassa filmer? Fredagen den 13:e del ett är särklass bästa...så det så
Citera
2015-02-15, 10:01
Medlem
Anarkhoss avatar
Film: Babel (2006) http://www.imdb.com/title/tt0449467/?ref_=nv_sr_1

Kommentar: Fantastisk film. Den utspelar sig i tre olika världsdelar, och innehåller fyra olika historier som alla hör ihop genom en olyckshändelse. Det är en mörk skildring, precis som "21 Grams" var, men samtidigt häftigt att hoppa mellan de olika platserna och få bevittna så olika kulturer. En riktigt bra kombination. Det filmen visar är i princip att saker går fel när människor inte kan kommunicera med varandra, samt hur ensam man kan känna sig i den här världen vid sådana situationer. Allt som sker har dock en gemensam nämnare, trots de stora avstånden, så kanske är världen ändå mindre än man tror... Välgjord film som håller sig intressant rakt igenom. Vissa scener är otroligt bra, och jag var helt fast från den första minuten till den sista!

Betyg: 9/10
Citera
2015-02-15, 11:04
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Det är väl F13 han menar som one-hit-wonder. Även fast han själv inte gillar den så blev den ju populär och ett fenomen, därav one-hit-wonder. Det har ju inget med hans personliga åsikt om filmen att göra om den blev en hit eller inte.

Såklart Ibland är jag inte riktigt med i hjärnan på nätterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in