2015-01-10, 15:11
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Vad ger du för betyg?

Apropå något helt annat, såg att du gett The Housmaid (1960) en etta, hade tänkt ha den i mitt asiatiska projekt som du kanske lagt märke till. Varför detta dåliga betyg? Var den så usel? Står mellan att välja den eller Io Island av samma regissör.
2 av 5, är väl det som ligger närmast till hands.

Tja vet inte riktigt, satte en tvåa först. Men kunde liksom inte bry mig mindre om vad som hände i den filmen. Rätt snygg dock, och till en början fungerar den väl hyfsat.
Men du ska nog inte dra allt för stora växlar, baserad på mitt betyg om jag säger så.
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har för mig att han inte ser så där jättemycket asiatiskt, kanske det som spökar?
Försöker. Snarare att jag inte är ett så stort fan av asiatiskt.
Citera
2015-01-10, 15:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92

Okej, jag förstår!

Försöker själv att se så mycket film som möjligt ifrån världens alla hörn i den möjliga mån som det går.
Citera
2015-01-10, 18:00
Medlem
Jag såg klart Stalker 1979.

Jävligt snygga scener men jag förstod inte filmen riktigt. Om någon förstår filmen så är denna mycket välkommen att förklara det för mig.

4/5.
Citera
2015-01-10, 18:23
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Birdman (2014)

Riktigt taggad på filmen, får dra mig mot biografen för att se den. Många kassa omdömen men mina förväntningar har länge legat i linje med vad du verkar ha bekräftat.
Citera
2015-01-10, 18:40
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Vad ger du för betyg?

Apropå något helt annat, såg att du gett The Housmaid (1960) en etta, hade tänkt ha den i mitt asiatiska projekt som du kanske lagt märke till. Varför detta dåliga betyg? Var den så usel? Står mellan att välja den eller Io Island av samma regissör.

Iodo (1977) är klart intressantare än The Housemaid. Jag skulle välja den förstnämnda då det är en ytterst bra film. Dock tror jag att det är ytterst få som håller med mig, en väldigt långsam och speciell film.

Jag diggar den dock skarpt och gav Iodo 9 av 10 i betyg när det begav sig.
Citera
2015-01-10, 18:42
Medlem
American sniper regisserad av clint Eastwood. Helt ok!
Citera
2015-01-10, 18:46
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Iodo (1977) är klart intressantare än The Housemaid. Jag skulle välja den förstnämnda då det är en ytterst bra film. Dock tror jag att det är ytterst få som håller med mig, en väldigt långsam och speciell film.

Tack för din input, kan nog bli att jag väljer Iodo, verkar väldigt speciell och sådant gillar jag.
Citera
2015-01-10, 18:46
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Big Hero 6 (2014)

Första biten var fantastisk, riktigt rolig och fyndig samt att staden är riktigt välgjord. Detta är nog den snyggaste dataanimerade film jag sett dessutom, ruskigt imponerande. Tyvärr faller den när den historien går in ett nytt stade och får ett standardmanus och historia som man har sett så många gånger förr och kan i sömnen. Trots att Baymax är det coolaste karaktären i en disney film på 15 år så hjälper inte det när människokaraktärer är galet stereotypiska och designade i precis likadan form som alla andra animerade filmer från 2008 och framåt. (8+/15)
Citera
2015-01-10, 18:52
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
2 av 5, är väl det som ligger närmast till hands.

Tja vet inte riktigt, satte en tvåa först. Men kunde liksom inte bry mig mindre om vad som hände i den filmen. Rätt snygg dock, och till en början fungerar den väl hyfsat.
Men du ska nog inte dra allt för stora växlar, baserad på mitt betyg om jag säger så.

Okej, men kul att höra från dig ändå. Tack!
Citera
2015-01-10, 19:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes

Iodo hade jag ingen aning vad det var fram tills ni skrev om den och jag kollade upp den, så nu är den på nerladdning, ser otroligt bra ut!
Citera
2015-01-10, 19:06
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Iodo hade jag ingen aning vad det var fram tills ni skrev om den och jag kollade upp den, så nu är den på nerladdning, ser otroligt bra ut!

Skoj! Vi får dela tankar och åsikter om den sedan.
Citera
2015-01-10, 19:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Skoj! Vi får dela tankar och åsikter om den sedan.

Japp, det får vi allt göra sen, men är lite uppe i varv nu då jag glömt ta medicinen och kan inte riktigt fördjupa mig i någon film som det är nu förrän jag landat om en stund, men ser nog den imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in