2015-01-25, 22:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
En favorit! Summer of Sam-prestationen är väl den som är mest legit om man ska vara seriös men jag gillar honom i alla roller jag sett honom i. Hans stand up-show var inget vidare, dock.

Summer of Sam och Spun är nog mina favorittolkningar av de som han har gjort, synd bara att han knappt var med mer i John Wick.
Citera
2015-01-25, 22:55
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Någon speciell du tänker på, som John Leugizamo?
Te.x Dean Winters tror jag bara jag sett i en eller två filmer sen tv-serien Oz på 90-talet.
Michael Nyquist har jag inte sett sen Män som hatar kvinnor, lite kul att han och Stellan ofta får lira ryska skurkar eller dylikt
Lance Reddick kommer jag inte ens ihåg senast jag såg, hade bara en liten bi-roll i denna men rätt cool.
Alfie Allen får spela en äcklig fegis, precis som i Game of Thrones
Citera
2015-01-25, 22:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Lance Reddick kommer jag inte ens ihåg senast jag såg, hade bara en liten bi-roll i denna men rätt cool.

Han är en av mina favoriter mycket tack vare Oz, men sen spelade han tillsammans med Kirk Acevado (också ifrån Oz) i tv-serien Fringe, han var med i The Wire med dessutom och var med i The Guest senast förra året, så en föredetting är han inte.
Citera
2015-01-25, 23:46
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Han är en av mina favoriter mycket tack vare Oz, men sen spelade han tillsammans med Kirk Acevado (också ifrån Oz) i tv-serien Fringe, han var med i The Wire med dessutom och var med i The Guest senast förra året, så en föredetting är han inte.

Kände också igen honom från The Guest när jag såg honom i John Wick. Svär jag sett honom i någonting annat och nej jag har inte sett serien The Wire eller Fringe.
Citera
2015-01-26, 00:04
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Kände också igen honom från The Guest när jag såg honom i John Wick. Svär jag sett honom i någonting annat och nej jag har inte sett serien The Wire eller Fringe.
White House Down kanske? Eller amerikanska Oldboy?
Citera
2015-01-26, 00:08
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Birdman (2014)

Handling: Det har gått lång tid sen Riggan Thomson (Michael Keaton) spelade sin paradroll som superhjälte i tre Birdman-filmer. Numera en föredetting hoppas han kunna återväcka liv i karriären med en huvudroll och regi i en omtalad pjäs på Broadway. Men som vanligt går inget problemfritt och Riggan brottas dessutom med ett stort ego och dålig självkänsla.

Omdöme: Jäklar vilken resa in i den egocentriska teatervärlden! Michael Keaton gör en tour de force i rollen som den förbittrade Riggan Thomson. AGI:s steadicam gör mycket för stämningen och man känner av både den rumsliga och känslomässiga klaustrofobin på teatern. Fotot var för övrigt superbt. Edward Norton var sällsynt obehaglig som den psykopatiske skådisen Mike och även Emma Stone imponerade i sitt närvarande porträtt av en sargad själ.

Birdman är på ett vis en nyskapande film för AIG, vars tidigare filmer baserats på många livsöden som går samman, medan Birdman är kopplat till ett livsöde - som förvisso både påverkar och påverkas starkt av omgivningen. Jag hade önskat att kritiken mot Hollywoods förödande blockbuster-industri var hårdare och man kan bara önska att folk som enbart ser CGI/Marvel-filmer också ser Birdman och vaknar upp och inser att de suktar efter en intressant story emellanåt också.

Betyg: 4/5

Birdman för Bästa film och Michael Keaton för Bästa huvudroll! Det tyckte jag före jag sett filmen och är i ännu starkare övertygelse nu.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2015-01-26 kl. 00:37.
Citera
2015-01-26, 00:20
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Birdman (2014)

Handling: Det har gått lång tid sen Riggan Thomson (Michael Keaton) spelade sin paradroll som superhjälte i tre Birdman-filmer. Numera en föredetting hoppas han kunna återväcka liv i karriären med en huvudroll och regi i en omtalad pjäs på Broadway. Men som vanligt går inget problemfritt och Riggan brottas dessutom med ett stort ego och dålig självkänsla.

Omdöme: Jäklar vilken resa in i den egocentriska teatervärlden! Michael Keaton gör en tour de force i rollen som den förbittrade Riggan Thomson. AGI:s steadicam gör mycket för stämningen och man känner av både den rumsliga och känslomässiga klaustrofobin på teatern. Fotot var för övrigt superbt. Edward Norton var sällsynt obehaglig som den psykopatiske skådisen Mike och även Emma Stone imponerade i sitt närvarande porträtt av en sargad själ.

Birdman är på ett vis en nyskapande film för AIG, vars tidigare filmer baserats på många livsöden som går samman, medan Birdman är kopplat till ett livsöde - som förvisso både påverkar och påverkas starkt av omgivningen. Jag hade önskat att kritiken mot Hollywoods förödande blockbuster-industri var hårdare och man kan bara önska att folk som enbart ser CGI/Marvel-filmer också ser Birdman och vaknar upp och inser att de suktar efter en intressant story emellanåt också.

Betyg: 4/5

Birdman för Bästa film och Michael Keaton för Bästa huvudroll! Det tyckte jag före jag sett filmen och är ännu starkare övertygad nu.

Håller med dig, är dock rädd att den inte lär vinna i de priserna alls. Trots att Michael Keaton förtjänar det mer än någon annan.
Citera
2015-01-26, 00:28
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Håller med dig, är dock rädd att den inte lär vinna i de priserna alls. Trots att Michael Keaton förtjänar det mer än någon annan.
Best Picture vet man aldrig men Keaton äger hela filmen. Dessutom gör Keaton en egen fri rolltolkning och imiterar ingen som både Cumberbatch och Redmayne gör, men det struntar väl juryn i... p
Citera
2015-01-26, 00:32
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Best Picture vet man aldrig men Keaton äger hela filmen. Dessutom gör Keaton en egen fri rolltolkning och imiterar ingen som både Cumberbatch och Redmayne gör, men det struntar väl juryn i... p

Står och lutar mellan Keaton och Redmayne. I nuläget lutar det mer åt Redmayne hållet. Ännu inte sett The Theory of Everything. Så kan inte uttala mig om Redmayne's insats. Ska se den på bio på fredag.
Best Picture är också mellan Birdman och Boyhood men lutar nog mer åt Boyhood.
Citera
2015-01-26, 00:36
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Står och lutar mellan Keaton och Redmayne. I nuläget lutar det mer åt Redmayne hållet. Ännu inte sett The Theory of Everything. Så kan inte uttala mig om Redmayne's insats. Ska se den på bio på fredag.
Jag har heller inte sett filmen och Redmayne är förvisso en väldigt duktig skådis men det känns spontant att han får rätt mycket "gratis kredd" i en känslosam porträttering av Stephen Hawkings tuffa öde.
Citera
2015-01-26, 01:44
Medlem
NirvanAs avatar
The Judge

Rätt bra film om återbyggande av relation med familjemedlemmar osv. Hade kanske förväntat mig lite mer "hardcore court-action" och nån twist i storyn så där men ganska lite av den varan. Ändå sevärd och välspelad.

3/5
Citera
2015-01-26, 01:54
Medlem
Dicken96s avatar
Cubic. Underskattad liten pärla om en dystopi där ingen tillåts ha känslor. Schyssta action scener och Bale var grym i huvudrollen.

4/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in