2014-12-21, 12:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Mer asiatiskt!

Hindsight (Poo-reun so-geum):http://www.imdb.com/title/tt2015315/?ref_=fn_al_tt_3

Kang-ho Song är med såg jag, blir att se den då!
Citera
2014-12-21, 13:12
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Projekt 90-talet

Film: 42/50

The Cider House Rules (1999)

Homer växer upp på ett barnhem, ha utbildas i medicin och som kirurg av den existerande doktorn på barnhemmet. När Homer når vuxen ålder lämnar han dock barnhemmet för att upptäcka världen och kommer till en äppelfarm.

Ciderhusreglerna är lättsam, den är snygg och den är fullproppad med känslor. För precis som mycket av Hallström, så är det lättsamt och mjukt i uppbyggnaden, trots att vissa delar i filmen kan vara väldigt tunga.

Skådespelet är varierande, Michael Caine är väldigt bra, likaså Charlize Theron. men det finns även de som inte imponerar lika mycket, så som Tobey Maguire och Paul Rudd.

Ciderhusreglerna var en helt okej film, jag hade lite högre förväntningar men är inte besviken. Betyget är en stark femma, på gränsen till sexa!

Betyg: +5/10

Bra sammanfattning! Smaken är som baken men jag gillar den här filmen. Jag gillar rent generellt den här typen av dramafilmer som utspelar sig på 40/50/60-talet i USA. Michael Caine är en favorit och Lasse Hallström gör sällan bort sig.
Citera
2014-12-21, 14:15
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kang-ho Song är med såg jag, blir att se den då!
Det tycker jag! Han var ju med i bl a The Host där jag tycker han gjorde en bra roll, även om det är mer av en komedi.
Citera
2014-12-21, 14:21
Medlem
12 Dates of Christmas (2011)

Lite drygt att det var så repeterande, men det var en helt okej film. Blev bättre mot slutet. 6/10
Citera
2014-12-21, 14:54
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Det tycker jag! Han var ju med i bl a The Host där jag tycker han gjorde en bra roll, även om det är mer av en komedi.

Hans bästa roller är i Thirst, JSA och förra årets The Attorney enligt mig.
Citera
2014-12-21, 14:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake

Gillar även honom i Memories of Murder!
Citera
2014-12-21, 16:19
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Lasse Hallström gör sällan bort sig.
Känns som att han alltid gör bort sig nuförtiden. Gör skräp som Safe Haven och liknande filmer.
Citera
2014-12-21, 16:41
Medlem
Two Night Stand (2014)

Hade förväntat mig en dålig, vulgär komedi men blev verkligen positivt överraskad. Filmen kändes mogen på något sätt även om sex var huvudtemat. Intressant och unik handling. 7/10
Citera
2014-12-21, 18:33
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Bara sett Thirst av dessa, gladeligen nog. Då har jag två bra filmer att se fram emot
Citera
2014-12-21, 20:43
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt 90-talet

Film: 43/50

Life Is Beautiful (1997)

I andra världskrigets Italien så lever juden Guido livet med en humoristisk stil. När han kommer till ett koncentrationsläger med sin son, så måste han utnyttja sin humor för att han och hans son ska klara sig.

Ja, då var denna, mycket omtalade filmen, äntligen sedd. Tyvärr måste jag säga att jag är något besviken. Det är en bra film, med härlig humor, snyggt foto och briljant skådespel av Benigni, men stundtals så blir det lite för mycket.

Det blir lite sådär tre gräddbakelser på en och samma gång, visst så är det gott, men det hade räckt gott och väl med bara en.

Humorn är finurlig men även den blir, särskilt den första timmen, stundtals lite fjantigt överdriven.

Benigni är som sagt riktigt bra, men utöver honom så är skådespelet ganska varierande. På sina håll mycket fint, men på sina andra håll, inte så fint.

Tyvärr hade jag lite för höga förväntningar på denna filmen, vilket kanske inte är så konstigt, med tanke på all positiv kritik den har fått.

För mig stannar betyget däremot på en stark sexa, på gränsen till sjua, kan även hända att den får flyttas upp när besvikelsen lagt sig och jag kan kolla på filmen med rena ögon istället.

Betyg: +6/10
Citera
2014-12-21, 21:00
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Bara sett Thirst av dessa, gladeligen nog. Då har jag två bra filmer att se fram emot

Gör det! Du kommer inte ångra dig!
Citera
2014-12-21, 21:55
Medlem
Anita: Swedish Nymphet (1973)

Helt okej och rätt intressant faktiskt. 5/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem