2015-01-14, 02:03
Medlem
Elementarts avatar
Dumb and Dumber To 2014
Den var faktiskt bättre än jag trodde, tror inte att en uppföljare till dum dummare blir mycket bättre än så här, men det fanns ett par roliga skämt. Jag tror att filmen hade uppskattas ännu mer om den inte hade tagit 20 år på sig att komma ut.
Betyget på imdb är gansk rättvist så jag säger: 6.2 av 10
Citera
2015-01-14, 03:30
Medlem
U-Figs avatar
Projekt: Película

Film 25/37

La noche del terror ciego
(1972) [Tombs of the Blind Dead]

Den första i Blind Dead-serien, som är en serie skräckfilmer av den spanske regissören Amando de Ossorio. Den utspelar sig i Portugal och har spanska skådespelare (som i filmen pratar spanska). Trots detta heter karaktärerna: Virginia White, Roger Whelan och Elizabeth Turner. ¡¿Por qué?! Varför?

Nåväl, till filmen. Det är lite väl många sexscener, många av dem var onödiga. Slutet var i och för sig underhållande, men det hade aldrig slutat så om inte Elizabeth Turner var helt galet idiotiskt efterbliven minuterna innan; karaktärerna var inte något som påverkade filmen positivt direkt. Det positiva var de döda tempelriddarna/zombiesarna, miljöerna och den stämning som byggdes upp. Det finns en scen, när tempelriddarna jagar Virginia på häst, som påminner mig så oerhört mycket om scenen i Sagan om Ringen (den första) när Nazgûl jagar Arwen & Frodo. Nästan så att man tror att Peter Jackson blivit inspirerad.

Nja. Tyvärr, BrutusBeefcake, den var helt OK men inte mer än så. Det blir nog en fyra. Godkänd men inte mer.

4/10
Citera
2015-01-14, 05:12
Medlem
Strobeliciouss avatar
John Wick (2014)

Keanu Reeves på hämnarspåret, en film man inte behöver tänka så mycket när man ser. Gillade den tackvare dess "straight forward" action.

3/5
Senast redigerad av Strobelicious 2015-01-14 kl. 05:30.
Citera
2015-01-14, 07:34
Medlem
Ratis avatar
The Seasoning House (2012).

En rå och brutal film som handlar om unga kvinnor som kidnappas som sexslavar. Filmen följer den unga tjejen Angel vars jobb är att droga ner och förbereda kvinnorna för kunderna.
Väldigt bra skådespelarinsats av Rosie Day.
Blodig och mörk, men helt klart en sevärd film.

4/5.
Senast redigerad av Rati 2015-01-14 kl. 07:51.
Citera
2015-01-14, 07:57
Medlem
nihilverums avatar
Cimarron (1931), vinnare av Oscar för bästa film vid den fjärde Oscarsutdelningen.

En westernfilm om en tidningsredaktör som tillsammans med sin fru flyttar till Oklahoma under 1890-talet, då den amerikanska regeringen precis öppnat upp Oklahoma för nybyggare. Filmen följer nybyggarna under perioden mellan 1889 och 1929.

Det är inte en så särskilt intressant film, men den är i alla fall klart bättre än The Broadway Melody (1929) som jag såg senast (vinnaren för bästa film vid den andra Oscarsutdelningen).

Cimarron får 5/10 eller 2/5 på Filmtipset.
Citera
2015-01-14, 12:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
La noche del terror ciego (1972) [Tombs of the Blind Dead]

Nja. Tyvärr, BrutusBeefcake, den var helt OK men inte mer än så. Det blir nog en fyra. Godkänd men inte mer.

4/10

Tråkigt att den inte gick hem, men är inte direkt förvånad.
Citera
2015-01-14, 14:39
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati

En rå och brutal film som handlar om unga kvinnor som kidnappas som sexslavar. Filmen följer den unga tjejen Angel vars jobb är att droga ner och förbereda kvinnorna för kunderna.
Väldigt bra skådespelarinsats av Rosie Day.
Blodig och mörk, men helt klart en sevärd film.

4/5.

Istämmer helt. En mörk berättelse där de verkligen hittat rätt stämning.
Citera
2015-01-14, 15:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati

4/5.

Citat:
Ursprungligen postat av Cinn
Istämmer helt. En mörk berättelse där de verkligen hittat rätt stämning.

Fan, hur kan jag ha missat denna?! Drar hem den nu och ska avbryta mitt Girls-marathon med att se denna om en stund då den har laddat färdigt!
Citera
2015-01-14, 15:28
Medlem
Gosifs avatar
Såg klart Runaway Train från 85 nyss.

Väldigt fint filmad och lite sorglig på slutet. 4/5!
Citera
2015-01-14, 15:44
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Fan, hur kan jag ha missat denna?! Drar hem den nu och ska avbryta mitt Girls-marathon med att se denna om en stund då den har laddat färdigt!

Det vore spännande att höra din recension av filmen sen.
Citera
2015-01-14, 17:25
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tråkigt att den inte gick hem, men är inte direkt förvånad.
Nu känner jag mig förolämpad. Nej då, men ja det kunde man kanske ha anat.

Exodus: Gods and Kings (2014)

Vad filmen handlar om behöver jag väl knappast skriva; den historien känner nog alla som gått ur grundskolan till. Bale gör det bra som Moses. Filmen är alldeles för kort för sitt eget bästa; mycket känns förhastat - t.ex. gifter sig Moses med Sippora efter att de träffats i ungefär... två minuter? Jag hade inte mycket förhoppningar inför denna och det var lika bra det för det var inte en film jag gillade särskilt mycket. Fina miljöer och sådant, men med en sådan budget och en historia som utspelar sig i fantastiska dalar, flodbanker, öken och antika Egypten skulle något annat vara ett rejält misslyckande.

5/10
Citera
2015-01-14, 18:23
Medlem
Ratis avatar
Texas Chainsaw Massacre 3D (2013).

Nu blir det inte nådig kritik.
Första Motorsågsmassakern är en av dom riktiga klassikerna. Men kvaliteten har sjunkt för varje uppföljare som kommit. Och denna är helt klart i botten.
Uttjatat koncept, urusla skådespelare och framför allt uselt manus.
Jag undrar hur man kan skriva ett så dåligt manus. Eller är det regissören man ska skylla på?
Det är noll inlevelse och vissa scener känns helt obegripliga.
T.ex:

Betyg 1/5.

Snälla bespara oss nu från vidare filmer i denna serie.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in