2014-12-27, 21:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
The Drop utspelar sig väl i Brooklyn?

Måste ha missat det helt då, tog för givet att den utspelade sig i Boston då Lehane skrivit förlagan och manuset.
Citera
2014-12-27, 21:29
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
The Drop från 2014 med Tom Hardy, Noomi Rapace och James Gandolfini. Bra film som lyckades hålla spänningen uppe även om det kändes som att det inte hände så mycket i filmen. Jag gillade också Tom Hardys rollpresentation i filmen. Betyg: 4/5.

Måste varit en av dom sista filmer James Gandolfini medverkat i.
Citera
2014-12-27, 21:33
Medlem
missmortys avatar
The drop var riktigt bra!
Citera
2014-12-27, 21:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Måste varit en av dom sista filmer James Gandolfini medverkat i.

Det är den sista filmen enligt IMDb.
Citera
2014-12-28, 00:00
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det är den sista filmen enligt IMDb.

Jag tyckte James Gandolfini var en mycket bra skådespelare. R I P han & hans insatser.
Citera
2014-12-28, 00:19
Medlem
AshbergSerDigs avatar
The drop 2014 http://www.imdb.com/title/tt1600196/

En av de bästa filmerna jag sett iår. Tom Hardy övertygar i sin roll som han brukar, inte en gång tvivlar man. Även Noomi Rapace gör en sjukt bra insats.
Handlingen är sjukt skön, och ju längre in i filmen man kommer, ju mer taggad blir man på karaktären Hardy spelar.
I slutet skrek jag "wooooo" rätt ut när saker uttalades, men jag har druckit endel också.

Aja tänker ge denhär 8/10. En "must se".
Citera
2014-12-28, 00:55
Medlem
NirvanAs avatar
The Interview

Rätt tråkig film med en överdriven Franco och en alltid lika usel Seth Rogen, knappt godkänd.

2/5
Citera
2014-12-28, 01:03
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig
The drop 2014 http://www.imdb.com/title/tt1600196/

En av de bästa filmerna jag sett iår. Tom Hardy övertygar i sin roll som han brukar, inte en gång tvivlar man. Även Noomi Rapace gör en sjukt bra insats.
Handlingen är sjukt skön, och ju längre in i filmen man kommer, ju mer taggad blir man på karaktären Hardy spelar.
I slutet skrek jag "wooooo" rätt ut när saker uttalades, men jag har druckit endel också.

Aja tänker ge denhär 8/10. En "must se".

Det var hemskt vad alla tjatar om den

Aja, du var den som fick bägaren att rinna över, den är på nerladdning nu, ska titta vid tillfälle!
Citera
2014-12-28, 01:06
Medlem
saggesalivs avatar
Foxcatcher (2014)

Den sanna historien om de amerikanska brottarbröderna Mark och Dave Schultz oväntade vänskap med mångmiljonären John Du Pont.

Jag har sett fram emot denna filmen ett bra tag nu och förväntningarna var på topp och inte heller blev jag besviken. På senare år har det blivit väldigt populärt med högbudgets brottarfilmer och Foxcatcher hör till den övre halvan av dem.

Foxcatcher är ett livsdrama, en sportfilm, en film som sträcker sig över karriärens toppar och dalar. Hela filmen så hålls det hög kvalitet och jag blir aldrig uttråkad. Den gör sig bra på bio, men hade tjänat lika bra i tv-soffan.

Foxcather är mycket välgjord, alla brottningsscener (det är många) är intressanta och mycket bra gjorda. Trots att jag egentligen inte är superintresserad av brottning så gör denna filmen det på ett sätt intressant, just pågrund av att det är så välgjorda.

Skådespelet är filmens absolut största behållning! Steve Carell som är lite av ett hatobjekt för mig gör här sin enligt mig bästa roll någonsin, tätt följt av rollen han hade i Little Miss Sunshine! Även Channing Tatum som inte är en favorit är otroligt duktig i Foxcatxher. Mark Rufallo gillar jag och han imponerar som vanligt!

Greig Frasers foto är som vanligt riktigt snyggt och realistiskt. Både brottningsscenerna som jag beskrivit, landskapsscener och inomhusscenerna är som gjutna för denna filmen, anonymt, fast med en personlig touch!

Foxcatcher har alla bra ingredienser till en lyckad film för mig, detta gillade jag starkt. Betyget landar på en säker sjua efter att den fått sjunka in någon timme.

Angående slutet, så tycker jag att det är lite synd att man valt att lämna ut den intressanta detaljen att -

Betyg: 7/10
Citera
2014-12-28, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Projekt 90-talet

Film 49/50

The English Patient (1996)

Upptäcktsresande Almasy's plan blir nedskjutet under andra världskriget och han blir svårt brännskadad. Senare ska han komma att transporteras till Italien där han på en övergiven herrgård tas hand om militära sjuksystern Hana. Hans minnen och hans historia spelas upp i flashbacks och hemligheter avslöjas.

Nu när jag skrivit vad filmen handlar om, har jag slut på ord. Jag är helt borttagen, jag har nyss fått bevittna något helt, helt jävla otroligt.

Ett cinematografiskt och fotografiskt mästerverk spelas upp framför mina ögon, men konstigt nog är det inte det som gör mig total såld på filmen. Nej fotot, som oftast brukar vara det som jag fängslas mest hos i en film, det bara spelas förbi. Allting går förbi denna otroliga historien som berör mig på så väldigt många djupa plan.

Det tar cirka 30 minuter, sedan så är jag fängslad, helt fastslagen i filmen. Att det gick sådär två timmar är svårt att ta in, för allting gick så snabbt, jag är i någon slags trans.

Det är inte ofta film gör såhär med mig, låser fast mig totalt, jag kan uppskatta film på många olika sätt och vis, just den här typen av uppskattning från min sida hade jag önskat förekom mer ofta. För detta är fan helt amazing.

Jag känner mig kraftlös efter filmen, det är så mycket känslor, så mycket att ta in, så plågsamt vackert.

Oj oj oj, det måste jag bara säga. Detta var en filmupplevelse som krossade alla förväntningar (som till och med var ganska höga). Detta är filmkonst.

Betygsmässigt så känner jag just nu endast för att sätta tio, men jag vet att det inte håller, men en otroligt stark nia är The English Patient utan tvekan värd. Bland topp fem i projektet och förmodligen bland topp 50 all time.

Betyg: +9/10

Smaken är som baken. Tudelad. Själv såg jag cirka 50 minuter, som jag aldrig kommer få igen. Boring. Tyvärr!
Citera
2014-12-28, 01:47
Medlem
Parniels avatar
Blue Ruin 2014

Tyckte att filmen var riktigt bra. Jag gillade verkligen den här filmen. Den hade en bra storyline (som kanske är lite fucked up) och en bra och intressant huvudkaraktär. En spännande thriller som möjligtvis kan vara lite "seg", dock så sugs man med in i handlingen från filmens första scen och varje moment är spännande. Huvudrollsinnehavaren, Macon Blair, vill jag se mer av inom en snar framtid. En riktigt bra prestation.

Otroligt skönt att kika på en independentrulle då och då, vilket jag börjar göra mer ofta nu för tiden. Känns bra och mer verkligt och realistiskt när inte Matt Damon, Michael Fassbender, Ben Affleck, Brad Pitt, George Clooney, Maryl Streep och Christian Bale alla är med i samma film. Hollywood i all ära, men ibland så tröttnar man. Samma sak over and over again. De börjar få slut på idéer kan man tro ibland.

Allt som allt, bra film. Definitivt värt att se.

Betyg: 7.5/10

http://www.rottentomatoes.com/m/blue_ruin/
Senast redigerad av Parniel 2014-12-28 kl. 02:07.
Citera
2014-12-28, 01:59
Medlem
Parniels avatar
Dom Hemingway 2013

Kikade på den här filmen tidigare idag. Hade ingenting att kolla på kändes det som så jag gick igenom Viaplay, som för det mesta består av gammalt skit man sett sjuttioåtta gånger samt B filmer från tidigt 2000 tal. Men jag hittade den här filmen och tyckte att den såg intressant ut.

Filmen i sig är helt okej. Tycker Jude Law gör en riktigt bra roll, trots att kanske filmen i sig inte är en Oscar-rulle direkt. Men, som vanligt för alla brittiska filmer, så är dialogerna och språket i filmen så jävla bra. Klockrena dialoger, och monologer för den delen. En typisk tuff brittisk gangsterfilm helt enkelt.

Detta är en typisk film som man ska kolla på när man inte vet vad man ska se, när man är bakis eller sjuk och har jävligt tråkigt hemma.

Betyg: 6/10

http://www.imdb.com/title/tt2402105/
Senast redigerad av Parniel 2014-12-28 kl. 02:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in