The Master 2012, regi Paul T Anderson med Joaquin Phoenix, Philip Seymour Hoffman (!!) och Amy Adams
Jag gillade den här filmen. Den hade en väldigt "disturbing" känsla över sig genom hela filmens gång. Det är den här filmen som jag kommer minnas av Paul Thomas Anderson. Sett alla hans filmer och min favorit är nog There Will Be Blood tillsammans med Boogie Nights, men det är den här filmen jag kommer minnas. Av två saker.
1) Joaquin Phoenix som gör en helt briljant roll. Wow. Man måste se filmen för att förstå. Han växer för varje film som går. En favorit idag. Helt sjukt att det är samma person i
The Master som i
Her.
2)
Philip Seymour Hoffman. Varför var du tvungen att lämna oss? En sån stor skådespelare som jag alltid haft nära hjärtat. En otroligt bra insatts, som vanligt från hans sida då han verkligen lever sig in i rollen och blir Lancaster Dodd 100%.
Se den här filmen, riktigt bra. Bra filmat som vanligt med Andersons filmer, på det unika sättet han alltid filmar dom. Dessutom så är soundtracket bra. Och handlingen som har hand om sektämnet.
Betyg:
8/10
http://www.rottentomatoes.com/m/the_master_2011/