Nu blir det inte nådig kritik.
Första Motorsågsmassakern är en av dom riktiga klassikerna. Men kvaliteten har sjunkt för varje uppföljare som kommit. Och denna är helt klart i botten.
Uttjatat koncept, urusla skådespelare och framför allt uselt manus.
Jag undrar hur man kan skriva ett så dåligt manus. Eller är det regissören man ska skylla på?
Det är noll inlevelse och vissa scener känns helt obegripliga.
T.ex:
- Scenen på kyrkogården där tjejen hoppas ner i en kista mitt framför ögonen på Leatherface. Ändå upptäcker han inte det i första stund.
- Scenen där en annan tjej hittar ett skarpladdat hagelgevär i en bil i någon lada. Springer rakt fram till vapnet utan att ens behöva leta efter det.
- Scenen på tivolit där det av någon anledning råkar finnas en annan person som springer runt med en leksaksmotorsåg på skoj. Hur stora är oddsen för det egentligen?
Betyg 1/5.
Snälla bespara oss nu från vidare filmer i denna serie.
Men av slutet att döma så lär det komma fler, eller?
Den sämsta filmen från 2013. Jag hatar den filmen så jävla mycket. Vad som gör den ännu mer usel är att den påstår sig vara en direkt uppföljare på 1974 versionen, och ändå är den fylld med så jävla många plot-holes. JAG HATAR DEN FILMEN!
Den sämsta filmen från 2013. Jag hatar den filmen så jävla mycket. Vad som gör den ännu mer usel är att den påstår sig vara en direkt uppföljare på 1974 versionen, och ändå är den fylld med så jävla många plot-holes. JAG HATAR DEN FILMEN!
Håller med helt. Ett rent skämt till försök till uppföljare och film.
Lite får du nog ändå skylla dig själv som av egen fri vilja valde att se avskrapet? 😖
Jag tyckte han gjorde en förvånansvärt bra insats i Righteous Kill. Fick lite Heat-vibbar av den.
Funkar väl rätt hyggligt i den filmen med tanke på att han kombinerar med Pacino men ingen jätteprestation, direkt. Har du sett The Score? Hans absolut sista vassa roll.
Funkar väl rätt hyggligt i den filmen med tanke på att han kombinerar med Pacino men ingen jätteprestation, direkt. Har du sett The Score? Hans absolut sista vassa roll.
Nej. Ska omedelbart utforska filmens innehåll. Tack för tipset!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!