2014-05-16, 21:39
Medlem
Martells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Ja, det tror jag också av de filmer jag har kvar med honom så är det den jag är mest intresserad av.
Glöm inte att se hans mest underskattade verk, Mala Noche. Det är helt klart min Van Sant favorit, även om den har rätt dåligt skådespeleri på sina håll. Men tycker att det bidrar till filmens råhet som jag gillade väldigt mycket.
Citera
2014-05-16, 21:42
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Enter the Void. Inte så bra film. 4/10.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Första som du ser av Noé?

Inte filmvärldens största optimist direkt...
Citera
2014-05-16, 21:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Inte filmvärldens största optimist direkt...

Verkligen inte, men gillar å andra sidan inte optimistiska filmer.
Citera
2014-05-16, 21:50
Medlem
Saolas avatar
Red Cliff , en Kinarulle från 2008 i 2 delar , om man gillar Kung-Fu typ så är det en sevärd rulle.

http://www.imdb.com/title/tt0425637/
Citera
2014-05-16, 22:07
Medlem
BootyLuvs avatar
Last Days on Mars (2013)

Började rätt lovande och jag tycker de fått till Mars ungefär som jag skulle föreställa mig att det ser ut. Det som drar ner filmen för mig är dock att karaktärerna är så förbannat korkade när saker börjar gå käpprätt åt helvete; är nästan dumma-ungar-i-high-school-slasher-rulle-kvalitet på intelligensnivån ibland, blandat med ett antal trötta klyschor.

Exempel (är ingen direkt spoiler för specifika händelser, men avslöjar lite mer om generella handlingen):
Nåväl. Hyfsad rulle trots allt och funkar med lite god vilja som tidsfördriv om man gillar rymdfilmer.

Den får en svag 3 av 5.
Citera
2014-05-16, 23:20
Medlem
Såg nyss första delen av Lars von Triers Nymphomaniac. Gillade den en hel del, intressant att följa Joes liv och gillar verkligen Triers stil på filmer. Hoppas andra delen kommer upp i samma nivå.
Citera
2014-05-16, 23:32
Medlem
Indian Jones 2008

Jag kan förstå varför folk tycker den suger. Den är ljusår ifrån de tidigare. Men den är inte dålig för det. Jag tycker att 3/5 blir bra. Någon som vet om han fick inspiration av AA eller klurade ut storyn med aliens och rymdskepp själv?
Citera
2014-05-16, 23:48
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Såg nyss första delen av Lars von Triers Nymphomaniac. Gillade den en hel del, intressant att följa Joes liv och gillar verkligen Triers stil på filmer. Hoppas andra delen kommer upp i samma nivå.
Det gör den inte, närmast usel andra del om jag ska vara ärlig. Första delen däremot gillade också väldigt mycket.
Citera
2014-05-17, 00:13
Medlem
NaSteffes avatar
A Good Day To Die Hard(2013)
Ah, McClane är tillbaka. Jag uppskattade faktiskt den här filmen. Förstår kanske att en del inte gillar att det är mycket "glimten i ögat"-humor. Jag tycker dock det passar, snubben är ju trots allt 58. Hans "son" funkade ju faktiskt också. Även fast han inte är lika cool.
Filmen är inte lika bra som de innan , men duger helt klart. Har inte sett 4:an dock.
Fräsigaste scenerna var:

2.5/5
Citera
2014-05-17, 01:14
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Enter the Void. Inte så bra film. 4/10.

Citat:
Ursprungligen postat av Danielsantander
Skitkass enligt mig!
Säker på att ni såg på rätt film? Den är väldigt bra.
Citera
2014-05-17, 09:12
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Säker på att ni såg på rätt film? Den är väldigt bra.
Snarare en av de mest pretentiösa skitfilmer som gjorts. Hade den varit en tredjedel så lång hade den kanske varit okej, nu skulle jag inte ge den bättre betyg än 2/10, och det bara för att jag gillar miljöerna, och den är rätt snygg rent visuellt.
Citera
2014-05-17, 09:39
Medlem
LVX156s avatar
Ibland ser man en film med inställningen att den nog inte kommer att vara så bra, men den får duga för stunden. Ibland märker man att man inte kunde ha mer fel. Jag har precis kollat på Dredd (21012), och det är en av de bästa adaptionerna av en serietidningskaraktär någonsin, på sätt och vis bättre till och med än The Dark Knight.

Att ta karaktären Judge Dredd och bara föra över honom till vita duken funkar inte. Dräkterna är alldeles för opraktiska, miljöerna för futuristiska, många av situationerna alldeles för komiska, anpassade för att vara en rolig punchline som avslutar veckans eller månadens seriestrip.

Istället så har Dredd anpassats för att kännas verklig. Megacity 1 ser mer ut som slummen i en modern storstad, dräkterna är mindre extravaganta men behåller de klassiska element som gör dem så ikoniska, och karaktären Dredd är något mer mänsklig.

Men det finns fortfarande ett problem: Judge Dredd kan aldrig, under några som helst omständigheter, ha en character arc. Han är en maskin med ett syfte: att upprätthålla lagen. Därför behövs en annan karaktär som kan utvecklas under filmens gång, och jag höll på att kissa på mig av upphetsning när jag insåg vem de hade valt: Judge Cassandra Anderson.

I 2000AD så var Judge Anderson en perfekt sidekick till Dredd: hon hade humor, och hon kritiserade och ifrågasatte också det juridiska systemet i Megacity 1. Jag hoppas att de tar tillvara på den biten i nästa film.

Jag hoppas också att nästa film introducerar Judge Death, Judge Fire, Judge Fear och Judge Mortis, för de berättelserna var de bästa i hela serien. Nu när det är så enkelt att fixa snygga specialeffekter så finns alla möjligheter att få se Death & Co. röja ordentligt i Megacity 1.

Jag ger filmen 7/10 som film, men 10/10 som adaption av Judge Dredd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in