2015-01-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Gav filmen kanske en lite väl okritisk 4/5 eftersom filmen verkligen gick hem hos mig men jag håller med om att sidospåret med dejten var underarbetad och nästan malplacerad. Den är väl där för att berätta något om Andrews personlighet och hans besatthet i målet att bli en av de bästa men det kommer ändå fram genom nästan allt annat i filmen. För mig står den ändå som en av det gångna årets bättre filmer.

Grattis!

whiplash.

Senast redigerad av meetthefockers 2015-01-09 kl. 23:23.
Citera
2015-01-10, 00:01
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Perfekt att du berättade slutet på Sniper som jag med flera inte sett...
Du tycker inte att en spoiler hade varit på sin plats..?
Den är ju iofs baserad på Chris Kyle's liv och hur det gick för honom är ju knappast okänt. Men visst, en spoiler skadar ju inte.

Fasanjägarna: http://www.imdb.com/title/tt3140100/?ref_=nv_sr_1

Bra dansk film som jag tror är numero dos med snutparet Fares Fares och Nikolaj Kaas. 7.4 i betyg är lite overkill tycker jag kanske. Det är en habil och spännande film med helt ok skådespeleri, men jag nöjer mig med en 6.5 då jag inte tycker att den är något extraordinärt. Som en bättre Beck-film ungefär.
Citera
2015-01-10, 00:13
Medlem
Bajenjeppes avatar
Hemma bäst (2006)

Skön film i denna "kategori". En del humor och rätt underhållande. 3/5 får det nog bli.
Citera
2015-01-10, 00:55
Bannlyst
Birdman Wow, denna var inte så värst mycket att hänga i julgranen och borde kastas ut med den. Ingen av skådisarna gör heller någon direkt bra insats. Om man ska glo på en komedi om en show och vad som händer bakom scenen så är A Prairie Home Companion vassare och framför allt roligare. Dessa två filmers grundteman är visserligen om olika saker och använder kameran på olika sätt. Men som en film om en show vinner filmen från 2006.

5/10
Citera
2015-01-10, 01:47
Medlem
Les Misérables (2012)

Nä musikaler är verkligen inte min grej. Framförallt inte när varenda ord i hela filmen sjungs. Orkade inte lyssna ordentligt så jag fattade ingenting under den första timmen. Blev intressantare när anne hathaway försvann och eddie redmayne kom in i filmen Han var för övrigt den enda med okej sångröst, resten var usla. Men den var visuellt vacker och jag kommer ge den en ny chans någon gång. 6/10
Citera
2015-01-10, 01:49
Medlem
Backdraft (1991)
Vet inte riktigt vad jag tycker om denna film. Allt känns väldigt krystat och en konstig dynamik mellan de två bröderna. Dåligt val av skådespelaren William Baldwin som spelar Brian McCaffrey tycker jag. Han spelar sonen som väljer att bli brandman efter att hans far dog som brandman. Han jobbar sida vid sida om sin bror.

Betyg: 5/10
Citera
2015-01-10, 10:55
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Les Misérables (2012)

Nä musikaler är verkligen inte min grej. Framförallt inte när varenda ord i hela filmen sjungs. Orkade inte lyssna ordentligt så jag fattade ingenting under den första timmen. Blev intressantare när anne hathaway försvann och eddie redmayne kom in i filmen Han var för övrigt den enda med okej sångröst, resten var usla. Men den var visuellt vacker och jag kommer ge den en ny chans någon gång. 6/10

Du borde helt klart se om filmen eller se Les Misérables in Concert: The 25th Anniversary (2010) om du inte förstod någonting, för historien är fruktansvärd bra!(i och för sig kan det vara jobbigt om man inte gillar musikaler)

Filmen lider lite av att det är skådespelare som sjunger och inte vokalister som skådespelar vilket märks tydligast på Russell Crowe. Men jag gillar det som det är. Om man vill se vokalister som skådespelar kan man titta på teatern istället!
Senast redigerad av N.I.B 2015-01-10 kl. 11:14.
Citera
2015-01-10, 11:04
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Backdraft (1991)
Vet inte riktigt vad jag tycker om denna film. Allt känns väldigt krystat och en konstig dynamik mellan de två bröderna. Dåligt val av skådespelaren William Baldwin som spelar Brian McCaffrey tycker jag. Han spelar sonen som väljer att bli brandman efter att hans far dog som brandman. Han jobbar sida vid sida om sin bror.

Betyg: 5/10
För att inte tala om hur sjukt orealistisk den är. Springa runt i fullt utvecklade bränder utan andningsmask osv. Jo tjena

Wilderness: http://www.imdb.com/title/tt0465670/?ref_=nv_sr_4

Ett gäng unga grabbar som sitter på en ungdomsanstalt får, sedan en av deras cellkamrater tagit livet av sig, följa med en av fångvaktarna till en öde ö för att campa och reflektera mm. Det visar sig dock snart att ön inte är så öde som de trott.

Spännande film med överlag bra skådespelare, särskilt de yngre förmågorna. Ploten är kanske något osannolik och överdriven, men om man bortser från det så är det en klart sevärd film såväl ur ett dramaperspektiv som ett spänningsdito. Alltid kul med brittiska filmer med härliga dialekter också.

6.5/10
Citera
2015-01-10, 14:40
Medlem
sim-man92s avatar
Såg Inherent Vice, kan beskriva den med ett ord. Flum.
Bör ses om för att få en klarare bild. Men den är alldeles för ointressant, för att jag någonsin kommer göra det, tror jag
Citera
2015-01-10, 14:53
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Såg Inherent Vice, kan beskriva den med ett ord. Flum.
Bör ses om för att få en klarare bild. Men den är alldeles för ointressant, för att jag någonsin kommer göra det, tror jag

Vad ger du för betyg?

Apropå något helt annat, såg att du gett The Housmaid (1960) en etta, hade tänkt ha den i mitt asiatiska projekt som du kanske lagt märke till. Varför detta dåliga betyg? Var den så usel? Står mellan att välja den eller Io Island av samma regissör.
Citera
2015-01-10, 14:58
Medlem
Ratis avatar
Såg nyss Little Nicky (2000) på TV7. Det kan nog vara den sämsta film som jag någonsin sett.
Citera
2015-01-10, 14:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Apropå något helt annat, såg att du gett The Housmaid (1960) en etta, hade tänkt ha den i mitt asiatiska projekt som du kanske lagt märke till. Varför detta dåliga betyg? Var den så usel? Står mellan att välja den eller Io Island av samma regissör.

Har för mig att han inte ser så där jättemycket asiatiskt, kanske det som spökar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in