Projekt 90-tal
Film: 14/50
Lost Highway (1997)
Nu har jag varit på besök i Mr. Lynch's surrealistiska värld igen. Det är alltid trevligt att besöka den!
Lost Highway är en invecklad men ack så komplex film, där allting lämnas åt tittaren, men egentligen så får vi ingenting. Som vanligt så blir jag helt jävla golvad av Lynch och hans jävla förvirrande filmer, jag sitter och pusslar fram och tillbaka hela filmen ut, letar pusselbitar, hittar inga, hittar några, de passar inte. DET är vad jag vill ha av en Lynch-rulle - total förvirring.
Det är ju så satans svårt att skriva någonting efter att man sett en film av my man, the master, David Lynch. Man är ju helt ordlös, samtidigt som man är chockad, förbryllad och inte riktigt vet vad man ska göra.
Betyg på en Lynch film är ju också åt helvetet, nästan omöjligt att sätta. Jag har haft ångest över i princip alla (förutom Straight Story, den älskar jag för vad den är) Lynch-filmer och betygssättningen av dem.
Jag vet inte riktigt vad jag ska dra till med för någon siffra så att jag känner mig nöjd. Pendlar nog mellan åttan och nian, åttan för låg och nian för hög.
Svårt, svårt, svårt.
Betyg: +++++8/10 (sålänge, kan höjas)
EDIT: När jag egentligen vill sätta ett högre betyg än vad jag gör så är det ofta inte lätt att hålla sig från att sätta ett högre betyg. Därför får Lost Highway nytt betyg
9/10