2014-10-12, 02:29
Medlem
NirvanAs avatar
A Coffee in Berlin

Rött skön film i lugnt tempo, kändes vardaglig och var lätt att relatera till. Bitvis ganska rolig också.

3/5
Citera
2014-10-12, 03:00
Medlem
jönssonligan på Mallorca, riktigt klassiker och bra 5/5 dynamit
Citera
2014-10-12, 04:41
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyCoq
Såg just Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Riktigt bra film. Rätt snurrig och massa undermeningar och lite svårt att hänga med, just såna filmer jag älskar.

4/5 tofflor.
En smart actionfilm som jag gillade mycket när det begav sig och här ser vi en ung Jason Statham som numera staplar B-actionfilmer på hög.
Citera
2014-10-12, 10:23
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Såg också Wrecked igår på tv. Även den en var värdelös. Två 1/5 igår, inte bra jobbat. Ligger på ett snitt på 1,83 hittills denna månaden. Snaaark.
Citera
2014-10-12, 11:46
Medlem
AshbergSerDigs avatar
New world 2013 http://www.imdb.com/title/tt2625030/

Asiatisk maffiafilm. I början hade jag lite svårt att se skillnad på vissa, men det blev bättre efter en stund.
I övrigt en fantastiskt bra film, med story bättre än deflesta maffiafilmer jag sett.
Älskar hela hirarkisystemet i asiatisk gangsterkultur, även kostymerna. Fightscenerna gillade jag också, rätt coolt med folk i snygga kostymer slåss med bollträn o kniv.

8/10.
Citera
2014-10-12, 11:52
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig

Asiatisk maffiafilm. I början hade jag lite svårt att se skillnad på vissa, men det blev bättre efter en stund.
I övrigt en fantastiskt bra film, med story bättre än deflesta maffiafilmer jag sett.
Älskar hela hirarkisystemet i asiatisk gangsterkultur, även kostymerna. Fightscenerna gillade jag också, rätt coolt med folk i snygga kostymer slåss med bollträn o kniv.

8/10.
Rekommenderar dig att se A Dirty Carnival, No Mercy for the rude , A bittersweet Life och The man from Nowhere om du diggade New World, alla filmer är i yttersta världsklass.
Citera
2014-10-12, 12:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Såg också Wrecked igår på tv. Även den en var värdelös. Två 1/5 igår, inte bra jobbat. Ligger på ett snitt på 1,83 hittills denna månaden. Snaaark.

Har väl snart delat ut tio stycken ettor denna månaden, blev en till idag...
Citera
2014-10-12, 12:41
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har väl snart delat ut tio stycken ettor denna månaden, blev en till idag...

Har också en dålig månad. Betygen är ju inte så hemska, 432211, men bara sex stycken filmer...
Citera
2014-10-12, 12:53
Medlem
This Is the End (2013)

Trodde fan inte jag skulle gilla det här men blev positivt överraskad. Visst, lite för mycket kiss o bajs humor för min smak, men annars var den faktiskt väldigt underhållande och annorlunda. Gillade den bisarra handlingen och att skådisarna spelade sig själva. Imponerande animationer också med tanke på att det är en amerikansk komedi liksom. 7/10
Citera
2014-10-12, 14:05
Medlem
Catapillas avatar
Min månad var nattsvart betygsmässigt fram tills nyligen då jag gav dom två senaste filmerna jag såg 6 / 10 samt 9 / 10 (Strip nude for your killer 6, Notorious, 9)
Citera
2014-10-12, 15:44
Medlem
Atonement (2007)

Hade stora förhoppningar efter att ha sett trailern men blev lite besviken. Gillade inte att det var så osammanhängande klippt, blev mest bara förvirrande och irriterande. Annars var det en fin och visuellt vacker film. Hjärtskärande slut. Fan vad jag ville ge ungjäveln en fet käftsmäll. 7/10
Citera
2014-10-12, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig

8/10.

New World är okej men har en hel del problem! Stora problem!
Jag har skrivit om den här filmen tidigare. Det är extremt klyschig och inte i närheten av de bästa Koreanska gangsterrullarna.
Men den har ändå sina fördelar. Snyggt gjort och riktigt fin musik.

Typisk 3 av 5. Med ett bättre och mer trovärdigt manus hade filmen kunnat blivit något riktigt stort. Nu faller den tyvärr på mållinjen.
Men musiken är fin i alla fall!
https://www.youtube.com/watch?v=XMx87XChRKg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in