2014-11-03, 10:34
Medlem
hattori.hanzos avatar
The Signal - 2014

Inte speciellt bra 4/10
Citera
2014-11-03, 15:37
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Tyckte om denna mörka, fylliga och lyxiga variant av den svenska förlagan.
Ja den hade helt klart mörker som överlag. Men då snackar jag om både filmkonst och omgivning men vad som angår lyx så tycker jag inte det faller in i omgivning i alla fall då filmen tog vara på vår lantliga kultur, vilket som inte är så smakfullt.
Har dock inte sett den svenska versionen.
Citera
2014-11-03, 15:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Har dock inte sett den svenska versionen.

Se den, den är mycket bättre!
Citera
2014-11-03, 16:45
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Så pass.
Är ju inget SF fan men efter denna filmen så är jag snarare mer sugen på att läsa boken än att se en ny film version.
Citera
2014-11-03, 17:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Så pass.
Är ju inget SF fan men efter denna filmen så är jag snarare mer sugen på att läsa boken än att se en ny film version.

Bokserien hör till bland det absolut sämsta som jag någonsin har läst, Larsson kunde verkligen inte skriva, och det är egentligen bara första filmen som är bra, men nu fick jag sug att se om trilogin, då jag inte minns andra filmen och trean har jag inte sett alls.
Citera
2014-11-03, 19:12
Medlem
Don.McLeans avatar
Fury en riktigt grym film, spännande och mycket adrenalin genom hela filmen.
Skådespelare gjorde bra och trovärdiga roller.
5 av 5 DVD skivor
Citera
2014-11-03, 19:24
Medlem
Boyhood (2014)

Väldigt fascinerande och intressant koncept. Trots att den var så lång så var den aldrig tråkig. Var hela tiden intresserad att se personlighetsförändringarna som skett sedan senaste hoppet i åldern. Barndomsscenerna gjorde mig nostalgisk eftersom jag själv var barn under de åren. Var dock väldigt frustrerande att man hade så många frågor man inte fick besvarade. Hade velat se ännu mer. Samtidigt gjorde det filmen realistisk. Man kände sig lite som en fluga på väggen. Ibland måste man flyga iväg och ser inte allt som händer. 7/10
Citera
2014-11-03, 19:58
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Utan tvekan! Nyinspelningen med Craig är jävligt överskattad enligt mig och alldeles för seg.
Citera
2014-11-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Utan tvekan! Nyinspelningen med Craig är jävligt överskattad enligt mig och alldeles för seg.

Framförallt är den jävligt onödig! Jag är inte den som gnäller varje gång det vankas remakes, men när originalet är BRA finns det ju ingen som helst mening med en remake. Och kan inte amerikanarna se på utländsk film med undertexter kan de ta och skita på sig! Visa lite ryggrad, sälj inte rättigheterna till asen, hur mycket de än bjuder.
Citera
2014-11-03, 20:20
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Framförallt är den jävligt onödig! Jag är inte den som gnäller varje gång det vankas remakes, men när originalet är BRA finns det ju ingen som helst mening med en remake. Och kan inte amerikanarna se på utländsk film med undertexter kan de ta och skita på sig! Visa lite ryggrad, sälj inte rättigheterna till asen, hur mycket de än bjuder.

Precis! Och sen så pass kort inpå originalet.
Citera
2014-11-03, 22:02
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Så pass.

Hoppa över den svenska versionen, är bara Noomi Rapace som räddar filmtrilogin från ett totalt fiasko. Tunnare svensk filmserie från senare år får man leta efter.
Citera
2014-11-03, 22:49
Medlem
Millkys avatar
Fury (2014)

En riktigt underhållande, spännande och bra film. Med bra skådespelar insatser. Och underbara effekter och ljud.
Tycker absolut inte den förtjänar så mycket skit den får. Visst har den lite missar här oc var om man ska titta tillbaka noga i historien. Men är ju ändå en Hollywood film. Vad hade folk förväntat sig?!
Slutet kan jag dock tycka är lite överdrivet, men förstör absolut inte filmen. Gilla den den skarpt.

7/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in