2014-10-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ofta känns det som att jag är ensam om att gilla den... !
Vit katt, svart katt.
Citera
2014-10-11, 20:01
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
The Temple of Doom är hemsk. Men The Last Crusade är fantastisk. En av de bästa äventyrsfilmerna någonsin.

Ja, The Last Crusade är klart den starkaste även om jag gillar den första väldigt, väldigt mycket.
Citera
2014-10-11, 20:13
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Jag tycker att den är ganska bra, såg den väldigt mycket som liten så det kanske är därför.
Citera
2014-10-11, 20:15
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Automata
2014, Thriller/Sci fi
Med Antonio Banderas, Robert Forster, Dylan Mcdermont och Melanie Griffith

Att förvänta sig: Antonio Banderas i en visuell vacker framtidsdystopi där en kall och mörk värld härjar. En långsam science fiction med fokus på robotar och ingen cyborgfilm med Blade Runner känsla.

Jag hade inte så höga förväntningar när det gällde denna film med tanke på det något halvljumma recensioner som fanns ute.

Till en början känns det som en ordinär robotfilm som förpackas i något av en Blade Runner stil i och med att Antonio Banderas tar rollen som någon som undersöker ett problem. Det är den första delen av filmen och också den bättre delen. Här slutar också jämförelserna och likheterna med Blade Runner. Automata tar sitt egna liv och blir en slags storslaget robotdrama med en del trillerinslag.
Vad Automata lyckas med är att man får en viss sympati för robotarna men samtidigt är det aningen platt. Miljöerna är smått fantastiska och det hela känns både påkostat och ambitiöst.

Samma känsla uppstod när jag såg AI första gången och det är att Automata är en riktigt vacker och välgjord film som inte bjuder på några större avtryck och överraskningar. Det här är godis för oss som gillar långsamma Science fictions där det mest är ytan som tilltalar. Precis som AI är Automata en film som kommer växa med tiden och bli mer uppskattad.

Vad är det egentligen med nutidens Science Fiction, varför ska alltid havet och stränderna stå för hoppet? Är det möjligtvis en symbol för naturen och livet i kontrast till den futuristiska och nersmutsade staden?

Betyg: Är du ute efter långsamma visuella Science Fiction filmer mer robotar är det här garanterat något för dig. Automata fungerar som en stabil genrefilm.

Vilken Sci Fi med androidelement bör du välja från 2014? Automata är given för dig som vill ha en robotfilm och The Machine är ett måste för dig som vill ha en Cyborgfilm!
The Machine är den bättre filmen av de två men Automata har ett mer tillfredsställande slut!

Automata är värd 3 robotar av 5, 2010-talets AI

Tackar för tipset, verkar väldigt intressant den filmen, skriver upp den bland andra 2014 filmer jag ska ta igen efter mitt skräcktema nu under Oktober månad.
Citera
2014-10-11, 20:23
Bannlyst
Star Wars IV: A New Hope

Spännande film, kom inte ihåg senast jag så en Star Wars film nu, den är också stundtals väldigt charmig. Kommer knappt ihåg en sen i filmen dock så det kändes som att se Star Wars för första gången. 8/10
Citera
2014-10-11, 20:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Jag tycker att den är ganska bra, såg den väldigt mycket som liten så det kanske är därför.

Temple of Doom var den första Indy-filmen som jag såg under mitten av 90-talet och rådiggade den redan då, sen har den alltid varit en favorit sedan dess, då min kompis (född -82) inte förstår alls hur jag kan gilla den då han gillar Raiders... mer!
Citera
2014-10-11, 20:46
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Temple of Doom var den första Indy-filmen som jag såg under mitten av 90-talet och rådiggade den redan då, sen har den alltid varit en favorit sedan dess, då min kompis (född -82) inte förstår alls hur jag kan gilla den då han gillar Raiders... mer!

Min personliga favorit är Last Crusade, mest för att jag bara älskar kemin mellan Harrison Ford och Sean Connery.
Men tycker alla 4st Indy filmer är bra, till och med 4an som ja är sämst i hela serien men jag är på James (Cinemassacre) sida på den filmen, det var mäktigt att se en Indy film på bio. Har dock för övrigt också sett Raiders på bio här där jag bor då biografen körde klassiska filmer, kör de ibland. Fick även sett Chaplin's City Lights och King Kong, de var fan i mig mäktigt då båda två är i min topp 5 favoriter någonsin.
Citera
2014-10-11, 20:54
Bannlyst
Nej fyran är allt annat än bra. Men du verkar ju ha en grej för del 4 och 5.
Antar att du flåsar över Prometheus och Karate Kid 4 också?
Citera
2014-10-11, 20:59
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Nej, det är du verkligen inte. Nu vet jag inte riktigt vilken av filmerna jag håller högst, men skulle någon fråga mig vilken film jag anser har bäst musik skulle jag säga Temple of Doom. Den är bredast och mest underhållande. Inte nog med att den har riktigt bra actionmusik som i de andra filmerna har den också den där kören vid offringen som är obehaglig, sedan temat för Short Round och för slavarna etc. För mig är den fulländad. Fick just upp det sistnämnda temat i huvudet när jag skrev det här, helt otroligt eftersom det var sjukt längesedan jag lyssnade på musiken. Det är en skam att John Williams aldrig vann någon Oscar för någon av Indiana Jones-filmerna. Kan kanske vara ett av de minnesvärda teman i filmhistorien även om jag ogillar att lägga så mycket uppmärksamhet på endast ett tema då jag tycker resterande material får oförtjänt lite uppmärksamhet. Det bästa med den fjärde filmen var musiken även om den inte alls var lika stark som någon i trilogin. Den är mer svårtillgänglig, speciellt musiken som spelas vid en del spänningscener, men den är fortfarande bland det bästa som gjordes det året vilket säger lite om lägstanivån.... Hoppas att han lyckas med Star Wars nästa år och får en film att jobba med som åtminstone är lika bra som musiken (inte som prequelsen mao)...

En sak är i alla fall säker och det är att han inte är sjuk och inte klarar av det (om han nu inte blir dålig under året, man kan ju inte säga något med tanke på att han kommer att vara 83 år när filmen kommer ut), det här gjorde han gjorde han för 2 månader sedan - http://youtu.be/V--DvViEzvg?t=2m13s Får se om han gör den andra och tredje filmen i den nya Star Wars-trilogin också, han verkar bara vara klar för första än så länge.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-10-11 kl. 21:01.
Citera
2014-10-11, 21:00
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Nej fyran är allt annat än bra. Men du verkar ju ha en grej för del 4 och 5.
Antar att du flåsar över Prometheus och Karate Kid 4 också?

Prometheus anser jag inte är fy skam som många anser, men då är jag ingen nörd inom Alien världen. Är det en dum film? Absolut, men underhållande sci-fi film, finns betydligt sämre som kommit ut sedan 2012. En simpel 3/5 för min del.
Inte sett Karate Kid 4 och planerar heller inte på det då den verkar rent ut av vara dålig.

Dessutom så innebär del 4 och 5 inte att det är skit, Empire Strikes Back är femte filmen i en serie, och är enligt många den bästa. Fast det var ju också ett kliché svar det står jag för.
Citera
2014-10-11, 21:29
Medlem
Pretty Woman (1990)

Är lite pinsamt att vara tjej och erkänna att jag faktiskt aldrig har sett pretty woman förut. Bara tanken att det är typ världens populäraste chick flick har skrämt bort mig i flera år (ja jag är lite udda). Men nu tog jag tag i saken och blev positivt överraskad. Var ju en mysig och fin film faktiskt. Kanske är jag mer tjejig än jag vill erkänna... 8/10
Citera
2014-10-11, 21:40
Bannlyst
The Mothman Prophecies

Nu har jag äntligen sett hela denna filmen, jag måste säga att den var riktigt kuslig med alla telefonsamtal han fick och att professiorna stämde överens så mycket. Riktigt obehaglig film, men också väldigt småsorglig film, jag tänker då inte gå in i detalj för då har jag förstört grejen med filmen, vill bara säga att filmen var mycket bra från början till slutet. "Mothman is out there somewhere". 9/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in