Citat:
Ursprungligen postat av
Rakii
Ofta känns det som att jag är ensam om att gilla den... !
Nej, det är du verkligen inte. Nu vet jag inte riktigt vilken av filmerna jag håller högst, men skulle någon fråga mig vilken film jag anser har bäst musik skulle jag säga Temple of Doom. Den är bredast och mest underhållande. Inte nog med att den har riktigt bra actionmusik som i de andra filmerna har den också den där kören vid offringen som är obehaglig, sedan temat för Short Round och för slavarna etc. För mig är den fulländad. Fick just upp det sistnämnda temat i huvudet när jag skrev det här, helt otroligt eftersom det var sjukt längesedan jag lyssnade på musiken. Det är en skam att John Williams aldrig vann någon Oscar för någon av Indiana Jones-filmerna. Kan kanske vara ett av de minnesvärda teman i filmhistorien även om jag ogillar att lägga så mycket uppmärksamhet på endast ett tema då jag tycker resterande material får oförtjänt lite uppmärksamhet. Det bästa med den fjärde filmen var musiken även om den inte alls var lika stark som någon i trilogin. Den är mer svårtillgänglig, speciellt musiken som spelas vid en del spänningscener, men den är fortfarande bland det bästa som gjordes det året vilket säger lite om lägstanivån.... Hoppas att han lyckas med Star Wars nästa år och får en film att jobba med som åtminstone är lika bra som musiken (inte som prequelsen mao)...
En sak är i alla fall säker och det är att han inte är sjuk och inte klarar av det (om han nu inte blir dålig under året, man kan ju inte säga något med tanke på att han kommer att vara 83 år när filmen kommer ut), det här gjorde han gjorde han för 2 månader sedan -
http://youtu.be/V--DvViEzvg?t=2m13s Får se om han gör den andra och tredje filmen i den nya Star Wars-trilogin också, han verkar bara vara klar för första än så länge.