2014-08-22, 03:49
Medlem
Holmquists avatar
Los últimos días - http://www.imdb.com/title/tt1935914/?ref_=nv_sr_2

Jag brukar gilla postapokalyptiska filmer, men denna var riktigt seg.

Vet inte om det berodde på att undertexten som jag använde mig av var dåligt eller om det aldrig förklarades varför bara dem som föddes efter "katastrofen" kunde vara utomhus utan att dö

Sen så blev jag gång på gång förvånad över hur dumma beslut karaktärerna tog.

Ett exempel. Kunde inte annat än att skratta då en kvinna dör efter att hon blivit "omringad" av en liten brand samtidigt som taket ovanför henne håller på att rasa in. Självklart står hon bara där och skriker istället för att gå,hoppa,springa eller vad fan som helst genom elden som var så pass liten att det bara blev komiskt.

Vill inte spoila för mycket så nöjer mig så här.

1.5/5 ger jag i betyg och då är jag nästan generös.
Citera
2014-08-22, 06:34
Medlem
kuddenchristos avatar
Disneys "Den lilla sjöjungfrun" från 1989.

Jag såg den nyligen för första gången på cirka 10 år. Som barn såg jag den många gånger under 90-talet. Jag kunde nyss ha sett filmen med engelskt tal, men för nostalgins skull ställde jag in den på svensk tal. Jag tycker att "Den lilla sjöjungfrun" är en relativt bra tecknad film som förtjänar en svag 4/5 i betyg.

Som vuxen skrattar jag fortfarande åt den rolige fiskmåsen Mozart.
Citera
2014-08-22, 12:42
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Peter Berg är verkligen en regissör på väg käpprätt nedåt, först Battleship och nu denna...

Frågan är om han har någonsin varit speciellt bra, tycker inte Collateral är någon höjdarfilm precis.
Citera
2014-08-22, 12:48
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Frågan är om han har någonsin varit speciellt bra, tycker inte Collateral är någon höjdarfilm precis.
Vilken tur att det inte är han som regisserat den då
Citera
2014-08-22, 12:50
Medlem
upperkatts avatar
Burn After Reading. Bra film. 6/10.
Citera
2014-08-22, 13:07
Medlem
Catapillas avatar
Nowhere to go but up med Audrey Tautou

helt otroligt dålig
Citera
2014-08-22, 14:25
Bannlyst
Rampage 2

Bill Williamsons sjuka resa fortsätter denna gång inne hos det lokala tv-bolagets domäner. Det är intressant att filmen mer jobbar på att vara samhällsaktuell genom att ta upp Assange och Snowden. Samhällskritiken ger filmen en helt annan ton. Men lite av det "shock value" som fanns i första filmen är bortblåst och det gör att man inte känner samma rädsla och chock inför vad som utspelar sig. Visserligen har Rampage 2 en hel del att bjuda på men det är istället samhällskritiken som är största fokus denna gång. Framförallt är det USA som får en stor känga och det går inte annat än att hålla med i månt och mycket. Men jag är ingen av Bills revolutionärer som är redo att ta lagen i egna händer och göra upp med samhället. Det är kul att douchbagen Lochlyn Munro får en stor roll och han sätter en perfekt nyhetsankare som inte kan dras ifrån sin egen figur.

Betyg: Rampage 2 vilar tungt på samhällskritiken, men den når aldrig de chockerande höjderna som föregångaren. De mesta är aningen sämre (musik, miljöer osv). Det enda som är aningen bättre är skådespelet (exklusive Uwe Bolls cameos) och att filmen känns mer aktuell än någonsin.

3 av 5. Rekommenderas för dig som vill ha en manly movie med en del samhällskritik och törstar du efter lite våld så kommer du bli mätt för en eftermiddag.
Citera
2014-08-22, 14:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45

Michael Mann gjorde ju som bekant Collateral, men Berg gjorde ju sig ett namn med tv-serien Friday Night Lights som jag inte sett men som ska vara väldigt omtyckt.
Citera
2014-08-22, 16:28
Medlem
Kill theory (2009)
Sex ungdomar i en stuga och en galen mördare utanför. Det känns som jag sett liknande filmer förut...
Det som gör att denna sticker ut lite är att mördaren "tvingar" ungdomarna att döda varandra. Fast det upplägget har man ju också sett ofta. Filmen är inte direkt dålig,men det känns lite overkligt hur mördaren kan veta allt som händer i huset. Ungdomarna har ju kunna fört ett himla liv och "låtsas" döda varandra. Och sedan försöka övermanna mördaren. Men vad vet jag? Får väl vänta tills jag själv hamnar i ett liknande läge.... Den får 5 av 10 (en svag femma).
Citera
2014-08-22, 16:39
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
4443321 har han fått av mig. Ena trean, Tenebre, tänker jag tillbaka på som en fyra dock. Det var min första giallo och jag hade lite svårt för genren i början. Bäst är The Bird With the Crystal Plumage, sämst är Mother of Tears och mest överskattad är Inferno.

The Bird With the Crystal Plumage var det många år sedan jag såg. Får se om den. Tycker Suspiria är överskattad. Var dock också många år sedan jag såg den filmen. Det brukar ju stå mellan just Suspiria och Profondo Rosso vilken som är Argentos film enligt många. Jag tycker hursomhelst Prodondo Rosso (Deep Red) är hans överlägset bästa film.

Ska som sagt se om filmerna jag nämnde innan, men tror knappast att jag kommer tycka dom är bättre.

Han har fått 4,3,3,3,3,3,3,2,1,1,1 av mig
Senast redigerad av Mysteriousstranger 2014-08-22 kl. 16:43.
Citera
2014-08-22, 19:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
The One I Love (2014)

3.5/5

Ska nog se den i kväll om jag inte blir för full.
Citera
2014-08-22, 22:29
Medlem
serotonins avatar
Detective Story (1951)

En vanlig dag på en polisstation i New York. Vi får följa ett gäng poliser och gripna kriminella och i centrum står hårdingen Kirk Douglas.

Inga monumentala skådespelarinsatser, men heller ingen som skämmer ut sig. Filmen funkar när den fokuserar på poliser/gripna, men blir sämre när Douglas och hans frus (Eleanor Parker) privatliv ges utrymme.

Filmen är taggad som noir; jag är förvisso inte helt klar över vad 'noir' egentligen innebär, men så mycket noirkänsla fick jag inte - snarare en okej polisrulle, varken mer eller mindre.

6/10 - en svag sexa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in