2015-06-07, 22:13
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Såg precis Ex Machina nu när tiden och suget för filmtittande har kommit tillbaka efter den årliga vårsvackan.

Håller med om de lovord jag lite med ett öga sett att den fått här. Riktigt solid film som överraskade mig positivt.
Citera
2015-06-07, 22:29
Medlem
nihilverums avatar
Resident Evil: Degeneration (2008)

Den första datoranimerade Resident Evil-filmen handlar om hur viruset släpps lös i Harvardville, varpå före detta elitsoldaterna Leon Kennedy och Claire Redfield (röster av Paul Mercier respektive Alyson Court) skickas dit för att rensa upp.

När grafikkvaliteten ändå kommit så här långt ser jag ingen vettig anledning att göra film baserat på TV-spel och använda någon annan metod än datoranimering, i synnerhet med tanke på att man ändå mer eller mindre måste använda datoranimering för specialeffekterna. Den här gången har man dock inte lyckats så bra med handlingen.

Betyget blir 4.5/10 eller 2/5 på Filmtipset.
Citera
2015-06-07, 22:34
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Boogie Nights (1997)

Vi får följa en ung kille som under slutet av 70-talet kliver in i porrindustrin och gör succé med sin gigantiska snorre. Han skaffar artistnamnet Dirk Diggler, vinner priser för sina prestationer men efter uppgång kommer ofta ett fall och filmen är jävligt mörk där ett tag.

155 minuter mästerlig briljans av Paul Thomas Anderson. Allting sitter. Det är spännande och man vet aldrig vad som händer i nästa scen. Ovanlig story. Otroligt träffsäker skildring av 70- och 80-talet (tror jag, men det känns genuint). Gjutet soundtrack. Snyggt kameraarbete med många långa tagningar. Och PTA verkar vara den som kan krama ur det absolut bästa ur skådespelarna.

5/5
Citera
2015-06-07, 22:36
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Boogie Nights (1997)
5/5

Kul att du gillade den, en av mina absoluta favoritfilmer. Den har allt; drama, komedi, grym musik, en grym cast.
Citera
2015-06-07, 22:41
Medlem
It follows
2/5
Badhuset sänkte filmen tyvärr.
Citera
2015-06-07, 22:57
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kul att du gillade den, en av mina absoluta favoritfilmer. Den har allt; drama, komedi, grym musik, en grym cast.

och porr !
Citera
2015-06-07, 23:12
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
och porr !
Filmen handlar om porr, men den räknas inte som en porrfilm.
Citera
2015-06-07, 23:17
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Filmen handlar om porr, men den räknas inte som en porrfilm.

Var ju menat som ett skämt. Att filmen också har porr element i sig i det han inkluderade. Men det var som sagt menat som ett skämt .
Citera
2015-06-07, 23:19
Medlem
2001 - Stanley Kubrick

10/10

Visst har den åldrats en smula främst vad gäller scenen med färden mot Jupiter och bortom, men den förblir i många stycken likväl en fascinerande och otroligt välgjord film. Vissa scener är förbluffande; då brukar jag som en lek försöka sätta mig in i hur det borde ha känts att se det på bio när filmen var ny på 60-talet.

Filmen är mycket lyckad gällande Kubricks förmåga att skapa mäktiga utdragna scener och hans fascination för mänskligt beteende i förhållande till extremt utsatta situationer.
Citera
2015-06-07, 23:29
Medlem
Herr.Dittlings avatar
En djävulsk fälla (1958)
Orson Welles hyllade klassiker där han spelar en genomrutten polis som planterar bevis hos dom han vill sätta fast.
Han har dock inte räknat med Charlton Heston som hotar att avslöja Orson.
Lite spännande, men jag hade nog förväntat mig något mer.

3/5
Citera
2015-06-07, 23:34
Medlem
Efter att ha sett Daredevil så kom jag på att jag har sett Elden Henson i nån väldigt bra film förut. Den filmen var The Mighty. Den fanns på Netflix och var minst lika bra som för 10+ år sen när jag såg den sist. Den visar verkligen hur fin en vänskap mellan två väldigt olika pojkar kan vara. Och har alltid gillat Big Guy Small Guy upplägget. 4/5 får den.
Citera
2015-06-07, 23:37
Medlem
Energiknippes avatar
Ex Machina

Jag måste säga att jag blev förtjust i denna film. Gillade den från början till slut. Hade knappt läst någonting om den så jag kom in med öppet sinne. Snyggt gjord och inte en helt traditionell film.

4/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in