2014-10-11, 21:49
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Ute och reser med jobbet så då får man tillgodose sig med det utbudet som visas på hotellets tv, idag gick The House Bunny med Anna Faris. Det enda positiva var att jag återigen påmindes om varför jag inte ser på film på tv längre, ren jävla skräp. Jag skrattade inte en enda gång, filmen var helt värdelös på alla sätt och vis vilket gjort mig så förbannad att jag inte klarar att skriva hur mycket fel det är att filmen ens existerar. Värdelös och den kvalar med säkerhet in på topp 10 av de sämsta filmer jag någonsin sett.

1/15
Citera
2014-10-11, 21:52
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Pretty Woman (1990)

Är lite pinsamt att vara tjej och erkänna att jag faktiskt aldrig har sett pretty woman förut. Bara tanken att det är typ världens populäraste chick flick har skrämt bort mig i flera år (ja jag är lite udda). Men nu tog jag tag i saken och blev positivt överraskad. Var ju en mysig och fin film faktiskt. Kanske är jag mer tjejig än jag vill erkänna... 8/10

Pretty Woman är skitbra!
Citera
2014-10-11, 22:44
Medlem
Adikatpws avatar
The Amazing Spider-Man 2 från 2014. Den var faktiskt helt okej, men det kändes ändå som att det fattades något. Den var även lite trög på att komma igång med spänningen, så den var lite tråkig i början, men när den väl kom igång blev den bra. Den var lite så där halv underhållande och passade att se på en lördag som denna.

Den får en 3,5a av 5 från mig.
Citera
2014-10-11, 23:11
Medlem
Catapillas avatar
Death Wish IV

Vilken höjdare!

Tyckte Death wish 1 och 2 var riktigt bra men trean var otroligt amatörmässig och väldigt ofta undrade jag om dom kört en tagning per scen filmen igenom, enda ljuspunkten där var sista 20 minutrarna som är ruskigt våldsamma. Förväntningarna på fyran var därför ljumma men den levererade action av hög klass och bra skådespel filmen igenom, ruskigt stark.
Citera
2014-10-11, 23:28
Medlem
Treants avatar
Deliver Us from Evil

Riktigt bra början, konstigt slut. Jag rekommenderar filmen till den som gillar filmer med inslag av det ockulta iaf.

6/10
Citera
2014-10-11, 23:38
Medlem
apelsinhimlens avatar
Stockholm Stories - svenskt drama från 2013.

Episodfilm där vi får följa fem personer som alla genomgår stora förändringar i livet, vilket också påverkar dem på flera olika sätt.

Är väldigt förtjust i episodfilmer och därför var Stockholm Stories en självklarhet att se.

Var dock inte en film som slukade mig på det sätt som jag hade hoppats även om Jonas Karlsson och den alltid utmärkte David Dencik briljerar i sina roller. Tycker samtidigt att den sistnämnde för tillfället är Sveriges bästa manliga skådespelare.

Andra halvan är bättre jämfört med filmens första halva och slutbetyget blir en stark 3:a av 5 möjliga poäng.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2014-10-11 kl. 23:45.
Citera
2014-10-11, 23:47
Medlem
WSEs avatar
Avgn the movie. skräp.
Citera
2014-10-12, 00:03
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Pretty Woman (1990)

Är lite pinsamt att vara tjej och erkänna att jag faktiskt aldrig har sett pretty woman förut. Bara tanken att det är typ världens populäraste chick flick har skrämt bort mig i flera år (ja jag är lite udda). Men nu tog jag tag i saken och blev positivt överraskad. Var ju en mysig och fin film faktiskt. Kanske är jag mer tjejig än jag vill erkänna... 8/10
Det är nog snarare Titanic som är världens populäraste "chick flick."

Jag håller med om att Pretty Woman är en fin och mysig film, men ett mästerverk tycker jag inte att den är.
Citera
2014-10-12, 00:07
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Stockholm Stories - svenskt drama från 2013.

Episodfilm där vi får följa fem personer som alla genomgår stora förändringar i livet, vilket också påverkar dem på flera olika sätt.

Är väldigt förtjust i episodfilmer och därför var Stockholm Stories en självklarhet att se.

Var dock inte en film som slukade mig på det sätt som jag hade hoppats även om Jonas Karlsson och den alltid utmärkte David Dencik briljerar i sina roller. Tycker samtidigt att den sistnämnde för tillfället är Sveriges bästa manliga skådespelare.

Andra halvan är bättre jämfört med filmens första halva och slutbetyget blir en stark 3:a av 5 möjliga poäng.

Är helt med dig på det fetade. Hög klass på honom och det har det varit länge och regelbundet. Jag ger filmen 2/5 ändå.
Citera
2014-10-12, 01:06
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Är helt med dig på det fetade. Hög klass på honom och det har det varit länge och regelbundet. Jag ger filmen 2/5 ändå.

Som de flesta andra upptäckte jag Dencik i TV-serien Lasermannen, där han är knäckande bra som John Ausonius, och sedan har han gått från klarhet till klarhet.

Gillade skarpt hans insatser i bland annat Tinker, Tailor, Soldier, Spy, Call Girl, Vi Är Bäst!, A Royal Affair och i den lysande TV-serien De Halvt Dolda.

Det är ingen slump att David Dencik spelar huvudrollen som Henry Morgan i filmatiseringen av Klas Östergrens Gentlemen därför att han är helt enkelt bäst som det ser ut nu.

En stor och dyr produktion som Gentlemen är kräver också en stor skådespelare, därför är valet av Dencik självklart.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2014-10-12 kl. 01:11.
Citera
2014-10-12, 01:19
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Death Wish IV

Vilken höjdare!

Tyckte Death wish 1 och 2 var riktigt bra men trean var otroligt amatörmässig och väldigt ofta undrade jag om dom kört en tagning per scen filmen igenom, enda ljuspunkten där var sista 20 minutrarna som är ruskigt våldsamma. Förväntningarna på fyran var därför ljumma men den levererade action av hög klass och bra skådespel filmen igenom, ruskigt stark.

Death Wish IV, ja. Kom ihåg när jag och min far hyrde den på VHS i slutet av 80-talet och jag hade precis blivit tillräckligt gammal för att få se den typen av filmer.

Minns den som häftig och det är något speciellt med Charles Bronson och hans djuriska utseende.

Det slutar helt enkelt illa om man bråkar med hårda Challe.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2014-10-12 kl. 01:23.
Citera
2014-10-12, 01:31
Medlem
WSEs avatar
Dawn of the planet of the apes

Håller på och tittar på den nu och...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem