2014-03-19, 20:21
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk

När såg du den senast? Jag såg den för någon dag sedan. Tycker du själv att det är bra produktion när t.ex. smockorna låter som ett TV-spel? Nostalgin spelar dig ett trick.
Där är jag helt benägen att hålla med dig. Visst kanske den var snygg i jämförelse just 1995, idag tycker inte jag att den fungerar. Dock har jag ju inte sett den förut så intrycket blir helt klart annorlunda på en sådan här film 20 år senare.
Citera
2014-03-19, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Där är jag helt benägen att hålla med dig. Visst kanske den var snygg i jämförelse just 1995, idag tycker inte jag att den fungerar. Dock har jag ju inte sett den förut så intrycket blir helt klart annorlunda på en sådan här film 20 år senare.

Titta på Blade Runner och tänk på att den är över ett decennium äldre, så den var inte särskilt välgjord ens 1995.
Citera
2014-03-19, 20:26
Medlem
BigLouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Escape plan Sylvester Stallone och Arnold Schwarzenegger Helgrymt!
Filmen var bra, spännande och handlingen Funkade. Schysta oneliners som väntat. Filmen bjöd på det som jag hade väntat mig. 7 av 10
Tycker att den var riktigt B, skådespelarnas insatser var inte bra. Fattade aldrig varför han hamnade på det där fängelset över huvud taget heller
Citera
2014-03-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigLouie
Tycker att den var riktigt B, skådespelarnas insatser var inte bra. Fattade aldrig varför han hamnade på det där fängelset över huvud taget heller

Då ska du nog se om filmen, eftersom det förklarades klart och tydligt.
Citera
2014-03-19, 20:36
Medlem
upperkatts avatar
Saam gaang yi. Tre delar alltså. Första delen får 4/10, andra 8/10 och tredje 6/10, så mitt betyg blir ett medelvärde av detta. Ganska bra film. 6/10.
Citera
2014-03-19, 20:41
Medlem
BigLouies avatar
Citat:
Då ska du nog se om filmen, eftersom det förklarades klart och tydligt.
Förklaras ja, men det var väldigt konstigt, lite rörigt tycker jag. Ingen film som står långt upp på prioriteringslistan över filmer att se igen.
Citera
2014-03-19, 21:05
Medlem
Jag såg Michael Kohlhaas igår för den fanns att ladda ner i 720p och kan rekommendera filmen om man gillar Mads Mikkelsen och lite djupare filmer.

Får betyg 4/5 av mig.
Citera
2014-03-19, 21:36
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:

När såg du den senast? Jag såg den för någon dag sedan. Tycker du själv att det är bra produktion när t.ex. smockorna låter som ett TV-spel? Nostalgin spelar dig ett trick.

Jag var fyra år när filmen släpptes, såg den för första gången när jag var, omkring, 18.. tror jag. Såg den senast för kanske ett halvår sen.

Produktionsdesignen är genial (som alltid i Gilliams filmer), och fotot är briljant. Väldigt välgjord film, det här är första gången jag hör någon klaga på filmens visuella aspekter.
Citera
2014-03-19, 22:49
Medlem
robomans avatar
Helt oberoende av allt snack om apfilmen (som pågår i den andra tråden) ger jag mig nu i kast med Brazil (1985). Varför? För att jag fortsätter att trevande ta mig igenom de kluriga, mystiska eller obehagliga filmer som omnämnts i den här tråden: (FB) Polanski-, Lynch- och Kubrick-genren

För tredje gången väljer jag nu bort The Ghost Writer, trots att jag fortfarande är väldigt sugen på den. Vilken spännande följetång, är det månne Polanskis tur imorgon istället? Vi får väl se.

EDIT: Nämen, nu postade jag ju i fel tråd ändå! Det är ju här det snackas om apfilmen!
Senast redigerad av roboman 2014-03-19 kl. 23:19.
Citera
2014-03-20, 00:35
Medlem
saggesalivs avatar
Lolita (1962) höll fortfarande samma klass som innan, jag undrar om den inte var lite bättre än vad jag mindes den. Briljant på de mesta plan, samarbetet Nabokov och Kubrick emellan är utmärkt och helt fantastiskt. Även om jag tror att denna filmen är en sådan film som skulle tjäna på att vara filmad i färg, så tör inte det svartvita. En helt felfri film som faktiskt var bättre än vad jag mindes den.

9/10
Citera
2014-03-20, 02:11
Medlem
Bagheeeras avatar
The Secret Life of Walter Mitty

Bra film kort och gott. Förutsägbar men tycker ändå att filmen och Ben Stiller håller en hyfsad hög nivå och miljöerna i filmen är ju helt makalösa.

7/10
Citera
2014-03-20, 10:25
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagheeera
The Secret Life of Walter Mitty

Bra film kort och gott. Förutsägbar men tycker ändå att filmen och Ben Stiller håller en hyfsad hög nivå och miljöerna i filmen är ju helt makalösa.

7/10

Slutet var skitnödigt som fan tyckte jag. Håller med dig om miljöerna dock!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in