American Warship (även kallad Battleship & American Battleship, fråga mig inte varför). Jag och en polare har startat ett litet projekt med att kolla igenom kassa filmer. Typ 3,5 och lägre på IMDB
Filmen har betyget 2,8 om jag inte minns fel och måste säga efter att ha sett filmen, är nästan i överkant. Osammanhängande story och genomfula effekter. Vissa scener när skeppet avlossar kanoner, visas säkert 5-6 ggr om inte mer, ibland vänder man samma scen spegelvänt hahaha..
Filmen känns som att den nästan är gjord i parodisyfte, lite som guldkornet "Sharknado" för er som sett den. Det sjukaste är dock att Carl Weathers (rocky, happy gilmore) är med. Någon som vet om han har varit missbrukare/speltorsk etc. Eller känner han någon i produktionen och vill vara schysst? Även om han inte är en superstjärna så känns detta långt under hans värdighet.
Betyg: som film 1/10, som "underhållning" bara för att det är så jävla dåligt 4/10.
Om det är några andra som vill haka på "dåliga-filmer marathonet" så finns det några man lär se i samma kategori: ovan nämnda Sharknado och Dragon Gasps