2014-02-24, 21:21
Medlem
upperkatts avatar
Shadow of a Doubt. Mycket bra film. 8/10.
Citera
2014-02-24, 21:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt

Märks tydligt att Wentworth Miller sneglat på den då han skrev manuset till Stoker.
Citera
2014-02-24, 22:09
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
10 orsaker att hata dig.
http://www.imdb.com/title/tt0147800/

Typiskt tonårsrulle med bl.a. Heath Ledger och Joseph Gordon-Levitt. Handlar om två killar som blir kära i två tjejer osv.

3/5, en mysig och smårolig film som definitivt var bättre än vad jag hade förväntat mig.

Denna är bra!
Citera
2014-02-24, 22:11
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt

Ärligt talat fann jag denna aningen överskattad. Inte 8/10 i min bok. Joseph Cotten är däremot riktigt bra och ruggig i sin roll.
Citera
2014-02-24, 22:44
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Wristcutters: A Love Story

Underbar film som var en ren njutning att se. Stämningen, atmosfären, fotot, musiken var fantastiskt. Blandar, mörker och humor vrålbra. En fullpoängare.

http://www.imdb.com/title/tt0477139/

Verkar vara en bra film, skall nog tanka ner den. Tack för "tipset"!
Citera
2014-02-24, 22:52
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
The Croods är för mig 2013års andra bästa animerade film, där jag håller Frozen som klar etta!
Jag håller nog Croods lite högre än Frozen, men Frozen som andra. (Despicable Me 2 som trea och Monsters Univerity som fyra, fler har jag inte sett från 2013). Blev totalförälskad i The Croods och allting om den.

OnT: Såg The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001), för första gången på 10 år, den håller fortfarande måttet. Hade gett den en nia på IMDb innan och den håller jag stenhårt kvar på. 9/10 fortfarande helt enkelt.
Citera
2014-02-24, 23:12
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
OnT: Såg The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001), för första gången på 10 år, den håller fortfarande måttet. Hade gett den en nia på IMDb innan och den håller jag stenhårt kvar på. 9/10 fortfarande helt enkelt.

Vad tycker du om Jacksons tidigare filmer?
Citera
2014-02-24, 23:58
Medlem
Vuxenkos avatar
Såg precis filmen Pusher från 2012. (Jag vet att det är en remake)
http://www.imdb.com/title/tt1921070/?ref_=nv_sr_2

Handlar om en low-life kokainkran som har en väldigt otursföljd vecka.

Går väl att titta på men ingenting jag kommer att se igen. 2/5 i betyg.
Citera
2014-02-25, 01:03
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Vad tycker du om Jacksons tidigare filmer?
Har bara sett Braindead och Heavenly Creatures från hans filmer innan LotR. Braindead är inte riktigt min typ av film, men uppskattade den ändå för vad den är. Har aldrig varit speciellt intresserad av splatter-genren, mer än som bakfyllefilmer, så jag är väl inte rätt person att ge kritik om just Braindead, tror jag gav den en femma eller fyra.

Heavenly Creatures gillade jag mer, en trevlig liten film som det dock var herrans massa år sedan jag såg, men minns att jag gillade den mycket vid tillfället.

Hur är hans andra innan LotR? The Frighteners ligger på min watchlist, men har inte orkat ta tag i den.
Citera
2014-02-25, 01:09
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Har bara sett Braindead och Heavenly Creatures från hans filmer innan LotR. Braindead är inte riktigt min typ av film, men uppskattade den ändå för vad den är. Har aldrig varit speciellt intresserad av splatter-genren, mer än som bakfyllefilmer, så jag är väl inte rätt person att ge kritik om just Braindead, tror jag gav den en femma eller fyra.

Heavenly Creatures gillade jag mer, en trevlig liten film som det dock var herrans massa år sedan jag såg, men minns att jag gillade den mycket vid tillfället.

Hur är hans andra innan LotR? The Frighteners ligger på min watchlist, men har inte orkat ta tag i den.
Gillar du inte Braindead kan du skippa Bad Taste och troligtvis Meet the Feebles med men Forgotten Silver är riktigt bra som mockumentär och The Frighteners är värd en chans.
Citera
2014-02-25, 01:21
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Som BlackMetal skrev kan du skippa Bad Taste och Meet the Feebles om du inte gillar Braindead. Eller, ja, på bakfyllan kan du ju ge dem en chans.

The Frighteners är riktigt härlig, spännande och rolig! Det var den första Jackson-filmen jag såg och därför har den en liten speciell plats i mitt hjärta. Den tror jag att du kan gilla även om du inte gillar Braindead, de är inte så lika varandra.

Jag skulle ranka dem jag sett ungefär så här:

1. Heavenly Creatures
2. The Frighteners/Braindead (jag vet inte vilken jag gillar mest, därför får de dela på andraplatsen)
3. Bad Taste
4. Meet the Feebles
Citera
2014-02-25, 01:50
Medlem
Hoegens avatar
American Warship (även kallad Battleship & American Battleship, fråga mig inte varför). Jag och en polare har startat ett litet projekt med att kolla igenom kassa filmer. Typ 3,5 och lägre på IMDB

Filmen har betyget 2,8 om jag inte minns fel och måste säga efter att ha sett filmen, är nästan i överkant. Osammanhängande story och genomfula effekter. Vissa scener när skeppet avlossar kanoner, visas säkert 5-6 ggr om inte mer, ibland vänder man samma scen spegelvänt hahaha..

Filmen känns som att den nästan är gjord i parodisyfte, lite som guldkornet "Sharknado" för er som sett den. Det sjukaste är dock att Carl Weathers (rocky, happy gilmore) är med. Någon som vet om han har varit missbrukare/speltorsk etc. Eller känner han någon i produktionen och vill vara schysst? Även om han inte är en superstjärna så känns detta långt under hans värdighet.

Betyg: som film 1/10, som "underhållning" bara för att det är så jävla dåligt 4/10.

Om det är några andra som vill haka på "dåliga-filmer marathonet" så finns det några man lär se i samma kategori: ovan nämnda Sharknado och Dragon Gasps
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in