2013-07-08, 01:28
Medlem
perhammars avatar
EGO. Rätt lam, men tösen som är med är ju rätt gullig, hon från Linas kvällsbok.
Citera
2013-07-08, 02:03
Medlem
NirvanAs avatar
Trance
Usel pretentiöst dravel och irriterande (över)användning av soundtracks. Man lär sig aldrig att bara för att en regissör gjort en bra film eller två så behöver inte alla dennes filmer bli bra, denna var riktigt jävla kass.
1/5
Citera
2013-07-08, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Dead Man Down av Niels Arden Oplev

Noomi Rapace och Terrence Howard, ja tack gärna!

En film jag utan tvekan uppskattade mer än gemene man. Solid rulle och inte är man bortskämd med att Terrence Howard gör riktig film. Att manuset stundtals är lite cheesy gör mig ingenting. Positivt överraskad av att både Dominic Cooper och Colin Farrell gjorde bra ifrån sig.

Vad gäller story bjuder den inte på något som aldrig gjorts förut, det är nog alla ense om.

3/5
Citera
2013-07-08, 07:13
Medlem
Beethovanias avatar
Hobo with a Shotgun (2011)

Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig när jag satte igång denna filmen, jag var väl ganska säker på att filmen skulle vara både våldsam och överdriven. Mycket riktigt så var den bägge delarna, ibland kanske lite väl överdriven.

Jag förstår givetvis att detta var meningen, men det var inte gjort med någon vidare finess, övervåld kan vara kul men här blev det nästan för mycket. Det som egentligen gjorde att filmen inte var helt bortkastad tid var att den emellanåt bjöd på skratt, samt att Rutger Hauer gjorde en mycket gedigen insatts som den hämndlystne gamle uteliggaren, övriga skådespelares insatser var inte mycket att hurra för.

Filmen får 4/10.
Citera
2013-07-08, 07:48
Medlem
Ockletts avatar
Red Lights

Rätt så bra. Förutsebar, men den har en duglig story och bra rolllista. Tycker dock att Robert De Niro är ganska överskattad.
Citera
2013-07-08, 13:26
Bannlyst
Man of Steel
Christoffer Nolan-dramaturgisk uppbyggnad men utan själ och känsla. Det är så man kan sammanfatta Man of Steel. Alldeles för lite fokus läggs att bygga en tyngd kring karaktärerna och historien. Dessutom är filmen svagt castad där Amy Adams och antagonisten Michael Shannon saknar utstrålning och är likt resten av ensemblen ihåliga och meningslösa. Det är ingen som helst kemi mellan Amy Adams och Superman! Henry Cavill fyller ut stålmannens dräkt väl och lever upp till rollen rent fysiskt men dessvärre får vi aldrig känna honom på djupet. Långdragna CGI-effekter och katastrofscener som vi sett så många gånger tidigare. Man of Steel börjar lovande men idén faller platt och det här känns åter igen som en trist superhjältefilm från 2000-talet som försöker vara något annat än Superman. Christoffer Nolans mörka vision håller inte och den riktiga SUPERMAN försvinner ut i kosmos! En stor besvikelse! Christoffer Reeve....kom tillbaka!

Betyg: 2 av 5...godkänd inte mer..
Citera
2013-07-08, 13:55
Medlem
Mapojks avatar
Idle Hands (1999)

Slapstick-aktig humor med hyffsade gore-effekter...

1/5
Citera
2013-07-08, 14:19
Medlem
All1s avatar
Blade Runner (1982): http://www.imdb.com/title/tt0083658/

Jag såg The final cut-versionen och tycker den var riktigt bra.

I denna Film noir/Sci-fi har den senaste generationen av slav-androider (replikanter), som i princip är mänskliga, kapat ett rymdskepp och lämnat de utomjordliga kolonierna för att besöka jorden och söka upp deras skapare. Enligt lag får dock inte dessa replikanter befinna sig på vår planet. Därför finns det "Blade runners" vars syfte är att ta död på dem alla. Huvudkaraktären som spelas av Harrison Ford är en före detta Blade Runner, men nu tvingas han ställa upp och ta jakt på dem ännu en gång...

En riktigt bra film som sagt. Älskar slutet i den. Miljön osv är grymt bra gjord också. Ger den 9/10 i betyg.
Citera
2013-07-08, 17:50
Medlem
Sinister (2012)

Jag drog igång denna rulle igår natt, ensam hemma i min lägenhet och regnet öste ner utanför - förutsättningarna var perfekta med andra ord. Jag blev mycket positivt överraskad av denna film och det var ett tag sedan som jag blev skrämd men denna film lyckades med det. Jag är annars en snubbe som mer gillar filmer med blod och äckligheter när det kommer till skräckfilm, tänk filmer som Martyrs och Frontiers som är fantastiska. Brukar oftast inte digga filmer som använder sig av allt för många "jumpscares" scener men denna var som sagt riktigt bra, över förväntan. Bättre än Insidious enligt mitt tycke.

7/10.

http://www.imdb.com/title/tt1922777/?ref_=sr_1
Citera
2013-07-08, 19:45
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Notorious (1946)

Bra! En underhållande Hitchcock-film som inte har den mest intressanta storyn (fortfarande bra handling dock) utan framförallt är otroligt snyggt filmad med mycket fina miljöer. Cary Grant och Ingrid Bergman i huvudrollerna. Varje gång jag ser Grant i kostym och tänker på North by Northwest så ser jag att han lätt kunnat gestalta rollen som Bond. I North by Northwest var han dock på gränsen till att vara för gammal (om man ser till Bond-ålder) på 54 år. Inte för gammal utan passande för den filmen men som sagt hade han fortsatt (om han nu hade spelat Bond alltså) hade det nog tyvärr blivit så att han varit för gammal. Men om James Bond dragit igång i en tidigare era runt sent 40-tal / tidigt 50-tal hade han passat perfekt för rollen. Utöver åldern är det absolut ingenting som pekar på att han skulle varit passande för rollen. Snarare allting. Hursomhelst är North by Northwest på sin egen hand en utmärkt spion-thriller som slår flertalet Bond-rullar. Tillbaka till denna då. Både Grant och Bergman är utmärkta (såklart) bland övriga casten vilken är stabil. Hade hoppats på lite mer thriller än romantik men jag gillar fortfarande filmen som den är och tycker den är bra. Det är ju lite av en spion-film utan att man får se "givna" scener man är van vid i Bond-filmerna. Bättre än Casablanca är den i mitt tycke. Som sagt, fotot och miljöerna är denna films storhet. Bilscenen är OTROLIGT snygg!

7 av 10!
Citera
2013-07-08, 20:12
Medlem
Jeremy.Clarksons avatar
Spring Breakers
Rent skräp, två ord som sammanfattar den här filmen på ett ypperligt sätt. En massa scener som uppenbarligen skall vara "coola" där värsta sortens skräpmänniskor porträtteras. Ingen handling för fem öre, usla skådisar med överskattade James Franco i spetsen, värdelöst kameraarbete. Enda fördelen med filmen är att den är kort. Om du någonsin funderar på att se den kan du spara dina pengar och ladda ner valfri porrfilm om college och dra i snabeln en stund, det ger garanterat mer för bandbredden än den här smörjan, och mer handling också för den delen. Avgå alla!

1/10
Citera
2013-07-08, 20:30
Medlem
http://www.imdb.com/title/tt0379786/?ref_=sr_1 Serenity
Inte alls nästan 8 som det står på imdb. Snarare 5-6. Annars var effekterna ganska coola och det var fin action.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in