2014-03-16, 22:34
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Däremot går det inte att undgå att det är en av världens bästa vampyrfilmer och en av Schumacher's bästa filmer, Joel var ruggigt vass som regissör en gång i världen.

Yesh, den är fullständigt fantastisk på alla plan!

Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Oft: Varför har du bytt konto?

Blev trött på "StonedSwede"-namnet. Gillar inte ens gräs (gillar iofs inga "substanser"), så jag vet i fan varför jag valde just det användarnamnet..
Citera
2014-03-17, 00:38
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Han gör numera direkt-till-video-filmer som Blood Creek och Trespass.

Var mer inriktad som ett skämt om vart den Schumacher som gjorde Lost Boys är idag, medan den Schumacher som gjorde Batman & Robin finns kvar än idag.
Schumacher senaste bra film måste ha varit Phone Booth, men då har jag inte sett allt han gjort. Phone Booth är för övrigt min andra favorit från honom.
Citera
2014-03-17, 00:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Var mer inriktad som ett skämt om vart den Schumacher som gjorde Lost Boys är idag, medan den Schumacher som gjorde Batman & Robin finns kvar än idag.
Schumacher senaste bra film måste ha varit Phone Booth, men då har jag inte sett allt han gjort. Phone Booth är för övrigt min andra favorit från honom.
Nog för att Batman & Robin var en usel film men samtidigt känns det tragiskt att Schumacher ständigt blir kopplad till just den filmen när han gjort ett par riktigt bra filmer.
Citera
2014-03-17, 06:13
Medlem
Wei1982s avatar
har ju tittat på flera filmer nyligen..hmm "About Time" är ju en romantisk film som jag måste rekommendera! jag måste säga jag inte har sett för många romantiska filmer men denna film är ju så underbar! söt, varm, romantisk känsla har precis denna film gett mig och filmen har också presenterat en så fin och enkel förståelse på glädje i liv. ett annat som filmen har så fint presenterat är ett vackert samtal om far-sons förhållande...alltså för en kille kan sitt förhållande med sin far kanske alltid bli lite "svårt"

"Gravity" har jag också sett nyligen och jag måste säga jag egentligen förväntat på en film som "Alien" XD därför efter jag förstått "Gravity" är inget sådant hade jag nästan ingen nån lust på att fortsätta se filmen. men tack gud jag inte bara slänger filmen iväg. alltså det är ju egentligen en mycket fin film som har presenterat så mycket kopplingar till liv i verklighet. alltså det är ju liksom att flyta i universe när vi kämpar för att kunna överleva i verklighet utan att veta vad vi kommer att träffas nästa...

"Nymphomaniac Vol. I och II" har jag också ju sett. kan inte precis säga något mycket om filmen, men jag vet jag tycker om den och jag kommer ju att spendera lite mer tid på att se den så kommer jag kanske kunna förstå vad Lars Von Trier vill uttrycka sig lite bättre
Citera
2014-03-17, 06:52
Medlem
Kollar enbart svensk film. Såg mig äger ingen, riktigt bra en 5/5.
Citera
2014-03-17, 07:30
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Blev trött på "StonedSwede"-namnet. Gillar inte ens gräs (gillar iofs inga "substanser"), så jag vet i fan varför jag valde just det användarnamnet..
Nä okej, jag har alltid misstänkt att du var en tidigare medlem med ett Star Wars-klingande namn. Fast han var iofs elitistisk och stundtals dryg, till skillnad ifrån dig.

Jag kan tänka mig det, jag har sett din film om alkohol på tuben
Citera
2014-03-17, 07:59
Medlem
Caffreys avatar
Såg The Wolf of Wall Street.

Tyckte den var bra första 30min men efter det så var den riktigt dålig, vet att jag är rätt ensam om det men den var riktigt långtråkig. Såg att den var nominerad till nästan alla kategorier på oscars galan och trodde att den skulle vara grym pga det, men ack så fel jag hade.

Hoppas Her, Captain Phillips, American Hustle och Dallas Buyers Club leverar för dom ligger härnäst på min "Oscars watch list".
Citera
2014-03-17, 08:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caffrey
Såg The Wolf of Wall Street.

Tyckte den var bra första 30min men efter det så var den riktigt dålig, vet att jag är rätt ensam om det men den var riktigt långtråkig. Såg att den var nominerad till nästan alla kategorier på oscars galan och trodde att den skulle vara grym pga det, men ack så fel jag hade.

Hoppas Her, Captain Phillips, American Hustle och Dallas Buyers Club leverar för dom ligger härnäst på min "Oscars watch list".

Oscarsgalan är ett skämt, man ska inte ta nomineringarna ifrån juryn på alltför stort allvar samtidigt som det inte är någon måttstock eller garanti för att filmer per automatik är bra.
Citera
2014-03-17, 08:48
Medlem
Carl Serungs avatar
[QUOTE=serotonin|46206017]Svart katt, vit katt (1998)

Kryddstark feelgood av Emir Kusturica, om småhustlers och större skurkar, bröllop och förvecklingar i ett kokande och livligt zigenarsamhälle. Väl cheesy emellanåt med medvetet överspel från samtliga skådespelare, men det gör inte så mycket - musiken, rytmen, farten och miljöerna gör detta till en klart underhållande bagatell. 6/10

http://www.imdb.com/title/tt0118843/

Såg denna film i helgen därför att en polare hävdar att detta är den "roligaste och mest galna film han sett".

Frågar du mig så är det det sämsta skit jag någonsin skådat. Helt otroligt vilken jävla usel film det är. Och inte fan blir det bättre av att det är en massa Zigenare som springer runt och fjantar sig i filmen. Känns mer som en dokumentär som handlar om jordens avskum nummer 1 dvs Zigenare.

Betyget blir 0/10
Senast redigerad av Carl Serung 2014-03-17 kl. 08:55.
Citera
2014-03-17, 09:06
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
The Lost Boys - Joel Schumacher
Vet inte vad som är roligast: Rob Lowe-postern i Haims sovrum, eller den insmorda biffen som spelar saxofon för glatta livet? Viva los Schumacher, säger jag bara..

Jag gillar den som fan! Jag måste kolla in uppföljarna också eftersom Rakii tycker att de är sevärda.

Citera
2014-03-17, 11:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
|46206017]Svart katt, vit katt (1998)

[i]Kryddstark feelgood av Emir Kusturica, om småhustlers och större skurkar, bröllop och förvecklingar i ett kokande och livligt zigenarsamhälle. Väl cheesy emellanåt med medvetet överspel från samtliga skådespelare, men det gör inte så mycket - musiken, rytmen, farten och miljöerna gör detta till en klart underhållande bagatell. 6/10

Själv gillar jag den som fan, rolig utav bara helvete och helskön musik!
Citera
2014-03-17, 12:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Själv gillar jag den som fan, rolig utav bara helvete och helskön musik!
Det sa polaren också. Men överdriven Zigensk slapstick funkar inte för mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in