2014-04-27, 17:41
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Själv har jag bara sett den en gång och det var på bio då den var ny, har ingen lust att se om den och håller den som hans sämsta film tillsammans med Death Proof.

Såg också om Death Proof för ett par dagar sen. Utan tvekan Tarantinos sämsta! Så usel att man får huvudvärk av skiten. Liksom, det finns en jävligt spännande film där inne, någonstans, gömd bland alla meningslösa dialogscener som inte har något med något att göra!

Känns som att Tarantino inte ens ville göra en "grindhouse"-homage. Efter halva filmen försvinner ju alla redigeringsmissar, och det skitiga, rispiga filtret tas helt och hållet bort. Varför?
Planet Terror är ljusår bättre (även fast jag avskyr att filmen är fylld med greenscreen och CGI) än denna skitfilm. Rodriguez struntade fullständigt i sitt ego, och gjorde en sinnessjuk splatterfest för exploitationfansen. Tarantino å andra sidan.. hans enorma ego kom i vägen, och gjorde en film för sig själv.
Citera
2014-04-27, 18:54
Medlem
Kickexs avatar
Out of the Furnace
Tyckte mycket om den. Helt klart en film i min smak med grym skådspeleri och skön skapad omgivning. Trots att den tappade en del mot slutet.
7/10
Citera
2014-04-27, 19:11
Medlem
[complex]s avatar
Grabbers. Rätt skön film. Irländare, alkohol och aliens. Kände för att se nån sån film.
Ingen djup mening i filmen eller sånt, men underhållande ändå.

http://www.imdb.com/title/tt1525366/
Citera
2014-04-27, 19:15
Medlem
ragingcows avatar
The 13th warrior: En bra äventyrsfilm som passade bra denna söndag. 7/10
Citera
2014-04-27, 19:52
Medlem
Autoziones avatar
En packe filmer:

Airplane II - The Sequel

Kanske en av filmhistoriens mest meningslösa uppföljare. Leslie Nielsen är borta, två tredjedelar av alla skämt är återanvända från ettan, produktionsvärdet är i botten och mitt i allt står en usel William Shatner.

4/10

Her

Bra men underlig film. Ensam, snart frånskild kille blir kär i sitt operativsystem. En av de snyggaste filmer jag sett bildmässigt, på gott och ont när vissa scener såg ut som en reklamfilm för Google Glass med solljus rätt in i kameran och bleka färger. Joaquin Phoenix gör en grym insats men slutet var lite väl abrupt.

7/10

The Family

Före detta maffiafamilj på flykt i Frankrike med Tommy Lee Jones som hanterare. En del komiska inslag och dottern var söt som socker men i det stora hela ganska ihåligt med halvdassiga actionscener.

6/10

Lone Star

Riktigt bra mordgåta i Texas som spinner över flera generationer och tidsepoker. En film jag faktiskt aldrig hört talas om innan. Väldigt bra skådespelarinsatser av Kris Kristofferson, Chris Cooper med flera. Rekommenderas varmt.

8/10

Raw Deal

Klassisk Arnold-film där han spelar polis som går undercover i Chicagos maffia. Skön handling, hyfsat bra action och Arnold gör detta till en skön lördagsrulle.

6/10

Navy Seals

Charlie Sheen, Bill Paxton med flera spelar ett team inom Navy Seals som skall slå araber på nöten och hindra dem från att använda Stinger-missiler. Bra fart med fin action, hyfsat stabila insatser från skådisarna och skön musik. Enligt mitt tycke underskattad på IMDB.

7/10
Senast redigerad av Autozione 2014-04-27 kl. 19:55.
Citera
2014-04-27, 20:28
Medlem
MrSvarts avatar
Såg om Desolation of Smaug.

Mja det är helt ok underhållning, men jag sitter och jämnför med Lotr hela tiden.
CGI är det aldeles för mycket av och scenen med tunnorna i floden har långt för mycket tuggumiaction.

6,5/10 får den ändå.
Citera
2014-04-27, 22:15
Medlem
Evil Dead 3

Inte lika bra som tvåan. Lite för stojig. 4/5.
Citera
2014-04-27, 22:29
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
Såg om Desolation of Smaug.

Mja det är helt ok underhållning, men jag sitter och jämnför med Lotr hela tiden.
CGI är det aldeles för mycket av och scenen med tunnorna i floden har långt för mycket tuggumiaction.

6,5/10 får den ändå.
Tycker att dom skulle ha spenderat lite mer på de olika dvärgarna så man kan enklare finna mer intresse i deras talan, handlingar osv.
Nu verkar dom bara fokusera sig på Thorin och Kili, som inte tilltalar mig i huvudtaget.
Gillar i stort sätt bara Balin då jag tycker han symboliserar sitt folk på det sätt som är mer "korrekt".
Citera
2014-04-27, 22:38
Medlem
Lotsos avatar
Joe (2014)

Den före detta fången Joe Ransom har försökt lägga sitt mörka förflutna bakom sig och lever ett enkelt liv. Han jobbar för ett skogsföretag på dagarna och dricker på kvällarna. Men så dyker den 15-årige Gary upp i stan och söker efter ett jobb för att kunna försörja sin familj. Plötsligt har Joe hittat ett sätt att göra någonting rätt och slutligen bli någons hjälte.

Joe är en film som har alla elementen till en bra och lyckad film. Men någonstans längs vägen går det inte helt rakt och filmen blir i slutändan en film där inte alla pusselbitarna hör ihop och det kändes som filmen fattades någonting för att verkligen vara den där mycket bra filmen.
För mig kändes det som att där inte direkt var någon handling att följa. Filmen körde för mycket på tomgång och hade sina sidohandlingar här och där. Vad ville filmen ha berättat till tittaren? Jag fick i alla fall inte någonting utav den jämfört med när jag satt och kollade på Mud, som är en film som är helt olik denna men ändå i samma veva.

Skådespeleriet var där däremot absolut ingenting fel på. Som ni alla vet älskar jag Nicolas Cage och här gör han en av sina bästa insatser på väldigt länge. Efter ha sett honom i Season of the Witch, The Sorcerer's Apprentice och Trespass så är detta en helt annan Nic Cage. Jag tänker inte nämna Drive Angry då jag verkligen tyckte om den filmen (varsågoda och gör narr, jag bryr mig inte). Han gjorde en bra insats förra året i The Frozen Ground, men här skiner han ännu mer och får mer att jobba med.
Tye Sheridan som även var bra i Mud är ännu en som verkligen gör en bra insats och är en person jag ska hålla ögonen öppna på.
Men personen som efter Nic Cage stal showen var Gary Poulter som den alkoholiserade fadern. Det intressanta här är att detta är den första filmen han någonsin gjort och vilken presentation. Han gjorde en så bra insats att jag trodde att han verkligen var ett fullo som gjorde alla dessa sakerna. Jag hoppas innerst inne att han får mer kännedom och att han dyker upp i fler filmer.

Regin är där heller ingenting fel på då David Gordon Green verkar veta vad han vill göra och försöka berätta. För någonstans där inne gömmer sig en moral och något filmen vill berätta, men för mig kom det inte riktigt fram. vilket var det stora problemet jag hade med filmen.
Där var även ett antal scener som jag inte förstod hur personerna i filmen visste en viss sak. Ett bra exempel är när Gary (Tye Sheridan) först dyker upp hemma hos Joe. Men frågan är, hur visste ens Gary om var Joe bodde? Joe berättade aldrig var han bodde och det var mitt i natten så jag tror inte Gary följde efter honom på dagen för att sedan bara glo fram till natten.
Sedan såg jag slutet komma väldigt tidigt in i filmen, så när det kommer till den punkten är filmen ganska så förutsägbar.

Filmen hade heller ingen direkt huvudhandling utan var flera olika öden och sidohandlingar till en enda om de olika personerna i staden nästan. För en titel som heter Joe så är inte Joe 100% i centrum, utan snarare bara 85%. Är det intressanta sidohandlingar? Ja, men åter igen förstod jag inte syftet med dem vad filmen ville ha sagt. Vilket i slutändan gjorde att handlingen blev tom för mig.
Men den största kritiken för mig är att jag inte riktigt fann någon kemi mellan Nicolas Cage och Tye Sheridan. Deras karaktärer får inte tillräckligt med utrymme eller scener tillsammans där de kan utveckla deras vänskap. Den liksom bara kom mitt i allt, ingen uppbyggnad alls. Jag köpte aldrig deras vänskap eller tiden de spenderade tillsammans då kemin inte riktigt var där och filmen lägger inte så mycket energi på det heller.

I sin helhet en bra film. Trots bristerna med att handlingen är rätt så tom, ingen direkt kemi mellan Nicolas Cage eller Tye Sheridan så var den fortfarande bra i slutändan.
Skådespeleriet är mycket bra, miljöerna härliga så jag verkligen är en sucker för amerikanska södern och sidohandlingarna var fortfarande intressanta.
Men i slutändan undrade jag vad regissören och manusförfattaren ville ha sagt med filmen. Man märker att den vill ha sagt något, men jag fick ingenting utav den.

3.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt2382396/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=3WPLVEUx5AU
Citera
2014-04-28, 00:34
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 52/60

I Saw the Devil (2010)
Wow, vilken upplevelse att få se. Otroligt intensivt berättat och en fantastiskt engagerande historia. Detta gillar jag! Den är lite sådär långsamt plågsamt berättat och det passar så jävla bra för denna historien. För vi är aldrig riktigt beredda på när våldet och skräcken ska dyka upp och det är det som är så fantastiskt i symbios med det långsamma berättandet. Kyung-chul är en så jävla underbart iskall och skrämmande mördare, helvete vad jag rös utav honom. Ja detta var fan intressant!

Jag kan inte riktigt förklara varför, men jag kan inte ge den ett högre betyg än en 7/10, för det är just vad som passar för denna filmen. Det känns som att den kanske skulle kunna vara högre för mig, men det blir nog inte så-. Stark film i vilket fall som, och 7/10 är fan inget dåligt betyg heller!
Citera
2014-04-28, 00:57
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Projekt filmer från 2010 52/60

I Saw the Devil (2010)
Wow, vilken upplevelse att få se. Otroligt intensivt berättat och en fantastiskt engagerande historia. Detta gillar jag! Den är lite sådär långsamt plågsamt berättat och det passar så jävla bra för denna historien. För vi är aldrig riktigt beredda på när våldet och skräcken ska dyka upp och det är det som är så fantastiskt i symbios med det långsamma berättandet. Kyung-chul är en så jävla underbart iskall och skrämmande mördare, helvete vad jag rös utav honom. Ja detta var fan intressant!

Jag kan inte riktigt förklara varför, men jag kan inte ge den ett högre betyg än en 7/10, för det är just vad som passar för denna filmen. Det känns som att den kanske skulle kunna vara högre för mig, men det blir nog inte så-. Stark film i vilket fall som, och 7/10 är fan inget dåligt betyg heller!
Haha jävlar vilket sammanträffande. Jag såg också den filmen alldeles nyss! Tyckte också att den var riktigt bra. Gav den 4/5.
Citera
2014-04-28, 01:24
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Haha jävlar vilket sammanträffande. Jag såg också den filmen alldeles nyss! Tyckte också att den var riktigt bra. Gav den 4/5.
Haha! Sammanträffanden sker fan jävligt ofta här. Vet att jag sett två stycken andra filmer samtidigt som andra användare här på forumet. Ja jag gillade den också som fan. Riktigt bra film!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in