2013-07-05, 14:40
Medlem
Lotsos avatar
Sports Mania

The Sandlot 2 (2005)

När man gör en uppföljare så är det meningen att man antingen för vidare storyn eller gör något nytt fast med samma tema/karaktärer. Men detta är en exakt kopia av första filmen att den kommer av sig som en remake istället.
Alla karaktärerna är bara kopior ifrån första filmen, där är killen med glasögon, svarta killen och den tjocka. Och istället för en baseboll som hamnar bakom stängslet där hunden är så är det en raket. Skådespelarna är mycket sämre i denna än i första filmen och när dem kom av som riktiga ungar i första filmen så kom dem bara av som skådespelare som spelar i denna. Han som spelade huvudpersonen (James Willson) var en av de sämsta barnskådespelarna jag sett på länge. Herregud vad hans reaktion samt sättet han sa sina dialoger var under all kritik.
Sedan har vi exakt samma handling som första och denna gången är det inte kul. För vi har redan sett humorn i första filmen där den gjordes perfekt men med usla skådespelare och ointressanta karaktärer så blir skämten utdragna och inte roliga, FÖR VI HAR REDAN SETT SAMMA SKÄMT REDAN!

I sin helhet en dålig uppföljare och jag är chockad att det är från samma regissör som även skrev filmerna. Även James Earl Jones återvänder med nästan samma repliker ifrån första filmen och jag undrar varför han ens tackade ja till att vara med. Urusla skämt som är bara kopia ifrån första filmen, ointressanta karaktärer, uselt skådespel och en handling som kopierar första.

1 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0418131/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=ckZTTfYLmCw
Citera
2013-07-05, 15:33
Medlem
willas avatar
Såg Chloe igår. Ja gillade den lilla twisten, och även om slutet inte var helt oväntat så var det bra. Kanske lite för odramatiskt för min smak men det dög. 2,5/5.
Citera
2013-07-05, 16:55
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Necessary Roughness (1991)

Inte så rolig, ärligt talat nästan inte alls rolig för att vara komedi. Några få moment men annars skrattade inte jag mycket under denna men det är som sagt skön stämning med ett par sevärda skådespelare. Bl. a Robert Loggie från Lost Highway som ena coachen. Helt okej underhållning i redigt Major League-stuk (fast football) även om jag föredrar de filmerna mer då jag tycker de är både bättre och roligare + har flera bättre skådespelare. Sen förstår jag inte varför så många utav dessa filmer tvunget ska vara så långa. Nästan två timmar för en sportkomedi känns lite väl långrandigt. Hade gott och väl räckt med 90 minuter. Godkänd. Varken mer eller mindre.

6 av 10
Citera
2013-07-05, 17:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
21 and over (2013)

En college komedi som var lite av en ripoff på Hangover serien.

Inte så konstigt då manusförfattarna till Hangover regisserat 21 & Over.
Citera
2013-07-05, 17:48
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inte så konstigt då manusförfattarna till Hangover regisserat 21 & Over.
Det visste jag faktiskt inte! Tack som upplyste mig om det.
Citera
2013-07-05, 17:55
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Det visste jag faktiskt inte! Tack som upplyste mig om det.
Titta på 21 jump street vettja. En relativt ny film från förra året som råkade vara jäkligt rolig.
Citera
2013-07-05, 17:59
Medlem
gato12s avatar
Såg någon random film på SVT2 igår kväll när jag inte kunde sova. Framily (man slår ihop "Friends" och "Family") hette den och var en svensk produktion, dock med amerikanska skådisar (en engelsman) och som utspelades i kalifornien. www.imdb.com/title/tt1537770/?ref_=fn_al_tt_1

Handlade om en 30 something snubbe vars far precis dött varpå han fått ärva hans riktigt stora och fina hus i San Fransisco, han kommer då på den briljanta (...) idén att bilda ett slags kollektiv med sina kompisar. En av dessa kompisar är förstås en gammal fling vilket komplicerar det hela.

Det blir kort sagt relationsdrama de luxe och mjaa det är ju rätt bra skådespel på sina håll, även om man så småningom blir rätt trött på huvudpersonens oförmåga att bestämma sig. Känns nästan lite som serien "Party of five" www.imdb.com/title/tt0108894/?ref_=sr_1 för vuxna stundtals.

Hade aldrig hört talas om regissören förut, Joachim Hedén, kanske kan vara nåt att hålla utkik på i framtiden.
Citera
2013-07-05, 18:29
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Titta på 21 jump street vettja. En relativt ny film från förra året som råkade vara jäkligt rolig.
Den har jag redan sett , förbannat bra film faktiskt
Citera
2013-07-05, 18:39
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Necessary Roughness (1991)

Inte så rolig, ärligt talat nästan inte alls rolig för att vara komedi. Några få moment men annars skrattade inte jag mycket under denna men det är som sagt skön stämning med ett par sevärda skådespelare. Bl. a Robert Loggie från Lost Highway som ena coachen. Helt okej underhållning i redigt Major League-stuk (fast football) även om jag föredrar de filmerna mer då jag tycker de är både bättre och roligare + har flera bättre skådespelare. Sen förstår jag inte varför så många utav dessa filmer tvunget ska vara så långa. Nästan två timmar för en sportkomedi känns lite väl långrandigt. Hade gott och väl räckt med 90 minuter. Godkänd. Varken mer eller mindre.

6 av 10

Håller du också på att se sportfilmer?

Håller med dig angående Necessary Roughness. Lite för lång och en del skämt var inte alls roliga. Godkänd helt enkelt. Dock fann jag mig själv gilla den lite mer än Major League: Back to the Minors som jag inte gillade överhuvudtaget!
Citera
2013-07-05, 19:28
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Håller du också på att se sportfilmer?

Håller med dig angående Necessary Roughness. Lite för lång och en del skämt var inte alls roliga. Godkänd helt enkelt. Dock fann jag mig själv gilla den lite mer än Major League: Back to the Minors som jag inte gillade överhuvudtaget!
Nja, blev bara sugen på ett par stycken när jag såg att du körde ditt "sports mania" Du har rätt i att den är lite bättre än MJ3.
Citera
2013-07-05, 19:41
Medlem
In the Mouth of Madness

Stämningsfull skräckfilm av John Carpenter som är lite smått kuslig i vissa stunder. Handlingen känns väldigt klassisk "skräckig", en man ska leta rätt på skräckförfattare och twisten i filmen är inte svår att lista ut, men det hjälper till att bygga upp stämningen i filmen så den känns nästan mardrömsaktig.
Citera
2013-07-05, 20:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
In the Mouth of Madness

Bästa Lovecrafthistorien som aldrig Lovecraft skrev!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in