2014-04-09, 15:00
Medlem
Radikal23s avatar
Deathrace Inferno! Den bästa i serien enligt mig.
Citera
2014-04-09, 15:56
Medlem
MrSvarts avatar
Jackass 2.

Den fyllde sitt syfte som slöfilm man hade lite kul åt.
Citera
2014-04-09, 17:31
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 16/60

Salt (2010)

Hade hyffsade förväntningar på denna filmen som tyvärr inte infriades. Angelina Jolie spelar en rysk spion som infilitrerat CIA och ska ta över världen med sin terrorist grupp. Tyvärr känns inte Jolie trovärdig i sin roll som superkvinna, vilket förstör en del av upplevelsen. Sen ska detta såklart toppas med några tramsiga tvister som bara känns helt out of story.Det har satsats stora pengar på denna, men de pengarna som satsat är helt onödigt placerade på att krascha en helt orimlig och osannolik mängd med bilar som förstörs i fighter där superkvinnan överbesegrar hundratals med amerikanska dumma agenter och poliser.

Nej detta var ingen höjdare, trots att det finns några ljusa stunder så är denna överlag ganska kass.

Det pendlar mellan en fyra eller trea. Tyvärr så landar den på en stark 3/10.
Citera
2014-04-09, 17:34
Medlem
sim-man92s avatar
House of Wax (2005)
Ok och välgjord slasher med en godkänd cast, som funkar som tidsfördriv en regnig dag. Den som själ showen är dock ingen mindre än Paris Hilton, med sitt låt säga underhållande skådespel.
Citera
2014-04-09, 19:11
Medlem
Kickexs avatar
The Secret Life of Walter Mitty

Fin feelgood film men annars inget märkvärdigt.
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
Jackass 2.

Den fyllde sitt syfte som slöfilm man hade lite kul åt.
Bättre än trean i alla fall.
Citera
2014-04-09, 20:41
Medlem
upperkatts avatar
The Human Centipede (First Sequence). Riktigt dålig film. 2/10.
Citera
2014-04-09, 20:47
Medlem
ragingcows avatar
Full metal jacket 5/5 kommer på en andra plats bland Kubricks filmer (a clockwork orange på första plats).

Gillar miljön i filmen med alla brinnande och förstörda byggnader som skapar en spöklik stämmning sen så är denna film den enda vietnam film som utspelas i stadsmiljö.
Citera
2014-04-09, 20:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
The Human Centipede (First Sequence). Riktigt dålig film. 2/10.

Full Sequence är ännu sämre!
Citera
2014-04-09, 21:10
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Full Sequence är ännu sämre!

Troligtvis tillsammans med A Serbian Film den sämsta skräckfilm jag sett någonsin! Förstår mig inte alls på mig filmer där de enbart torterar för att tortera och att det enda syftet är att äckla tittaren.
Saw 1 gjorde det bäst inom den genren och är troligtvis den enda bra inom tortyr genren.
Citera
2014-04-09, 21:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Troligtvis tillsammans med A Serbian Film den sämsta skräckfilm jag sett någonsin!

Själv gillar jag A Serbian Film rätt mycket och ser den inte som en regelrätt tortyrfilm, samtidigt som det är kul och intressant med nya nationer på filmkartan, Serbien har spottat ur sig bra filmer på sistone nu och gjort sedan mitten av nittiotalet av det som jag har sett. A Serbian Film fyllde verkligen sin funktion för min egen del, fin neo-skräck som kändes som en kombination av William Friedkin möter Michael Mann under Manhunter-perioden, samtidigt som den kritiserar regeringen och dessutom är genuint otäck.
Citera
2014-04-09, 21:35
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Själv gillar jag A Serbian Film rätt mycket och ser den inte som en regelrätt tortyrfilm, samtidigt som det är kul och intressant med nya nationer på filmkartan, Serbien har spottat ur sig bra filmer på sistone nu och gjort sedan mitten av nittiotalet av det som jag har sett. A Serbian Film fyllde verkligen sin funktion för min egen del, fin neo-skräck som kändes som en kombination av William Friedkin möter Michael Mann under Manhunter-perioden, samtidigt som den kritiserar regeringen och dessutom är genuint otäck.

Tyckte den bara var tortyr enbart för att äckla tittaren med inget budskap, handling eller någonting annat i sig. Regerings kritiken var absolut ingenting jag la märke till alls när jag såg filmen och fann ingenting för mig i den överhuvudtaget. Det är en sådan film som jag aldrig tänker se om en andra gång och ligger fortfarande kvar i mitt minne trots att jag bara vill ha den försvunnen.
Avskydde och hatade den filmen!
Känns dock som en sådan film man antingen älskar eller hatar när man läser olika kommentarer om filmen.
Citera
2014-04-09, 21:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Känns dock som en sådan film man antingen älskar eller hatar när man läser olika kommentarer om filmen.

Antar det, många verkar vara väldigt tudelade till den, det är en sak som är säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in