Citat:
Ursprungligen postat av
Rakii
Själv gillar jag A Serbian Film rätt mycket och ser den inte som en regelrätt tortyrfilm, samtidigt som det är kul och intressant med nya nationer på filmkartan, Serbien har spottat ur sig bra filmer på sistone nu och gjort sedan mitten av nittiotalet av det som jag har sett. A Serbian Film fyllde verkligen sin funktion för min egen del, fin neo-skräck som kändes som en kombination av William Friedkin möter Michael Mann under Manhunter-perioden, samtidigt som den kritiserar regeringen och dessutom är genuint otäck.
Tyckte den bara var tortyr enbart för att äckla tittaren med inget budskap, handling eller någonting annat i sig. Regerings kritiken var absolut ingenting jag la märke till alls när jag såg filmen och fann ingenting för mig i den överhuvudtaget. Det är en sådan film som jag aldrig tänker se om en andra gång och ligger fortfarande kvar i mitt minne trots att jag bara vill ha den försvunnen.
Avskydde och hatade den filmen!
Känns dock som en sådan film man antingen älskar eller hatar när man läser olika kommentarer om filmen.