Så dålig är den verkligen inte, ärligt talat så känns det som folk är splittrade på den filmen också.
After Earth är SÅ mycket sämre, men om det är komedi du är ute efter så är After Earth det rätta valet då det är en skrattfest över hur dålig den är. Samla ihop ett gäng och ta fram den kalla ölen och håna skiten och skratta åt den
Skrev nyss om den i filmens tråd, men postar här också:
Filmen var otroligt rörande, brutal, rå och hänsynslös i dess skildring av slaveri som ett system och människorna som måste lida igenom det.
Tittaren tar rollen som Solomon och allt han upplever, upplever vi. Slutet tyckte jag var passande; som en avslutning till berättelsen och som en känslomässig avslutning. Själv blev jag överväldigad av känslor som Solomon upplevde och i
sista scenen, när dörren öppnas till hans hem, blev jag förvånad över att de hade åldrats, jag gjorde aldrig tidens gång medveten och blev tagen av hur de hade åldrats. Hans barn blivit vuxna, och han fått ett barnbarn. Stunden då barnet räcks över till honom tog mig lika mycket som det tog honom. Tankarna man upplevde kunde förmodligen ha cirkulerat i hans huvud, baserat på den känslomässiga reaktionen från honom.
.
Många av filmens bilder är vackra som sedan förvandlas till skräck. När blodet sprutar från ryggen då piskan snärter var en upprivande känsla, detta kan appliceras på många andra visuella detaljer.
Filmen var fantastisk i dess känslomässiga tyngd och prestationer från skådespelarna. En stor kontrast sker mellan alla slavägarnas psykologi som bidrar mycket till berättelsens textur.
Definitivt det bästa och djupt ärligaste verket som skildrar den här skamliga och avhumaniserande delen av vår historia.
En bra skildring av hur livet var i de engelska skyttegravarna i WWI. Det är ju sällan man ser filmer från de kriget. Det är ordentliga kanoner de hade redan då. Ja, det handlar om slaget i Somme 1916 då 60000 engelsmän dog eller skadades bara på en förmiddag. Den blodigaste dagen i den engelska arméns historia. Huvudrollsinnehavare är den där nya bond-skådisen.
saggesaliv - Dirty Wars ska ses, jag följer dina dokumentärer här och såg Cutie and the Boxer igår! Den var bra, stark 3/5. Searching for Sugar man blev också (bara) en 3/5 (även om det är ett bra betyg). Jag hade för höga förväntningar på den.
Vad kul! Cutie and The Boxer är en av de bästa dokumentärer jag sett på länge. Älskade den artistiskt lågstämda stämningen som gick genom hela filmen. De små animerade sekvenserna från Norikos konst samt de få korta heminspelade videorna från när Ushio var hårdalkoholist - var nog för att beröra mig något enormt.
Angående Sugar Man så hade jag absolut inga förväntningar. Såg den precis när den kommit ut och fått all uppmärksamhet i media och alla priser. Hade aldrig hört talas om Rodriguez förut och var helt obekant med historien bakom honom. Därför blev jag otroligt glatt överraskad när jag såg den i en biosalong med tre andra besökare. Sprang till och med och delade ut en åtta sådär.
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vässa öronen när den unga blonda killen snackar dock
Försökte mig på den för någon vecka sedan. Tog mig igenom tio minuter, sen gav jag upp, förstod inte mer än hälften av vad de sa. Har otroligt svårt för brittisk dialekt i allmänhet, men den här var ju bara helt fruktansvärd och oförståelig. Synd, då jag gillade vad jag såg. Hoppas att några engelska undertexter kan komma upp snart. Vill verkligen se den.
Sinister (2012)
Har sett få av det moderna skräckfilmer som gjorts det senaste åren ( typ bara sett Paranormal Activity 1) och var sugen på en.
Sinister handlar då om en gubben Ellison Oswalt ( Ethan Hawke) som flyttar in i ett hus tillsammmans med sin sin familj. På husvinden så finns det några filmrullar och en projektor som bara väntar ligga och vänta på att bli upptäckta. Filmerna är fullproppade med en massa mord och Ellison ( som jobbar som skräckförfattare) vet givetvis vad hans nästa bok ska handla om.
Långsamt börjar saker och ting bli konstigt.
Filmen var bra och spännande. Det övernaturliga inslagen passade in in filmen bra tyckte jag. Ett par jump-scares fanns, ibland lite väl förutsägbara, men för det mesta tillräckligt för att skrämma en lättskrämd typ som jag. Jag läste här på forumet att man tyckte att filmen " kukade ur" mot slutet, men jag tyckte ändå det var hyfsat logiskt ( på ett ologiskt sätt eller något) och bra.
Försökte mig på den för någon vecka sedan. Tog mig igenom tio minuter, sen gav jag upp, förstod inte mer än hälften av vad de sa. Har otroligt svårt för brittisk dialekt i allmänhet, men den här var ju bara helt fruktansvärd och oförståelig. Synd, då jag gillade vad jag såg. Hoppas att några engelska undertexter kan komma upp snart. Vill verkligen se den.
Har också svårt för brittisk slang och dialekt, speciellt inbakade i varandra och ser nästan alltid brittiska filmer med undertexter då jag har riktigt svårt att förstå deras dialekt.
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Thor: The Dark World (2013)
En god och en ond bankar på varandra i två timmar, den goda vinner och slutet öppnar för en uppföljare. Har vi sett den förr?
Man får ta det för vad det är, god popcornunderhållning! Har inte sett den själv ännu men gillade den första filmen rätt mycket.
Inga problem om man drar upp volymen och lyssnar lite noggrannare än om man sett en amerikansk film...Fast underlättar säkert om man sett mycket brittisk film, så på så vis blir det både nytta och nöje, det är ju inte en nackdel att behärska diverse dialekter och slang, särskilt om man reser dit.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!