2013-10-19, 19:01
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Kul att du gillade den. Blev sugen på att se den igen efter din recension. Absolut en film att återvända till då och då.

Ja. Man känner sig nöjd när man sett en klassfilm som denna Köpte den faktiskt i bluray förut så det var då extra kul att se filmen då den är så pass snygg.
Citera
2013-10-19, 19:14
Medlem
christerys avatar
Legend of the Soldier (2010) eller om man så vill Bruc. La llegenda

Hyfsad, jag gillade den. Svårt att säga men 1800 tal och lite svärdsstriden förekommer. Höll ett jämnt tempo genom hela rullen.

Inte alls missnöjd, jo jag tror faktiskt att jag rekommenderar den.

Av mig får ni ingen spoiler, men det var en underdog hits up ala 1800-tal.

4/5 får den.
Citera
2013-10-19, 20:31
Medlem
fintnirs avatar
Såg den surrealistiska komedin Interstate 60: Episodes of the Road ifrån 2002 av regissören Bob Gale som också författade manuset. Huvudrollerna spelas av James Marsden & Gary Oldman, och båda två gör det riktigt bra. Filmen handlar om Neal (Marsdens karaktär) som är en ung man i tjugoårsåldern som funderar på att satsa på en konstnärskarriär, men motarbetas av sin fader som vill att han ska bli advokat. Filmen tar en science-fiction / fantasy-riktning när Neal efter en olycka och ett sjukhusbesök ser en ung kvinna på en affischtavla som exakt ser ut som en av hans egna målningar. På affischtavlan står ett nummer som han ringer, och den leder honom in på ett äventyr och en roadtrip via en motorväg; Interstate 60 som inte finns på någon karta, och som inte verkar existera. Oldman spelar en halvpyssling som som heter O.W Grant, vilket står för One Wish grant, och betyder som namnet indikerar att han beviljar folks lyckönskningar. Jag tyckte filmen var sevärd och annorlunda ifrån vad liknande filmer tenderar att vara, det känns som om regissören försökte och lyckades med att skapa ett eget intressant koncept.

4/5
Citera
2013-10-19, 22:14
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
En del av mig hoppas också att Jackson ska återgå till att göra filmer som Heavenly Creatures igen och jag stöttar honom med pengar till biobiljetten då han givit mig så mycket före han gick och gjorde megabudgetfilmer.
Delar med mig med lite goda nyheter. Minns att du skrev det där nämligen

"Can Jackson, who turns 52 at the end of the month, see his way forward after finishing the five or so years he's spent on The Hobbit trilogy?

"We have got a few bits and pieces that we are working on, Fran and I. The things that we are most excited about are some New Zealand stories. We just want to step off the Hollywood blockbuster thing for a while and we've had a few New Zealand stories in line for a while that we think would make great films. The Heavenly Creatures mode really.

"But one thing has led to another and we have never had time. We've made a conscious decision that in the limited years we have left to make movies to tell some New Zealand stories."

http://www.nzherald.co.nz/entertainm...ectid=11141634

Måste se Heavely Creatures själv snart...
Citera
2013-10-19, 22:18
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Såg den surrealistiska komedin Interstate 60: Episodes of the Road ifrån 2002 av regissören Bob Gale som också författade manuset. Huvudrollerna spelas av James Marsden & Gary Oldman, och båda två gör det riktigt bra. Filmen handlar om Neal (Marsdens karaktär) som är en ung man i tjugoårsåldern som funderar på att satsa på en konstnärskarriär, men motarbetas av sin fader som vill att han ska bli advokat. Filmen tar en science-fiction / fantasy-riktning när Neal efter en olycka och ett sjukhusbesök ser en ung kvinna på en affischtavla som exakt ser ut som en av hans egna målningar. På affischtavlan står ett nummer som han ringer, och den leder honom in på ett äventyr och en roadtrip via en motorväg; Interstate 60 som inte finns på någon karta, och som inte verkar existera. Oldman spelar en halvpyssling som som heter O.W Grant, vilket står för One Wish grant, och betyder som namnet indikerar att han beviljar folks lyckönskningar. Jag tyckte filmen var sevärd och annorlunda ifrån vad liknande filmer tenderar att vara, det känns som om regissören försökte och lyckades med att skapa ett eget intressant koncept.

4/5

Gillar också denna mycket. 4/5 även för mig.
Citera
2013-10-19, 22:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Jag såg igår kväll filmen Insomnia från 2002, med bl.a. Al Pacino och Robin Williams.

Och måste säga att detta var en av dom bästa action filmer jag någonsin sätt! Pacino spelade så jävla bra i filmen, och det hände saker hela tiden, det var spännande!

Det är knappast en actionfilm... och kan tipsa om det norska originalet ifrån 1997 med Stellan Skarsgård i stället.
Citera
2013-10-19, 23:10
Medlem
upperkatts avatar
The Score. Okej film. 6/10.
Citera
2013-10-20, 00:26
Medlem
jimmyfingerss avatar
The Stunt Man (1980)

Peter O'Toole, Steve Railsback och Barbara Hershey i en skum, nästan surrealistisk komedi. En ung man på flykt undan lagen springer av en slump in på en filminspelning där en stuntman precis har dött, och regissören vill mörka olyckan för att få fortsätta filma, så den unge mannen får ta över hans namn och anställning. Därefter blir det en vild blandning av romans, paranoia, maktgalenskap och stunter. Finns även en dokumentär om inspelningen som vore kul att se någon gång...

6/10
Citera
2013-10-20, 01:25
Medlem
NirvanAs avatar
Europa Report

Den var helt ok ändå, jag gillade dokumentärkänslan man fick, och den kändes intressant och (om man kan säga detta) realistisk för att vara sci-fi film.

3/5
Citera
2013-10-20, 03:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Jeremiah Johnson (1972)

En väldigt fin film med otroliga vintermiljöer och ett underbart soundtrack. Robert Redford i huvudrollen som Jeremiah Johnson och han gör iom denna en utav sina absoluta bästa insatser enligt mig. Riktigt häftig och intressant karaktär i ett annars högst medryckande westernäventyr där vi följer Johnson's färd genom landskapet vinter efter vinter. Han stöter på flera människor han bekantar sig och knyter band med på vägen. Två av dessa är en pojke som följer med honom och en indiansk kvinna som han tvingas gifta sig med. De tre blir goda vänner och lever tillsammans under en tid. Både kvinnan och pojken blir dock mördade och Johnson ger sig ut i hämndaktioner. Är man ute efter action och pang, pang är denna kanske inte att föredra i förstahand även om den innehåller en hel del fighter och fart. Det är framförallt äventyret som är maffigt att se och Johnson's liv dag för dag. Även Will Geer spelar en roll som "Bear Claw", vilken Johnson tidigt möter på i filmen. Jag gillade Nevada Smith med Steve McQueen en hel del och denna liknar den en hel del faktiskt. Jeremiah Johnson är en väldigt välgjord och snygg film med mycket känslor, vänskap och underbara miljöer. Tåls definitivt att ses fler gånger, vilket jag säkerligen kommer göra i framtiden. Tror kanske också den växer då.

8/10!

Bra film men ett överbetyg från din sida.
Citera
2013-10-20, 03:45
Medlem
BjeerNs avatar
The World's End (2013) såg jag senast.

Den får 7/10.
Citera
2013-10-20, 10:16
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Bra film men ett överbetyg från din sida.

Det beror ju på vad man tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in