2013-02-04, 23:51
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Exicision

Ett skräckfilms drama som handlar om en synnerligen störd tonårstjej och hennes sjuka fantasier. Slutet på filmen är riktigt vrickat. I sina bästa stunder är filmen riktigt underhållande, men samtidigt stör jag mig på de alltför många konversationerna kring middagsbordet.

6/10
3/5
Citera
2013-02-04, 23:53
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Har koll på det, ja. Det är ju ännu häftigare att tänka på att han var sådär i verkligheten också

Haha precis! Jag skulle inte vilja ha med den mannen att göra om jag skulle rekryteras till den amerikanska marinkåren.
Citera
2013-02-04, 23:53
Medlem
QJLs avatar
The Town. Riktigt bra, fast slutet drar ner betyget.
Citera
2013-02-05, 00:06
Medlem
Fjodorovs avatar
Såg Star Trek ifrån 2009. Tyckte storyn var spännande, kanske lite väl utdraget slut och de klyddade till det lite väl mycket med tidsresorna osv. I övrigt tyckte jag den var okej som underhållning inget mer, däremot störde jag mig på alla dessa ljuspunkter och andra reflektioner som regissören uppenbarligen var tvungen att ha med i filmen. Sedan kan inte Simon Pegg spela en sådan seriös roll för fem öre, inte heller asiaten ifrån första American Pie-filmen passade in i sin roll.

En svag 3:a helt enkelt. Förstår verkligen inte hur den fick 8.0 på IMDB, helt galet.
Citera
2013-02-05, 00:10
Bannlyst
http://www.imdb.com/title/tt1155056/

I Love You, Man - Komedi

Rolig film som var helt klart underhållande
9/10.
Citera
2013-02-05, 10:44
Medlem
StonedSwedes avatar
Cosmopolis - David Cronenberg
Wow.. gillade den inte alls när jag såg den första gången, men nu, när jag såg om den, så måste jag säga att jag tokälskar den! Jag antar att det var filmens stil; karaktärernas livlösa och kalla sätt att prata på, som gjorde det väldigt svårt att sätta sig in i filmen, första gången man såg den. Men nu så var jag verkligen inne i filmen!

Ser man den bara en gång så lär man bara bli förvirrad av filmen, så jag tycker att alla som har sett den bör se om den. Vääääääldigt komplex film, men inte ett dugg pretentiös. Och, ja, fy helvete vad cool Pattinson är, skulle inte kunna se någon annan i rollen. Hoppas verkligen att han får mer roller, av denna klass, i fortsättningen!
Citera
2013-02-05, 10:54
Medlem
Les Misérables

Ren och skär njutning. 4/5!
Citera
2013-02-05, 11:24
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Wow.. gillade den inte alls när jag såg den första gången, men nu, när jag såg om den, så måste jag säga att jag tokälskar den! Jag antar att det var filmens stil; karaktärernas livlösa och kalla sätt att prata på, som gjorde det väldigt svårt att sätta sig in i filmen, första gången man såg den. Men nu så var jag verkligen inne i filmen!

Ser man den bara en gång så lär man bara bli förvirrad av filmen, så jag tycker att alla som har sett den bör se om den. Vääääääldigt komplex film, men inte ett dugg pretentiös. Och, ja, fy helvete vad cool Pattinson är, skulle inte kunna se någon annan i rollen. Hoppas verkligen att han får mer roller, av denna klass, i fortsättningen!

Kul att du gillade den. Jag hade nog tippat på att det är en typisk Flashback-film om ni förstår vad jag menar, men den verkar inte ha gått hem här på forumet.

Bra film hur som helst.
Citera
2013-02-05, 13:10
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Kirikou och den elaka häxan 1998. Ett häftigt afrikanskt tecknat äventyr. Såg både denna och uppföljaren från 2005 för bra många år sen i skolan. Betyg: 3/5.
Citera
2013-02-05, 16:57
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Ska nog köpa blu-ray:en snart, då ska jag också se om den. Till skillnad från dig så gillade jag den första gången, underskattad film helt klart.
Citera
2013-02-05, 17:15
Bannlyst
Jag såg The Watch, hade blivit rekommenderad den av en vän och på trailern så verkade den vara helt okej. En skön film att se för att komma bort från tankarna. Men jäklar vilken dålig film, ni som har sett den kan gissa vilken markant detalj som inte finns med i trailern. Jag var nästan lite osäker på om det var en parodi på filmen men det var tydligen rätt. Ingen film som jag rekommenderar även om den gav mig några skratt, 5 av 10 gav jag den.
Citera
2013-02-05, 17:51
Medlem
Petterrors avatar
The master
Joaquin Phoenix kan ha gjort sin bästa roll när han spelade karaktären Freddie Quell.
Filmen är en karaktärsstudie av Freddie Quell, och jag gillade filmen väldigt mycket.
Man slukades helt av det skickliga skådespelet som bjöds upp. PSH känns otroligt trovärdig i sin ledarroll och Amy Adams känns verkligen äkta med sin blick och sina ansiktsuttryck.

Handlingen gillade jag också, och i sina bästa stunder så försvann tid och rum. Dock så är det stora minuset i filmen(enligt mig) att periodvis så kunde filmen vara seg och förstöra den rytm som hade byggts upp.

Men soundtracket var fantastiskt och jag tycker The master är snäppet bättre än There will be blood. Hoppas verkligen att Joaquin Phoenix vinner Oscar för bästa manliga huvudroll. Tycker Amy Adams också borde vinna för bästa kvinnliga biroll också, blir inte ledsen om det skulle bli så. :P

4 av 5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in