2013-09-20, 21:09
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Kevin Reynolds 187 med Samuel L Jackson i huvudrollen. Småtrött variant på "lärare möter jobbiga elever i gettot" alá "Dangerous Minds".
Citera
2013-09-20, 21:34
Medlem
Rakiis avatar
Exhibit A (2007)

Ännu en i raden av found footagefilmer som kommit på senare år i svallvågorna av Blair Witch Project, fast till skillnad ifrån de andra i genren och denna är att Exhibit A aldrig nämns i dom sammanhangen och ingen tycks heller ha sett den. Upplägget är simpelt som så att en familjefar ger dottern en videokamera i present och dottern börjar att spela in allting som äger rum i familjen, samtidigt som pappan har hemligheter och svarta orosmoln börjar smyga sig på en så annars molnfri himmel. Jag gillade inte denna något vidare om jag ska vara ärlig och är redan lagom trött på alla found footagefilmer som har kommit, som dessutom får uppföljare hela tiden. Handlingen har man sett tidigare och hela "twisten" ser man komma redan en kvart in i filmen, tråkigt och tröttsamt nog.

1/5
Citera
2013-09-20, 21:37
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Exhibit A (2007)

Ännu en i raden av found footagefilmer som kommit på senare år i svallvågorna av Blair Witch Project, fast till skillnad ifrån de andra i genren och denna är att Exhibit A aldrig nämns i dom sammanhangen och ingen tycks heller ha sett den. Upplägget är simpelt som så att en familjefar ger dottern en videokamera i present och dottern börjar att spela in allting som äger rum i familjen, samtidigt som pappan har hemligheter och svarta orosmoln börjar smyga sig på en så annars molnfri himmel. Jag gillade inte denna något vidare om jag ska vara ärlig och är redan lagom trött på alla found footagefilmer som har kommit, som dessutom får uppföljare hela tiden. Handlingen har man sett tidigare och hela "twisten" ser man komma redan en kvart in i filmen, tråkigt och tröttsamt nog.

1/5

"Found footage-genren" är kanske den värsta av dem alla, hoppas på att den genren snart dör ut. Det värsta ur den genren jag har sett är nog Apollo 18. Så urbotat löjlig film alltså. Den enda jag sett som kommit ut med hedern i behåll är nog Trolljegeren.

Men vet att du rekommenderade mig några japanska jag skrivit upp, får se dem också nån gång men är ändå lite skeptisk.
Citera
2013-09-20, 21:48
Medlem
upperkatts avatar
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest. Jag tycker den är bättre än första, men fortfarande inte värd en åtta. Slutet är grymt dock. 7/10.
Citera
2013-09-20, 21:58
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso

En liten sammanfattning då på haj filmerna. Vad kan jag säga mer än att det är filmer som inte ska tas seriöst utan ha en mer underhållande tid. Det borde man fatta bara genom att kolla på titeln på en del av dessa filmerna. Men filmerna är menad och gjord för B-films publiken och är du inte en utav de som gillar B-filmer lär du med största sannolikhet inte gilla dessa filmerna i heller. Med det sagt har vi ju alla olika åsikter och du kan mycket väl hata dessa trots att du älskar B-filmer, smaken är som baken.
Dock har där varit några skit filmer så som Shark Night, Shark in Venice, Jersey Shore Shark Attack och den sämsta utav de alla Jurassic Shark. Dessa filmer bör undvikas och bli bortglömda efter man sett dem. Vilket också bevisar att även en person som älskar B-filmer kan anser B-filmer är skit också.
Resterande filmer har dock varit någorlunda till väldigt underhållande och filmer jag rekommenderar till alla haj fanatiker samt B-films fanatiker där ute. Det viktiga du har i åtanke innan du ser dessa filmerna är att tänk på att ha glimten i ögat och slappna av. Om du kan bortse dåligt skådespeleri, usla dataeffekter och inga direkt klass handlingar så är du inne inför en underhållande åktur.
Det var intressant att se dessa filmer och ett roligt litet minimaraton men jag har bara börjat och snart börjar det riktiga stora maraton

Rankning av filmerna:

1. Bait (2012)
2. Sharknado (2013)
3. Sharktopus (2010)
4. Mega Shark vs Crocosaurus (2010)
5. Shark Week (2012)
6. 2-Headed Shark Attack (2012)
7. Sand Sharks (2011)
8. Dinoshark (2010)
9. Mega Piranha (2010)
10. Super Shark (2011)
11. Alligator X (2010)
12. The Last Shark (1981)
13. Piranha Part Two: The Spawning (1981)
14. Piranha (1995)
15. Swamp Shark (2011)
16. Mega Shark vs Giant Octopus (2009)
17. Shark Night (2011)
18. Shark in Venice (2008)
19. Jersey Shore Shark Attack (2012)
20. Jurassic Shark (2012)

Kudos till dig att du klarade av att se 20 djur-terror filmer på raken, en imponerande bedrift i sig. Skulle nog själv stupa efter 3-4 stycken hur underhållande de än må vara!

Har du gjort någon sammanfattning på de andra temorna du haft? Hade vart intressant att se hur de listorna stod sig.
Citera
2013-09-20, 22:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Men vet att du rekommenderade mig några japanska jag skrivit upp, får se dem också nån gång men är ändå lite skeptisk.

De japanska filmerna är bra mycket bättre!
Citera
2013-09-20, 22:40
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
De japanska filmerna är bra mycket bättre!

Skönt att höra och tvekar inte på att jag håller med dig heller!
Citera
2013-09-20, 22:57
Medlem
o-asen2s avatar
http://www.imdb.com/title/tt1820488/?ref_=fn_al_tt_1
Krigets barn
Om en flickbarnsoldat någonstans i Afrika
skrämmande ,verklighetstrogen och upprörande

4 av 5
Citera
2013-09-20, 22:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Skönt att höra och tvekar inte på att jag håller med dig heller!

Och om du har japanska Paranormal Activity på listan så stryk den!
Citera
2013-09-21, 00:02
Medlem
Smirmats avatar
Familjetrippen

Hade inte så stora förväntningar på den. Så blev positivt överraskad, en utav dom roligaste filmerna jag har sett på länge. Och hur snygg är inte Jennifer?

4/5
Citera
2013-09-21, 00:05
Medlem
Lotsos avatar
The Bling Ring (2013)

När det kommer till kvinnliga regissörer så är Sofia Coppola och främst Kathryn Bigelow mina favoriter. Sofia Coppola gjorde en av mina absoluta favoritfilmer Lost in Translation så självklart förväntar jag mig något extra när jag ser hennes namn vid en film som regissör. Dessvärre så blir The Bling Ring inte mer än medioker då den inte har så mycket i sig.
Den handlar om ett gäng ungdomar som rånar Hollywood kändisar och åker dit till slut. Baserad på en verklig händelse som hänt i verkligheten. Men det är allt filmen har att komma med. Den kör på samma sak under dess 90minuters speltid och det blir lite utdraget framåt slutet och du börjar tappa lite intresse på filmen överlag.
Men det är inte där filmen förlorade mig, nej det var hos karaktärerna och dessa ungdomar. Herregud detta är nog inte bara några av de dummaste karaktärerna från en film från detta året utan också några av de mest osympatiska karaktärerna från detta film året. Dem är rent ut sagt personer som definierar ordet "Brat". Dem tror e är coola och smarta men i själva verket så är inbrotten dem gör idiotiska och otroligt klumpiga. Dem använder ingen maskering, inga handskar och jag tror det är lite svårare att bryta sig in i en kändis hus än vad filmen visade.

Sedan så är mitt intresse för ungdomstjejer som är galna i skor, väskor, solglasögon och går totalt crazy när de får syn på något känt märke totalt nere i botten. Och det är också en stor del som tar upp på filmens speltid. Dem skriker konstant "Oh my god" och "totally" och i en sådan riktigt fjortis dialekt att det blev störigt och det blev störigt fort.
Vilket också blir som jag skrev innan filmens tomgång och handlingens negativa del. Det är inget som intresserar mig och något som håller tillräckligt starkt för att kunna bli en spelfilm. Den hade säkert funka ännu bättre som en dokumentär.

Med det sagt är där ändå ett par positiva saker med filmen.
Jag gillade bland annat Emma Watson i den och hon var uppenbart den bästa skådespelaren utav huvudpersonerna och den mest intressanta att följa även ifall hennes karaktär var lite jobbig.
Sedan så trots handlingens svaghet och filmens innehåll som är otroligt ointressant så blev filmen ändå någorlunda underhållande på någon konstig vända. Tror det främst beror på att jag skrattade en del. Jag vet inte om det var meningen av filmen eller bara jag som fann situationerna extremt roliga men jag fick mig ett par goda skratt från filmen. Framför allt att killen går omkring med rosa högklackade skor.
Sedan gillade jag hur det hela slutade. Personerna var tuffa tonåringar som inte var rädda för någonting när dem gjorde inbrotten men när dem väl blev fångade blev dem dessa små patetiska smådjur och bad för nåd nästan. Det fann jag lite roligt men framför allt intressant då det brukar vara så i de mesta fallen i verkligheten, inte minst bland ungdomar.

I sin helhet en högst medioker film. Den var någorlunda underhållande i det stora hela, jag fick mig ett par skratt och Emma Watson gjorde en bra presentation. Men med det tomma innehållet, handlingen, några av de sämsta karaktärerna från detta film året och vad det hela egentligen går ut på fann jag filmen vara totalt ointressant. Ungdomar som stjäl rika Hollywood kändisar och behåller sakerna själv och det är framför allt kvinnosaker dem stjäl så är det inte så väst intressant för en kille.
Det intressanta med filmen är att den påminde en del om Spring Breakers med en del slow-motion arbetet, användandet av musiken, en snutt bit av handlingen och färgerna. Men i mina ögon lyckades Spring Breakers göra ett bättre jobb än vad denna gjorde.
Men jag tror detta är en film som kommer gå hem mer hos kvinnorna än hos männen med tanke på temat.

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt2132285/?ref_=sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=Q4LzhgExvrc
Citera
2013-09-21, 00:07
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Kudos till dig att du klarade av att se 20 djur-terror filmer på raken, en imponerande bedrift i sig. Skulle nog själv stupa efter 3-4 stycken hur underhållande de än må vara!

Har du gjort någon sammanfattning på de andra temorna du haft? Hade vart intressant att se hur de listorna stod sig.

Jag tror jag har skrivit sammanfattning på alla mina maraton/teman dock så orkar jag inte leta upp alla just nu

Edit:
Bara för jag är snäll så har jag ett par stycken att länka (tänk på att betygen är sisådär då detta var i början jag gav betyg):

Citat:
Och om du har japanska Paranormal Activity på listan så stryk den!

Det var inte skoj att läsa har ju den på min lista
Senast redigerad av Lotso 2013-09-21 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in