2013-08-23, 00:10
Medlem
The Crashs avatar
Buffalo '66

Märkte redan från början att den skulle vara bra. Jag gillar hur dom lyckades fånga hela "tjejer gillar killar som är svin"-grejen. Filmen väckte en hel del känslor, och vissa gånger var det bara jobbigt att tänka på. Jag är själv glad att jag inte växt upp med så ignoranta och hemska föräldrar som denna killen.
Gillar dessutom slutet grymt mycket. Den var helt klart sevärd!

4/5
Citera
2013-08-23, 07:54
Medlem
Mapojks avatar
Good Morning, Vietnam (1987)

Har alltid haft svårt för Robin Williams.. upplever att han alltid ska vara klassens clown i alla hans filmer.

Tillskillnad från filmer som Patch Adams, Flubber, Mrs Doubtsfire etc så var den här inte lika plågsam att se på.

Rätt så kul med lite action och drama samt moraliska saker som ska få en att "tänka".

Om du gillar Robin Williams filmer som är rätt cheesy se den här.

3.5/5
Citera
2013-08-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Själv tycker jag att den kunde ha fått vara en kvart-tjugo minuter längre, satt som klistrad framför filmen av spänning även om den enbart fick en stark trea av mig i betyg, borde ha varit lite mera fokuserad på terrorn och skräcken än vad slutresultatet blev som du skrev.
Den var ju spännande men ville att den skulle varit ännu mer intensiv. Därför tycker jag att den kunde varit ungefär 10 minuter kortare. Kommer nog se om filmen kring jul om nåt år!
Citera
2013-08-23, 13:41
Medlem
DenStoraKillens avatar
Miller's crossing såg jag från -90 riktigt bra mob movie. har förut bara sett lite delar av den för jag inte orkat se hela än.

3,5/5
Citera
2013-08-23, 20:51
Medlem
L.V.X.s avatar
50/50 (2011) - http://www.imdb.com/title/tt1306980

Skön feelgood-film med Joseph Gordon-Levitt och Seth Rogen. Adam (Gordon-Levitt) drabbas av cancer och får veta att han har 50% chans att överleva, och vi får följa honom och hans familj och vänner i hans kamp mot cancern.

Rogen spelar Adams bästa vän Kyle och är som alltid bra när han spelar en sådan karaktär (jämför med Pineapple Express, Freaks and Geeks m.fl) och balansen mellan drama och komedi är bra. Bryce Dallas Howard är också väldigt bra som Adams flickvän Rachael.

En stabil dramedy som nog ändå väger över lite mer åt komedihållet.

3/5
Citera
2013-08-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
50/50 (2011) - http://www.imdb.com/title/tt1306980

Skön feelgood-film med Joseph Gordon-Levitt och Seth Rogen. Adam (Gordon-Levitt) drabbas av cancer och får veta att han har 50% chans att överleva, och vi får följa honom och hans familj och vänner i hans kamp mot cancern.

Rogen spelar Adams bästa vän Kyle och är som alltid bra när han spelar en sådan karaktär (jämför med Pineapple Express, Freaks and Geeks m.fl) och balansen mellan drama och komedi är bra. Bryce Dallas Howard är också väldigt bra som Adams flickvän Rachael.

En stabil dramedy som nog ändå väger över lite mer åt komedihållet.

3/5

Själv tyckte jag den lutade mer åt dramahållet. Riktigt bra dock, tycker jag.
Citera
2013-08-23, 21:28
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Buffalo '66

Märkte redan från början att den skulle vara bra. Jag gillar hur dom lyckades fånga hela "tjejer gillar killar som är svin"-grejen. Filmen väckte en hel del känslor, och vissa gånger var det bara jobbigt att tänka på. Jag är själv glad att jag inte växt upp med så ignoranta och hemska föräldrar som denna killen.
Gillar dessutom slutet grymt mycket. Den var helt klart sevärd!

4/5
Skön rulle!
Citera
2013-08-23, 22:14
Medlem
Gudfadern-trilogin

Efter många om och men fick jag äntligen tummen ur röven och kollade igenom alla 3 filmer med 1 film per dag.

Fantastiska filmer som alla borde se, perfekta skådespelare och karaktärer. Enda problemet jag hade var att komma ihåg namnen på många.

Miljön och stämningen var helt enastående och väldigt intressant att se hur en karaktär som Michael växa genom trilogin.

Ettan får: 4½/5
Tvåan får: 5/5
Trean får 4/5
Citera
2013-08-24, 02:41
Medlem
DenStoraKillens avatar
ja gudfadern är riktigt grym sett alla filmer runt 6 gånger nu.

Senast jag såg var Pain & gain riktigt bra faktiskt , rätt roligt ibland också.. Trodde inte den skulle vara så bra faktiskt.
och en sann historia blir alltid en bättre film.
Får en 8/10 av mig.
Citera
2013-08-24, 03:01
Medlem
L.V.X.s avatar
Berberian Sound Studio (2012) - http://www.imdb.com/title/tt1833844

Toby Jones spelar Gilderoy, en brittisk ljudtekniker som någon gång under 70-talet åker till Italien för att lägga ljud på filmen "The Equestrian Vortex". Han arbetar vanligen med barnprogram på tv, och tror att det rör sig om en film om hästar, men det visar sig vara en våldsam skräckfilm om en ridskola som har en mörk hemlighet.

Gilderoy är klassiskt brittisk - artig, timid och vill inte vara till besvär. Mötet med de eldiga italienska filmmakarna blir såklart en kulturkrock, inte minst då Gilderoy inte pratar italienska. Filmen känns klaustrofobisk och obehaglig från första bildrutan, och jag kan inte sätta fingret på varför.

Ju längre filmen går desto mer frustrerad blir Gilderoy över filmens innehåll, över hur alla skyller på varandra när han vill ha ersättning för flygresan och över hur respektlöst han behandlas. Hela filmen är en hyllning till gammal italiensk skräckfilm, och jag önskar att "The Equestrian Vortex" var en riktig film. Det finns också en del fina referenser, framför allt de handskbeklädda händer man då och då får se skruva på rattar och ställa om switchar - självklart en referens till Dario Argento som hade för vana att själv spela mördare i sina tidiga filmer, men endast visa händerna, klädda i svarta skinnhandskar.

Mer kan jag inte säga om den här filmen. Den blir väldigt underlig mot slutet, och den sista halvtimmen kan jag inte förklara hur gärna jag än skulle vilja.

3/5
Citera
2013-08-24, 04:01
Medlem
NirvanAs avatar
The Reluctant Fundamentalist: Hyfsat bra film, Riz Ahmed gör ännu en bra roll, han har vuxit stort på mig, ser fram emot kommande filmer med honom. Hade gärna sett att handlingen tog en lite annan riktning, men denna film hade ett annat budskap som jag tycker den lyckas förmedla på ett bra sätt. Så på det stora hela en bra film, varken mer eller mindre

3/5
Citera
2013-08-24, 11:05
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Doomsday Gun (1994)

Kort och gott en tråkfilm. Jag hade hoppats på lite mer fart framförallt. Istället fick man se en segt berättad film som mer liknar en dokumentär. Handlar om en man som ska bygga ett vapen åt Saddam Hussein 1988, baserad på verklighet. Som jag sa kan man nästan tro att det är en dokumentär. Det är inget fel på dokumentärer men denna var inte mycket att hänga i granen. Trots bra skådespelare som Arkin och Spacey bl. a kommer den aldrig riktigt igång. Den står och trampar utan att komma vidare. Går att se och med tanke på att den är baserad på verkliga händelser hade den kunnat lyckats bättre men tyvärr så blev det inte. Avslutningen däremot, höjer betyget en aning.

5 av 10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in