2013-09-19, 17:09
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Law Abiding Citizen (2009)
Fruktansvärt underhållande film, men den är verkligen inte bra.

Går inte att undvika att skratta åt den här "seriösa" scenen

http://www.youtube.com/watch?v=LUsLDzXWUU4
Citera
2013-09-19, 17:15
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Film nr 69 på min stora lista blev en riktig klassiker, som jag velat se i några år nu...

Freaks (1932)
Harry Earles alltså, den enda 30-åriga karl som jag skulle betrakta som söt! Underhållande film nästan rakt igenom, men lite hastigt slut kan jag tycka. Jag blev inte helt klar över vad som egentligen hände. Började som en femma och sjönk till en stabil fyra. Alla scener där Harry Earles är med är dock guld värda! Jag måste se The Unholy Three snart, måste ha mer av honom! Betyg 4 av 5 saknade lemmar!

En film som var långt före sin egen tid och en otroligt fantastiskt film!
Citera
2013-09-19, 17:35
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
En film som var långt före sin egen tid och en otroligt fantastiskt film!
Vilken av dem - Freaks eller The Unholy Three? Freaks antar jag.
Finns du och dina monster på filmtipset förresten?
Senast redigerad av roboman 2013-09-19 kl. 17:59.
Citera
2013-09-19, 18:50
Medlem
Gamblors avatar
The Shining.
Jag har tänkt se om den här ganska länge nu och idag var det dags.
Jag blev positivt överraskad eftersom jag har en tendens att överdriva mina förväntningar på en film jag vet var bra. Skådespelarna är kanon! Jack skrämmer skiten ur mig på riktigt! Ruggigt soundtrack och väldigt intressant kameravinklar. Inget känns lämnat åt slumpen, minsta pinal känns placerad av en anledning.
Jag tycker också grabben som spelar sonen är väldigt duktig (jag har svårt för barn i film eftersom de oftast är lillgamla eller värdelösa eller båda.).

Full pott! 10/10
Citera
2013-09-19, 19:18
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Vilken av dem - Freaks eller The Unholy Three? Freaks antar jag.
Finns du och dina monster på filmtipset förresten?

Freaks, inte sett The Unholy Three.
Jag finns på filmtipset och heter likadant där som här Lotso bara att lägga till mig som vän
Citera
2013-09-19, 20:08
Medlem
Lotsos avatar
WaTerror!

Sharknado (2013)

Sista haj filmen (åtminstone på ett tag) och självklart sparar jag den mest kända och mest pratade haj filmen från 2000-talet till sist.
Detta är en film som är otroligt underhållande från början till slut. Inte nog att vi fått sand hajar, en haj blandad med en bläckfisk, en haj med två huvud och nu hajar som är i en tornado och kan tydligen leva i luften också. Det kvittar vart vi än vänder oss idag så är hajarna alltid runt hörnet oavsett vad!
Men filmen lyckas att göra människorna intressanta att följa och utav alla haj filmerna är människorna i denna de mest intressanta att följa. Men det intressanta med denna filmen är att det är en mer överlevnads film precis som Bait, det bara råkar vara levande hajar i tornadon. Filmen börjar och känns lite som Asylums filmversion på The Day After Tommorow men jag finner denna filmen mer underhållande och roligare än The Day After Tommorow. Jag menar det är hajar i en tornado hur förklarar du det?

Jag ska vara ärlig och finner det lite svårt att recensera denna filmen och antagligen den svåraste av alla haj filmerna. Anledningen är för att det är en film som har hajar i en tornado och människorna försöker överleva och stoppa tornadon. Inte så mycket mer att berätta mer än att om de fånga upp din uppmärksamhet lär du gilla denna filmen om inte är detta ingen film för dig. Det är en film för B-films älskare och den gjorde sitt jobb. Sedan så har redan flertal recenserat filmen så jag har inte så mycket nytt att komma med till bordet.
Skådespelarna gjorde ett mediokert jobb, favoriten var John Heard som dessvärre dog alldeles för tidigt. Karaktärerna är mer intressanta än vad skådespelarna är dock. Tyckte också att barnen som spelade Tara Reid och Ian Zierings barn var kanske lite för gamla men inget som störde mig.

I sin helhet en sjukt underhållande film. Jag trodde inte Sharktopus skulle toppas i underhållningsvärde men det gjorde den. Som sagt jag har lite svårt att komma på vad som jag ska skriva och får be om ursäkt för en flummig och ord som repeterar sig.
Jag avslutar där med med dessa ord:
Det är Sharknado Enough said!

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt2724064/?ref_=sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=iwsqFR5bh6Q

En liten sammanfattning då på haj filmerna. Vad kan jag säga mer än att det är filmer som inte ska tas seriöst utan ha en mer underhållande tid. Det borde man fatta bara genom att kolla på titeln på en del av dessa filmerna. Men filmerna är menad och gjord för B-films publiken och är du inte en utav de som gillar B-filmer lär du med största sannolikhet inte gilla dessa filmerna i heller. Med det sagt har vi ju alla olika åsikter och du kan mycket väl hata dessa trots att du älskar B-filmer, smaken är som baken.
Dock har där varit några skit filmer så som Shark Night, Shark in Venice, Jersey Shore Shark Attack och den sämsta utav de alla Jurassic Shark. Dessa filmer bör undvikas och bli bortglömda efter man sett dem. Vilket också bevisar att även en person som älskar B-filmer kan anser B-filmer är skit också.
Resterande filmer har dock varit någorlunda till väldigt underhållande och filmer jag rekommenderar till alla haj fanatiker samt B-films fanatiker där ute. Det viktiga du har i åtanke innan du ser dessa filmerna är att tänk på att ha glimten i ögat och slappna av. Om du kan bortse dåligt skådespeleri, usla dataeffekter och inga direkt klass handlingar så är du inne inför en underhållande åktur.
Det var intressant att se dessa filmer och ett roligt litet minimaraton men jag har bara börjat och snart börjar det riktiga stora maraton

Rankning av filmerna:

1. Bait (2012)
2. Sharknado (2013)
3. Sharktopus (2010)
4. Mega Shark vs Crocosaurus (2010)
5. Shark Week (2012)
6. 2-Headed Shark Attack (2012)
7. Sand Sharks (2011)
8. Dinoshark (2010)
9. Mega Piranha (2010)
10. Super Shark (2011)
11. Alligator X (2010)
12. The Last Shark (1981)
13. Piranha Part Two: The Spawning (1981)
14. Piranha (1995)
15. Swamp Shark (2011)
16. Mega Shark vs Giant Octopus (2009)
17. Shark Night (2011)
18. Shark in Venice (2008)
19. Jersey Shore Shark Attack (2012)
20. Jurassic Shark (2012)
Senast redigerad av Lotso 2013-09-19 kl. 20:18.
Citera
2013-09-19, 21:01
Medlem
Carlcoolings avatar
The Bling Ring

Ett mode och kändisfixerat gäng som gör inbrott i sina idolers hus för att uppehålla sin livsstil men framförallt för att komma kändisarna så nära som möjligt. I mina ögon är den välspelad, tight, spännande och genomsyrad av behovet att vilja vara någon. En modern samhällsskildring och ett bevis på hur längt vissa kan gå i sina försök att vara ett namn på andras läppar.

8/10
Citera
2013-09-20, 14:16
Medlem
TheManWithNoNames avatar
21 Jump Street (2012)

Härlig actionkomedi som bjuder på det man kan vänta sig av en sådan. Överdriven, rolig, galen - helt enkelt en lyckad komedi med sköna skådespelare i Jonah Hill, Channing Tatum och Ice Cube bl. a. Kul också att se Depp göra en cameo. Den här är snäppet vassare än Pineapple Express i mina ögon.

7/10
Senast redigerad av TheManWithNoName 2013-09-20 kl. 14:48.
Citera
2013-09-20, 15:15
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
21 Jump Street (2012)

Härlig actionkomedi som bjuder på det man kan vänta sig av en sådan. Överdriven, rolig, galen - helt enkelt en lyckad komedi med sköna skådespelare i Jonah Hill, Channing Tatum och Ice Cube bl. a. Kul också att se Depp göra en cameo. Den här är snäppet vassare än Pineapple Express i mina ögon.

7/10
Tyckte om 21 Jump Street mer än vad jag väntat, men den slår inte Pineapple Express i min bok!
(Möjligtvis Pineapple Express 2 från This is the End )
Citera
2013-09-20, 15:37
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Tyckte om 21 Jump Street mer än vad jag väntat, men den slår inte Pineapple Express i min bok!
(Möjligtvis Pineapple Express 2 från This is the End )

Ska också ta och se This Is The End snart när jag får hem den i bra kvalité.
Citera
2013-09-20, 19:49
Medlem
Lotsos avatar
The Grandmaster (2013)

En liten förvarning till alla er som tänker se denna på grund av att det är inte Ip Man film gör det inte. Det är knappt en film om Ip Man och snarare en film som handlar mer om Gong Er och hennes sida av familj och berättelse medan Ip Man blir sidokaraktären i hela filmen. Jag har sagt tidigare att p Man filmerna i sig inte var riktigt min kopp te men det betyder inte att jag inte vill följa Ip Man som karaktär. Det är ju oftast han som är de mest intressanta i dessa filmerna. Därför blir denna filmen lite av en falsk marknadsföring.
Inte bara nog med det men det är också en ganska så tråkig film. Jag blev väldigt snabbt uttråkad av denna filmen då jag verken hände med vad som pågick, där var knappt någon handling och den gick åt den artistiska vägen. Precis som västernfilmer gäller samma sak för kung-fu filmer. Jag hatar när dessa två genre går mot de artistiska hållet. Det har aldrig funkat för mig och kommer aldrig att funka. När jag ser en kung-fu film vill jag ha en simpel handling och där fight scenerna har ett syfte eller en uppbyggnad som de gamla Bruce Lee filmerna. Men här blir det precis som föregående Ip Man filmer att fight scenerna kommer från ingenstans och där är ingen anledning för dem att börja fightas. Där är ingen uppbyggnad och de känns som dem bara slänger in fighterna för att det är en "Ip Man film" och underhålla publiken för att sådan som jag håller nästan på att somna av uttråkning.

Jag ska ge filmen tre positiva saker.
Den först är att fight scenerna är bra koreograferade och riktigt snygga att kolla på framför allt första fight scenen vilket också är den fight scen dem reklamerar mest. Men fortfarande känns dem ganska så orealistiska vilket var något Ip Man: The Final Fight lyckades med. Trots det är de fortfarande underhållande och mest av allt snyggt att kolla, vilket leder till den andra positiva saken.
Den är otroligt snygg att kolla på. Trots att den går mot den artistiska vägen är det fortfarande en film som är otroligt snygg att kolla på i bakgrunden och fight scenerna. Det är nästan som Sin City fast i färg.
Den tredje är musiken som är väldigt vacker och pampig att lyssna på. Dock kunde den kanske bli lite för dramatisk vid ett tillfälle och trots att jag gillade slutmusiken lät den lite som slutmusiken i Once Upon A Time in America.

Men det är fortfarande en film som har sina problem i mina ögon och där de tre sakerna verkligen inte kan bära upp filmen till en sevärd film.
Kanske detta beror på att jag knappt hängde med i handlingen och vart filmen gick och skulle gå. Jag blev lite smått förvirrad då den fokuserade på allt annat än om just Ip Man och hans kung-fu. Vilket den också påstår den handlar om, men dem nämner bara hans kung-fu stil vid någon mening och vid någon faktatext. Dessutom ser vi honom aldrig träna några. Visst de har vi redan sett i de andra filmerna men i detta fallet hade jag gillat det ännu mera då du verkligen har stilen och riktigt snygga fight scener.
Hade filmen haft stilen från The Grandmaster och handlingen från Ip Man 1 hade jag haft n Ip Man film jag verkligen tyckt om.

I sin helhet är detta en av de sämre Ip Man filmerna. Visuellt sätt är den snygg, fight scenerna är bra koreograferade och underhållande, bakgrunden är otroligt snygg och ger filmen mer impakt och musiken ger även den sin del av en viss effekt.
Men där slutar allt positivt med denna filmen. Handlingen som är otroligt tunn är lite förvirrande och jag hängde knappt med. Karaktärerna är inte bra skrivna och vi får aldrig riktigt lära känna dem. Sedan så hatade jag den artistiska vägen filmen gick och dess slow-motion scener som verkligen saktade ner filmen totalt. Och med en tid på 130 minuter blev det väldigt drygt i långändan och jag blev riktigt uttråkad av filmen till slut.
Men framför allt detta är ingen Ip Man film utan en Gong Er film. Jag ser väl en Ip Man film på grund av Ip Man. Det är som om man går och ser en film för Godzilla är med men istället dyker den amerikanska Zilla upp istället och handlar om den mer.

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1462900/?ref_=sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=BO1yfTfozhk
Citera
2013-09-20, 20:46
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Blivit ett par filmer igår och idag då jag tröttnat lite på tv-spelandet och nu är det höst, då skall det ses på film i mitt tycke!

Hostel (2006)

Ja, ännu en film som vart ganska beryktad men som jag inte fått tagit och sett förrän nu. Men det känns som att jag nästan kunde skippat det. Väldigt tråkig film egentligen, med trista karaktärer och inte alls jobbiga eller finurliga tortyrscener heller (de som man hört så mycket om). Nej, denna filmen berörde mig inte alls, varken med underhållningsvåld eller att den skulle vara äcklig. Satt mest bara och var likgiltig till det som skedde på skärmen. Men de sista 20 minutrarna var ganska spännande men vägen dit var lång och trist. Blir nog att jag skippar uppföljarna och hoppas mer på Roth's nya film, The Green Inferno.

1/5

I Spit on your Grave (2010)

Också en film jag velat se länge men ej blivit av. Sett originalet flera gånger som jag även tycker är en ganska bra film överlag som kan vara lite smått jobbig att ta sig igenom, vilket jag gillar när det är en sådan genre som visas på min skärm. Var lite skeptisk till remaken (vilket jag alltid är när det kommer till remakes) men ville ge den en chans. Vilket jag var glad att jag gjorde för I Spit on your grave var faktiskt, riktigt, riktigt bra. Härliga, minnesvärda karaktärer, smutsiga våldtäcksscener och riktigt uppfinningsrika tortyrscener som gav ett riktigt trevligt underhållningsvärde samtidigt som jag fick sagt "aj" lite tyst för mig själv när jag satt och titta på spektaklet.

Positivt överraskad av det fina skådespeleriet från flera av esemblen vilket jag inte trodde att jag skulle bli. Speciellet från huvudrollsinnehavaren Sarah Butler samt Chad Lindberg. De två var helt klart bäst. Tyckte faktiskt också att denna var snäppet vassare än originalet också, vilket jag väldigt sällan säger. Men riktigt kul! Kanske finns hopp för moderna remakes ändå!

3/5

I Spit on your Grave 2 (2013)

Följer ungefär samma linje som de två tidigare filmerna, dock är denna mer utdragen och fokuserar lite mer på kvinnans smärta och vägen till hämnden än de tidigare "I Spit on your grave"-filmerna. Däremot är skådespelet betydligt sämre i denna än de andra två och hämnden känns inte lika go att ta del i eller lika ljuv, mest på grund av taffligt skådespeleri från huvudrollsinnehavaren, som inte känns övertygande överhuvudtaget, känns mest lite patetiskt. Lite tråkigare mord också i denna, dock sista scenen är ganska fräck och ändå allt som allt så är det en hyfsat bra film som duger som ströunderhållning.

2/5

Hammett (1982)

Behövde en liten paus från "schock-genren" och slog på en 80-tals noir rulle som hedrar de goa gamla klassikerna. Dock når inte denna alls upp till de gamla filmernas kaliber, trots bra skådespeleri och fina miljöer. Historien engagerar mig inte alls och känns ofta lite rörig (även fast så fallet skall vara då det gäller att hänga med i de gamla noir-filmerna också, då det svänger hit och dit, hipp som happ) men dock inte på ett bra sätt utan fick mig nästan till att tappa intresset emellanåt, dock så räddar Frederic Forrest (kanske lite mer känd som källar-nazisten i Falling Down ) som gör sin roll perfekt som alkoliserad författare som hjälper polisen med att lösa ett fall om en kinesisk kvinna som försvunnit. Jack Nance dyker också lite oväntat upp i filmen med en finurlig liten bi-roll!

En ganska bra film men rekommenderar hellre att man tittar upp de gamla noir-rullarna som denna hyllar. I dem är de ofta bättre och rappare dialoger med medryckande historia och minnesvärda skurkar.

Stark 2/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in