2013-07-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
Enligt mig så bör man inte bedöma en film om man inte sett klart den.
Såg klart filmen idag. Inte lika kass som jag först trodde. Tycker dock fortfarande att den inte håller måttet som en toppenfilm. Det kunde ha blivit en 4 om den hade uppfyllt lite småbrister, men tyvärr blev det en trea.

Såg en gammal Nalle puh film. Vitt i kanterna på bilden. Jag minns inte vad den hette. Men det var ett mästerverk. Helt klart 5/5.
Citera
2013-07-28, 16:38
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
The lone ranger

Klart bättre än förväntat. Vilket dock inte säger så mycket då jag förväntade mig en riktig kalkon. Den var dock helt OK och stundvis riktigt kul. Ett stort problem som sänkte filmen kraftigt var dock att man drog ut på precis allt tills det blev löjligt. Den hade gott kunnat klippas ner närapå en timme. Förstår överhuvudtaget inte varför man gjorde den så lång när filmens målgrupp knappast gillar filmer som är över en och en halv timma.

Enligt mig så bör man inte bedöma en film om man inte sett klart den.
Tyckte faktiskt också den var helt okej! Som du säger så borde den varit lite kortare, men annars så var den småkul och underhållande! Inte speciellt seriös dock imo...
Citera
2013-07-28, 16:39
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbaaa
Five minarets in New york.
4 av 5 i betyg.
Den rekommenderas.
Nu ska jag inte kritisera din smak här, det har jag som princip att inte göra; men tyckte personligen att den var dålig och ett riktigt sömnpiller...
Citera
2013-07-28, 18:34
Medlem
NirvanAs avatar
Såg The Mist för första gången på flera år, och den gör en inte besviken en andra gång heller, helvete vilken bra film på alla sätt och vis.

Såg nu att 3 skådespelare i denna även är med i The Walking Dead, även regissören Darabount gör ju sin del i regi/producent i den serien , han måste gillat det han såg hos dessa.

Jag ger ju nästan aldrig 5or, om detta inte är en 5a så är det iaf 4.5/5
Citera
2013-07-28, 18:37
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Såg The Mist för första gången på flera år, och den gör en inte besviken en andra gång heller, helvete vilken bra film på alla sätt och vis.

Såg nu att 3 skådespelare i denna även är med i The Walking Dead, även regissören Darabount gör ju sin del i regi/producent i den serien , han måste gillat det han såg hos dessa.

Jag ger ju nästan aldrig 5or, om detta inte är en 5a så är det iaf 4.5/5

Enda minuset är väl de hemska CGI-effekterna, annars är filmen mästerlig!
Citera
2013-07-28, 18:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Enda minuset är väl de hemska CGI-effekterna, annars är filmen mästerlig!
Bryr mig ganska lite om CGI faktiskt, och jag har även sett betydligt värre än detta . Atmosfären är på topp ändå
Citera
2013-07-28, 19:05
Medlem
Ratis avatar
Flykten Från Alcatraz (1979).
Trevlig film, kanske inte i samma klass som Nyckeln Till Frihet men ändå bra .
8/10.
Citera
2013-07-28, 19:30
Medlem
http://m.youtube.com/watch?v=I9RHqdZDCF0

Riktigt bra film 5/5
Något alla borde se!
Citera
2013-07-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
8/10.
Jag tycker den filmen är bättre än Nyckeln till frihet. Mestadels för att Alcatraz är betydligt mer spännande.
Citera
2013-07-28, 20:08
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
8/10.

Tycker också att den är tiotusentals gånger bättre än Nyckeln till Frihet. Inte alls lika fånig och översentimental, bara djävulskt spännande och intressant.
Citera
2013-07-28, 21:30
Medlem
L.V.X.s avatar
Safe med Jason Statham och en massa kineser man sett förut men aldrig minns namnen på. Den var väl okej, men inte mer än så. Som vanligt när det gäller Stathams filmer så lyckas de vara fyllda av action men samtidigt vara tråkiga, och jag förstår inte hur det går ihop.
2/5
Citera
2013-07-28, 23:03
Medlem
Shooter med Mark Wahlberg! Riktigt tung film!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in